Dilan1993 schreef:Hoi allemaal
ik had een vraagje. Ik heb een tijdje geleden een AV hengst gekocht, maar bij de vorige eigenaar zeiden ze al dat hij gecastreerd moest worden vanwege heel fel gedrag (vooral rond andere paarden).
Zijn er hier mensen die een AV hengst hebben die zich niet als macho gedraagd? De mijne kon namelijk best wilde worden als er een ander paard bij 'm in de buurt kwam... (kan ie nu nog steeds hoor, maargoed)
S_uus schreef:Ik geloof dat Pladykt zich ook altijd geweldig gedroeg.
Hij liep ja ook shows in land van ooit. Lijkt me niet dat ze daar de drukke maffe hengsten kunnen uithangen.
Geloof dat Pladykt nu onderhand verkocht is helaas, maar ik kan Nathascha op dit topic wijzen?
Hey Suus had het topic inmiddels gevonden
. Maar Pladykt heeft niet in het land van Ooit shows gelopen
Daar worden geen shows gehouden nl.
Inderdaad Pladykt was imo een voorbeeldhengst die zich werkelijk fantastisch gedroeg altijd, maar een macho was hij weldegelijk(zijn sterke kracht in de showring), want in de ring moeten ze imo macho zijn vanwege de xtra uitstraling en zelfverzekerde houding die ze dan krijgen. In stal stond ie bv te slapen op shows, totdat hij gesminkt en al zijn box uit mocht dan was het staartje erop en was meneer goed wakker, en kwam de echte stoere hengst in hem naar boven. Thuis op stal was het een sulletje, totdat er een ander paard voorbij kwam dan moest hij even laten weten dat hij toch echt the king of the stables was
Imo behoort een hengst macho te zijn, maar ze moeten wel eerlijk zijn aan de hand, kwestie van de juiste opvoeding.
Helaas heb ik Pladykt moeten verkopen vanwege mijn relatiebreuk,maar hij maakt het goed en geniet volop van zijn weidegang en ritjes.
Momenteel heb ik een 2.5 jarige hengst, Just Noyz, welke net zo`n beminnelijk karakter heeft als mijn vorige oogappel.
Zodra je zelf denkt dat je het macho gedrag (hengstengedrag) de spuigaten uitloopt en de hengst geen respect meer toont en je hem niet voor de dekdienst wilt inzetten je hem beter kan laten casteren.
Maar macho en lief gaat echt wel samen zie de foto`s beneden:

en ach wat waren we gek op elkaar