2 jarige misschien drachtig....wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:05

TS is de buik van de pony net zo dik als mijn paard?
Heeft ze ook zo'n dikke hang/uitgezette buik?
Afbeelding

Muzefee

Re: 2 jarige misschien drachtig....wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:14

Inderdaad controleren of het daadwerkelijk zo is, zodat je zelf voorbereid bent. Ik zou er niet over in zitten of ze het aankan, wij hebben het hier ook al eens meegemaakt (ook ongelukje) en het gebeurd over het algemeen wel vaker. Ken fokkers die met zin een 2-jarige dekken (heeft niet mijn voorkeur).

Hier is het toen allemaal goed verlopen. :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:25

Hierbij de beloofde foto's....

Nu met al dat haar ben ik toch weer gaan twijfelen.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog even een spam fotootje, samen in de stal vanmiddag, zag er zo koddig uit <3

Afbeelding

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:35

zo ziet die van mij er ook ongeveer uit nu. Die is volgens mij niet drachtig en volgens de hoefsmid die er vanmiddag was ook niet te dik. Gewoon veeél haar :p Maar je weet maar nooit. Gewoon in de gaten houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:28

Is idd. een twijfel geval.Als je vanaf de achterkant kijkt dijt ze wel erg uit.
Maar de buik vanaf de zijkant valt op zicht wel mee.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:30

denk niet dat ze drachtig is hoor....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:43

inowa schreef:
denk niet dat ze drachtig is hoor....

als ik haar zo zie, ben ik het met je eens, maar zónder dat haar....
Ik heb besloten dat ze, mocht ze doorgroeien, in dec via bloed getest gaat worden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:48

TS zonder dat haar kan ze wel een dik buikje hebben maar toch niet drachtig zijn.Ik was ook voor 90% zeker dat mijn KWPNer drachtig was,heeft ook 2 dagen bij de hengst gelopen.Laten opvoelen,maar veearts voelde nix.Het is de foto helemaal bovenaan.Op jou 2de foto lijkt ze wel drachtig.
Maar zolang je twijfelt,gewoon een test doen.Succes!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:07

Ik denk een typisch gevalletje "goed leven". Maar ik snap je twijfel hoor, ik heb bij mijn 12 jarige merrie -die ik al 10 jaar elke dag, de hele dag zie- ook 9 maanden geroepen dat ze vast wel drachtig was, ben zelf nog tot 3 weken na de uitgerekende datum 's nachts mijn bed uitgegaan voor haar. Dus ik zeg, ondanks dat ik denk dat ze niet drachtig is; gewoon testen is goed voor de gemoedsrust.

(En wat is die zwarte toch een knappe pony!)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 23:17

fiona1 schreef:
Ik denk een typisch gevalletje "goed leven". Maar ik snap je twijfel hoor, ik heb bij mijn 12 jarige merrie -die ik al 10 jaar elke dag, de hele dag zie- ook 9 maanden geroepen dat ze vast wel drachtig was, ben zelf nog tot 3 weken na de uitgerekende datum 's nachts mijn bed uitgegaan voor haar. Dus ik zeg, ondanks dat ik denk dat ze niet drachtig is; gewoon testen is goed voor de gemoedsrust.

(En wat is die zwarte toch een knappe pony!)

Ja, kleine Chariss is wel een beetje mijn trots, t is net een klein friesje....
über nieuwsgierig, nu al 40 cm manen en een klein parmantig dametje, als die geen kampioen gaat worden binnen nu en een paar jaar.... <3

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:27

tamary schreef:
http://www.wee-foal.com/nederlands/Home.html
Fijnere optie. Kit kost afhankelijk van aantal dagen drachtig 25 of 29 euro incl btw en verzenden. Dan heb je zekerheid zonder te hoeven scannen.

Ik denk dat dit wel een goede optie is voor je kleine.
En dat ze nu drachtig is is niet zo heel erg waarschijnlijk, maar het houd helaas de groei tegen, daardoor zal ze minder groeien nu, omdat ze alle energie in het veulen stopt.

Hoop voor je dat het een mooi en gezond veulen wordt.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:30

Ik denk het wel! Ze heeft zoveel uitstaling en is zo rastypisch, als de bewegingen goed zijn, durf ik te wedden dat je komend jaar zeer hoog loopt met haar.

Vosje is overigens ook leuk hoor! Maar Charissa heeft op mij vanaf de 1e foto die je van haar plaatste een diepe indruk gemaakt. (ze zou mooi in mijn koppeltje passen!)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 23:34

fiona1 schreef:
Ik denk het wel! Ze heeft zoveel uitstaling en is zo rastypisch, als de bewegingen goed zijn, durf ik te wedden dat je komend jaar zeer hoog loopt met haar.

Vosje is overigens ook leuk hoor! Maar Charissa heeft op mij vanaf de 1e foto die je van haar plaatste een diepe indruk gemaakt. (ze zou mooi in mijn koppeltje passen!)

Ik zal van het winter/komende lente eens mooie foto's van haar maken...ze heeft het typische fanster koppie en zo bang als ze eerst was, zo brutaal wordt ze nu...maar, niet bij iedereen...mijn stalbaas krijgt haar écht niet te pakken :D
Qua bewegingen, ik heb haar in zomervacht zien lopen, dik een jaar oud...kleine glamour girl, een achterbeen waar je U tegen zegt <3

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:36

Op mijn stage is vorig jaar een 2jarige shet bevallen van een gezond veulen. Het kan dus goed gaan maar een da erbij halen is natuurlijk nooit verkeerd.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:43

Mijn paard is op haar 3jaar ook bevallen van haar eerste veulen. Ze was met opzet zo vroeg drachtig gemaakt }:0
Met als gevolg: ze is klein gebleven. (is 1.58, moeder: 1.74 & vader: 1.68) & ze is van karakter heel "kinderlijk".

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:31

Ik heb er ervaring mee.
Had mijn hengstje op de wei van de buurman staan en was toen paar dagen weggeweest. Hij is toen ontsnapt en niemand was het opgevallen dat hij tussen de merrie's liep. Resultaat een jaar later een 2 jarige met een veulen. Zij heeft als 3 jarige ook weer een veulen gehad en is nu een jaar leeg.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:30

misschien even langs de DA een scan laten maken?