Ook ik vraag: welk ras (eerste paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Re: Ook ik vraag: welk ras (eerste paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:22

miss moet je niet naar het ras zoeken maar na een paardje wat jou aanspreekt...zoek paarden die jou leuke lijken op marktplaats ect en ga gewoon eens proef rijden.
je hebt bij elk ras wel paarden ertussen die heet/kalm betrouwbaar/onbetrouwbaar enz zijn..

owja onthoud 2 dingen...laat je paard altijd keuren voordat je het aanschaft, en vraag of je het paard voor een aantal maanden op proef mag hebben. kan dit niet, paard niet kopen!
als je merkt dat een eigenaar zo snel mogenlijk wil verkopen (geld redenen niet meegeteld) dan is er vaak iets mis met het paard, al is het op het eerste gezicht niet te zien.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:46

Maar t zoekt wel makkelijker als je half een idee hebt van wat je wilt :P zou sowieso beginnen met gaan kijken of je voorkeur hebt voor een bepaald type, ik heb bijvoorbeeld echt iets met wat fijnere paarden, zoals dus arabieren, maar niks met koudbloeden.. Scheelt ook al met zoeken :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 15:54

@silvericathy, tuurlijk wordt het een paardje die mij aanspreekt maar een beetje uithoudingsvermogen zou wel leuk zijn voor in de endurance ;)

Mijn instructrice en DA gaan mee :)

@amyz, ik ben op mijn beurt weer niet zo'n arabieren fan :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:08

Dan kan je die iig alvast afschrijven :P Een draver is idd helemaal geen slechte hoor, ook een hele tijd eentje bijgereden en was ook een superpaardje :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:27

Succes met je zoektocht naar het ideale paard!
Mocht je adressen willen van AT fokkers (of fokkers van kruisingen) in de Benelux en Duitsland (eventueel verder weg?) stuur me gerust een PB. :)

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:20

tellom schreef:
Wat zijn jullie toch allemaal ver over de grens bezig :o ,terwijl we in nederland hele mooie paarden hebben lopen en die worden met uitsterven bedreigd en waarom?
Omdat er te weinig zijn wordt er ook helaas niet veel mee gefokt.
En onbekend maakt onbemind Y;(
Terwijl ze juist in alle disciplines mee kunnen doen <3

uit nieuwsgierigheid: welk(e) ras(sen) heb je het over?