karakter nakomelingen Samber

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:38

Ik ben fan van Samber zijn nakomelingen! :))

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:41

Thnx Popcornlover! Ik ben echt heel benieuwd hoe ze uitgroeit enz.
Haar vader komt dus van Samber hij heet Ivo :?
Dit is Ivo:

Afbeelding

Ik heb m'n bonte Future's Pride genoemt :)
Hier de foto wat groter:

Afbeelding

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:15

nomorebokt

Re: karakter nakomelingen Samber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:50

Had ik idd gevonden en daar ook leuke reacties en paardjes langs zien komen. Maar daar kan niet meer worden gepost....
Er was begin 2010 ook een samber-topic maar ok daar kan niet meer worden gepost. Dus dan maar een eigen topic.....hihi.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:07

Samber afstammelingen staan bekend om hun goudeerlijke karakter!
Ik heb een merrie uit een Samberzoon. Kocht haar als 2 jarige en was nog nooit in de hand geweest, had geen vertrouwen in mensen. De eerste jaren gingen moeizaam, ze raakte van de kleinste dingen in de stress. Maar wat mij altijd opviel is dat het een goudeerlijk paard is! Ondanks haar angst voor mensen heeft ze nog nooit 1 keer naar me uitgehaald, gebeten of me er moedwillig af willen gooien.
Inmiddels zijn we 12 jaar verder en ik heb een geweldig paard aan haar, nog steeds wat eenkennig maar er zit geen kwaad in.
Dus wat mij betreft, Samberafstammelingen, SUPER!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:48

Ik heb een paard uit de rechtsstreekse moederlijn van Samber. Dus geen nakomeling van Samber zelf, maar een achterkleindochter van zijn moeder. Ik had me écht, écht geen beter paard kunnen wensen... Echt een topkarakter, zeker voor een spring/sportpaard.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:02

Mijn ruin heeft Samber als opa. Heel werklustig en sensibel paard. Kan ontzettend heet worden, en zichzelf daardoor in de weg zitten. Hij heeft een heel dominant karakter, en is daardoor niet altijd even meewerkend. Maar als hij met je meewerkt heb je er ook een superpaard aan :)
Nu zit er van moederskant tuigpaard in, dus daar kan het ook vandaan komen..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:22

Je zou ook de vraag kunnen stellen of mensen iets weten van Rossini afstammelingen.
Sambers ken ik als hele lieve, betrouwbare, fijne rijpaarden. Rossini's waren heel erg mooi, hadden goede bewegingen, maar als het op echt werken aankwam werd het lastig.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 15:27

Daar heb je gelijk in. Van Rossini weet ik eigenlijk nog veel minder dan van Samber. De mijne is een harde werker maar heel snel afgeleid, en soms wat koppig. Maar aan werklust en liergierigheid ontbreekt het hem niet.
In welke zin zijn Rossini's dan lastig?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:43

Ik weet niet hoeveel Rossini's er nog leven. Hijzelf is geboren in 1979, en heeft in net Noorden veel gedekt. Bloedmooie paarden bracht hij!
Als het echt zware werk eraan kwam, dan gingen de afstammelingen nogal eens in de staak.
Zoek eens op Bokt.

Hier een foto en beschrijving van Rossini:
http://www.stallionmatch.com/dekhengst.php?hengst=178

edit: link toegevoegd
Laatst bijgewerkt door bertie op 14-10-10 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:44

bertie schreef:
Ik weet niet hoeveel Rossini's er nog leven. Hijzelf is geboren in 1979, en heeft in net Noorden veel gedekt. Bloedmooie paarden bracht hij!
Als het echt zware werk eraan kwam, dan gingen de afstammelingen nogal eens in de staak.
Zoek eens op Bokt.

Nou niet uit de stam van Samber! De meeste Rossini's uit die stam lopen nationaal/internationaal :D
+ de Rossini merries van Smilda zijn best presterende paarden uitgekomen....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 15:49

http://www.allbreedpedigree.com/k9
Dit is de lijn van Hannes' vader (rossinixsamber)
De vader van Hannes leeft nog maar is nooit echt gereden. Loopt in een kudde waar af en toe een merrie voor dekking bij wordt gezet, overigens ook in het Noorden....

Wat ik trouwens heel gaaf vind, is dat Samber een verre afstamming is van DE Man o War.......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:59

Mijn vorige paard had Samber als pappa en een New Forest als mamma.
Samber woont/woonde vlak bij kennissen van mij en ben daar een paar keer geweest. ZO'N kanjer van een hengst!!!!! <3
Heb m'n paard jaren terug moeten verkopen (om financiele redenen) en heb altijd gezegd dat wanneer er weer een paard zou komen, het weer een Samber werd :D
Zo'n geweldig paard heb ik echt nog nooit meegemaakt!! Werelds karakter!
En zoals al meer gezegd werd, een trekker of onder een spoor door wanneer net de trein aan komt is helemaal niet eng, maar een bloemetje dat over het ruiterpad hangt........................
Het was wel een erg gevoelig paard!! Iemand zou mij eens laten zien hoe je hem moest rijden......Ze zijn toch door de bak gevlogen...... Als ze hem niet omgetrokken had, had hij waarschijnijk door de muur gegaan }:0
Je hoefde nooit boos op hem te worden, maar als je toch een keertje een beetje boos was, raakte hij helemaal in paniek :P
En vies zijn is uiteraard de dress code...... Als hij eens net gewassen was, zocht hij zo snel mogelijk een vies plekje op in het land en ging daar uitgebreid in liggen rollen :D

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:01

Leuk topic. niet alles gelezen!
Hannes hier het stamboom van (jo)Hannes die heb ik er namelijk ook op gezet ! http://www.allbreedpedigree.com/johannes8

K zoon van Rossini leeft nogsteeds welliswaar heeft deze alleen gedekt en in het land gelopen. Hij is van 1992 en zit officieel papier bij. K. is de vader van mijn pony en die van Hannes. K. is dus de zoon van rossini en kleinzoon van Samber. Ondanks dat dit paard totaal geen aandacht krijgt is hij super lief en mak! (K. is niet van mij!!!!)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:02

Ja Rossini heeft heel veel gedekt in het noorden :D

Hij staat daar nog steeds (volgens mij leeft hij nog!) maar hij heeft sinds zijn beroerte (hersenstolsel oid) geen dekkingen mee gedaan.
De jongste Rossini's zullen een jaar of 12-14 zijn?

Kentaro Samber is nog niet zo heel lang geleden helaas overleden Y;(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:05

Hi Stella,
Weet dat die van hannes er ook staat maar het ging me meer om de lijn achter K ;-)

Oh, mijne is ook een zwijntje, absoluut.
meneer weet dat als ik echt boos wordt, het menis is en dan is het gelijk suikerzoet en zeer meegaand. maar dat heeft denk ik meer met het haflingerstukje te maken. Even lekker eigenwijs zijn.

Kentaro, ik las vandaag dat hannes' halfbroetje van ong een half jaar te koop staat (ook kruising haf x kwpn)
Stella weet meer....toch?
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 14-10-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:07

Dat is me dus totaal ontgaan |(
Thank's!
Maar wat kom je hier een schitterende nakomelingen van hem tegen!!

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:11

Dus dat modderbaden zit in de genen, haha!
En ik maar denken dat Lola gewoon een viezerik is, ze presteert het wel om nog even snel te gaan rollen als ze me in de verte al aan ziet komen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 15:26

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:57

Wat een schatje!
Leuk paard heb je OKHannes!

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:02

Leuk om te lezen over andere nakomelingen van Samber. Ik verzorg een nakomeling van Samber en herken heel veel dingen die ik terug lees in het forum. Mijn verzorgpaard heeft echt een gouden karakte en als ik moest kiezen koos ik weer voor hem. Hij is superlief, er zit geen enkel kwaad in. Je kunt alles met hem doen, is een allemans vriend. Iedereen die hem ziet is dol op hem. En dat van de bakkabouters daar heeft Manyo ook last van hahah. Als er een mega vrachtwagen of wat dan ook langs rijd dan schrikt hij bijna nooit, maar als er een takje anders staat dan normaal dan is hij er net als of doods bang voor hahah. Ik het idee dat hij dit alleen maar doet om te klieren. Hij is heel werkwillig, kan super lopen en zou nooit gemeen bokken of wat dan ook. Kan wel fris zijn maar dan op een leuke manier, wat kleine bokjes of wat harder galloperen. Ik vind hem aan de ene kant heel geschikt voor beginners want hij is echt super lief maar als hij fris is kan hij wel wat wild uit de hoek komen. Het is wel zo dat als je er een klein kind op zet hij zich voorbeeldig gedraagd en als hij merkt dat je wat meer van hem vraagt hij ook meer frisheid laat zien.

Al met al vind ik de nakomelingen van Samber echt een super karakte hebben, met de ervaring die ik heb tenminste.

Gr. Marieke.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:10

Mijn merrie is heeel*met de nadruk op heeel ;)* ver weg een Samber, komt uit dezelfde merrielijn met Tina D als stammoeder. Erg fijn werkwillig maar best gevoelig paard. Wel een enorme knuffelkont ondanks het grote aandeel volbloed wat ze in zich heeft. (Lord Calando x Julio Mariner XX x Attack Z)

Xbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:21

Hallo,

Ik doe ook even mee met dit onderwerp!
Zelf heb ik natuurlijk ook een afstammeling van Samber. Ze heeft me 3 prachtige nakomelingen gegeven.
2,5 jr. ruin bont (Kasparow) en 2 merries 6 mnd zwart (Johnson) en 1,5 jr bruin (Sandreo).
Ze hebben allemaal een leuk karakter en zijn erg intelligent en ze zijn allemaal te koop.
Door veel teveel aanfok moet ik een aantal paarden in de etalage zetten.
De moeder merrie zelf is ook te koop, ze is drachtig van Icodinho (bonte hengst staat in Belgie).

Ik hou natuurlijk wel 1 merrie, maar het maakt mij niet uit welke!

Waar kan ik beter zijn als in dit forum hahaha....

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:23

Heb je ook foto's? Ik ben wel benieuwd hoe ze er uit zien Xbel

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:24

nou ja......mijn hele post weg. :o