ik ken opfokbedrijven waarbij 1 oudere merrie of ruin tussen staat....
NatasjavE
Geplaatst: 19-10-10 00:18
sefanja schreef:
ik ken opfokbedrijven waarbij 1 oudere merrie of ruin tussen staat....
Dat is ook heel goed. Maar het gaat mij erom om 1 veulentje alleen met een ouder paard staat en verder geen leeftijds genootjes. Het veulen gaat er niet dood van...maar ik denk dat het idealer zou zijn als er nog een heel jong dier bij zou staan.
SantaCruz
Geplaatst: 04-11-10 13:22
Ik zou ze wel apart houden. Kans is groot dat het oudere paard het jonge dier gaat opjagen met alle gevolgen van dien.
ik heb vorig jaar samen met mijn vriend een Welsh A veulen gekocht en enkele maanden later een 18-jarige Welsh a. deze hebben wij samen gezet en dit was geen slecht keus, veulen gespeend met 3 maand dit hebben we bewust gedaan ook privé redenen. En dit ging super goed samen voor een ouwe doos deden ze samen nog spelen en zo.
En het is maar goed dat we dit veulen bij een oudere pony hebben gezet, we hadden dit jaar veulen uit de oude merrie en moest dus ook gespeend worden (een sectie C uit een A) dus ietsje vroeger omdat het wel erg veel vergde van de merrie, dus gespeend en toen dacht jaarling oh nu ben ik baas over dat veulen dus ook over ons. en nu de merrie terug is heeft ze lang niet zoveel praatjes meer.
dus bij de één kan het geen kwaad denk ik zo maarja elk paard is verschillend
Toen we onze kleine dame gingen halen was ze 8 maanden oud en we hebben haar meteen bij onze ruin van 15 jaar gezet. Het gaat geweldig en ze spelen veel. De kleine komt niks tekort en daagt de grote regelmatig uit om te spelen waar hij dan ook graag op ingaat.
Ik denk dat het inderdaad ook per paard verschilt of hij mee wil spelen of juist last heeft van het kleine ding.. Mijn volwassen merrie speelt niet met mijn veulen daar heeft ze een grote vriend voor. Mijn merrie is om te bemoederen Maar dat zal wel per paard verschillen. Daarom lijkt het mij fijner om ze in een groep te hebben. Wat me zoiezo beter lijkt..