[H] Quick Star merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:22

ik snap echt niet wat je verkeerd vind aan Calvaro ..
Die van ons was gewoon een echte crack , een hele beste galop zat er op , karakter om van te dromen , heel goed springen super makkelijk om te rijden , niks kijkerig in parcours en veel vermogen
de merrie is 1.67-68 maar heel chique gemaakt ..het enige was dat ze een beetje een rare ruglijn had maar Quickstar heeft(geeft) dan weer een hele sterke ruglijn

DuCharmary

Re: [H] Quick Star merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:28

Wel nu je het zegt, ik heb het al vaak gedacht en inderdaad mijn merrie heeft ook een rare ruglijn..
Mijn merrie is spijtig genoeg maar 1m58.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:33

DuCharmary schreef:
Wel nu je het zegt, ik heb het al vaak gedacht en inderdaad mijn merrie heeft ook een rare ruglijn..
Mijn merrie is spijtig genoeg maar 1m58.

ja en ?
Calvaro was zelf over de 1.75 dus zie het probleem niet

DuCharmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:37

Gisteren werd hij me ook aangeraden, vrienden van ons hebben een merrie van hetzelfde type als de mijne ervan laten dekken en ik ga zien hoe de nakomeling zal zijn en dan bedenk ik me misschien toch nog voor Calvaro, maar op dit moment is hij niet mijn favoriet.

DuCharmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:48

Mijn merrie tijdens de Cyclus in Pottes als 5-jarige
Afbeelding

DuCharmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:56

Ik moet mijn woorden misschien terugnemen.. Ik heb gisteren een supertof paard gezien. Geen rechtstreekse Calvaro Z, maar Calvaro was de vader van de moeder. Het is een Clinon x Calvaro Z genaamd Clintop ..

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:43

Toffe merrie en interessante moederlijn.
Flamenco zou ik zo niet aanraden, hebben nu een 5-tal flamenco's op stal en hij lijkt wat met maat te strooien.
Van extreem groot tot ook echt klein! Op zo'n merrie zou ik toch gaan voor beetje zekerheid; Dus een interessante, bewezen hengst die maat geeft. De nabab nakomelingen bewijzen zich momenteel wel uitermate goed. Calvaro Z lijkt me ook heel interessant. Wouden hem dit jaar op een kleine, bloederige merrie gebruiken, maar we hebben haar uiteindelijk niet laten dekken. Weet iemand van jullie iets over de kwaliteit van het zaad?

DuCharmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 19:55

Twinkeling schreef:
Toffe merrie en interessante moederlijn.
Flamenco zou ik zo niet aanraden, hebben nu een 5-tal flamenco's op stal en hij lijkt wat met maat te strooien.
Van extreem groot tot ook echt klein! Op zo'n merrie zou ik toch gaan voor beetje zekerheid; Dus een interessante, bewezen hengst die maat geeft. De nabab nakomelingen bewijzen zich momenteel wel uitermate goed. Calvaro Z lijkt me ook heel interessant. Wouden hem dit jaar op een kleine, bloederige merrie gebruiken, maar we hebben haar uiteindelijk niet laten dekken. Weet iemand van jullie iets over de kwaliteit van het zaad?

Ja inderdaad, ben eigenlijk wel weg van de Nabab nakomelingen, de grote hoofden neem ik er graag bij.. ze hebben namelijk zoveel vermogen en kwaliteit. Calvaro ben ik nog niet helemaal van overtuigd, maar die nakomeling die ik erboven vermelde vond ik zeer leuk springen. Is natuurlijk geen directe nakomeling, maar echt koel in het hoofd voor een Clinton nakomeling. Ik weet spijtig genoeg niets over de kwaliteit van het zaad van Calvaro..
Groetjes

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:20

als je zo overtuigd bent van Nabab (top trouwens), moet je dat gewoon doen, niet meer twijfelen, gedaan met wakker liggen :)

DuCharmary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 22:00

Ok dankje..