Ik heb dit jaar bewust mijn merries leeg gelaten. Simpel omdat ik er niet meer wil hebben en er eerst een paar weg "moeten" om weer veulentjes te krijgen.
Ik fok om verder te komen op de keuringen en in de shows. Dus om te verbeteren. Moet zeggen dat het aardig lukt. Ben blij met wat ik heb. Maar toch zijn er dan altijd paardjes die minder zijn dan andere en die mogen dus naar een nieuw huis.
Mijn doel is dan ook om een eigen lijn te hebben, dus paardjes die mijn stalnaam dragen. Dat zou heel mooi zijn.
Heb al twee hengsten met mijn naam en een 1e premie.
Nu mijn eigen gefokte merries nog.
En laten we eerlijk zijn, als je veulentjes of volwassen paardjes verkoopt hoop je toch ook op een beetje winst.
Want iedereen komt eens op een punt dat er niets meer bij kan en dat er wat weg moet omdat er anders geen ruimte meer is voor de veulentjes die komen gaan.
Dus om mijn idee/plan duidelijk te maken:
1 ik fok om te verbeteren en om leuk mee te kunnen doen op keuringen en shows. Juweeltjes in mijn eigen wei. Waar ik trots op ben.
2 de paardjes die niet of niet meer voldoen in mijn ogen mogen naar een nieuw huis. Waar trouwens dan niets mis mee is.
3 geraak ik ze niet of nog niet kwijt, dan wordt er niet of minder gedekt. (heb trouwens drie merries die in aanraking komen voor een dekking)