PRE's tijdens de WEG

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: PRE's tijdens de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:46

Ik ook niet...

Ik zit ook helemaal te trippen voor de de TV vooral even aan het begin van de GPS, toen dacht ik even dat hij te heet zou zijn.. maar gelukkig kwam het goed.

Wat ik hoor is dat je beter Fuego's vader kan gebruiken dan Fuego zelf kwa doorvererving, scheelt weer dan kost sperma maar 1800,- haha. Wel zouden het echt heel hete paarden zijn, dus niet voor jan en alleman geschikt.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:55

Ja, bij "mijn" fokkerij wouden ze graag met Fuego fokken, maar ze hebben zelf al zulke hete paarden van hun eigen hengst Grado en een Grado x Fuego zou een Bomba opleveren die niet meer te berijden is :D Hebben ze dus maar niet gedaan :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:20

Misschien dan Norte pakken?? Die zou wel heel koel zijn. En ik moet zeggen dat ik dat ook een heel kwaliteitsvol paard vind!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:03

Cyrina schreef:
Misschien dan Norte pakken?? Die zou wel heel koel zijn. En ik moet zeggen dat ik dat ook een heel kwaliteitsvol paard vind!

Ik ben van beide enorm fan! :~
Norte oioioioi wat een beweging heeft dat paard. En wat hebben ze het goed gedaan alletwee!
Norte was trouwens toch zijn debuut? Jammer dat hij die fouten in de wissels op de a-c lijn maakte. Anders hadden we hem heel misschien ook nog in een Kür kunnen bewonderen.
Vannacht in ieder geval heel vroeg opstaan (of heel lang wakker blijven) voor de kür van Fuego en natuurlijk ook wel van Edward Gal, die toch ook vriendelijk(in ieder geval in vergelijking met vele anderen), vind ik, de machtige Totilas rondstuurt.
Isabell Werth kon ik bijna niet aanzien, wat slecht gereden en zoveel druk en spanning en getrek en geduw. Kreeg er al spierpijn van door alleen maar te kijken. :\ Ik heb niet het idee dat ze dat 'vroegah' ook zo deed. Zonde.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:48

Ik heb net even een filmpje van Fuego bekeken van de Grand Prix. Ik vind het een klasse apart hoor, die paarden hebben zoveel meer lossigheid in hun lijf dan de gemiddelde kwpn-er (of menig ander warmbloedpaard), ook op dat niveau! En de manier van rijden, zo vriendelijk.
Ik schakelde net in op ned 1 voor de samenvatting en uiteraard precies te laat voor Fuego, die net de baan uitkwam... Ik ga eens even op zoek naar een filmpje, maar als iemand hem al weet te vinden hoor ik het graag!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:03

GOOOOOOOOO Fuego!!!!!!!
Hij had met de kür op zijn minst 4de moeten zijn, ik ben echt geen fan van Ravel :n

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:13

Heb vanochtend de kur van Fuego op tv gezien en ik heb echt genoten :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 18:45

Nou hier het laatste deel van de PRE tijdens de WEG 2010..

Wat was het genieten!!!!!!!!!

Ze begonnen ijzerssterk! En het publiek vond dat ook, Fuego en Juan hadden het publiek helemaal op de hand, al bij de eerste uitgestrekte draf begon het publiek te joelen alsof het een rainingwedstrijd was :D Dit werd ook gedaan tijdens de piaffe en de wissels om de 2 op de volte. En dat kan een Spanjaard natuurlijk prima hebben :D Vanaf dat moment werd het helemaal een feestje en begon dit duo letterlijk het publiek te bespelen, wat resulteerden in 1 handig rijden, heel dapper gedaan op het moment dat ze met de wissels bezig waren precies op de middelijn waar de jury o zo goed kan zien als ze scheef worden..maar recht waren ze!

Hij nam zijn moment, geen spanning, nee trots en genieten dat hij er stond, maakte er een feestje van....Wat hem bijna nog een val opleverde aan het eind..

Eerlijk is eerlijk er kwamen daardoor een paar slordigheidjes en ook de pirouttes waren veel re groot voor Fuego zijn doen, wat hem toch wat puntjes gekost heeft... maar gut wat maakt het uit.. dit duo was DE verrassing van de WEG!

Hier een filmpje helaas krijg je niet door hoe gek het publiek werd.
http://www.topiberian.com/es/galeria-de ... nk&id=1542

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 20:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:30

Mooi! Knap peerdje en wat er op zit ook niet verkeerd. ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:37

Ik heb echt genoten van de kuur! Wat een power, elegantie en wat een kracht. Zat met tranen in mijn ogen te kijken.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:58

En de trotsheid die ze beide uitstraalde _/-\o_
Vond het zo gaaf om te zien dat Fuego regelmatig gewoon beloond werd (en er geen storing voor kwam oid) en dat ruiter lachtte tijdens zijn proef +:)+ . De 1e x dat ik met PRE's in aanmerking kwam, werd er tegen mij gezegd: het grote verschil tussen een rijder op een PRE of KWPNer is, dat op de KWPNer iedereen bloedserieus kijkt en op de PRE zit iedereen te lachen :D . Tja, dat ging nu ook op <3

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:30

Dat is een mooi gezegde..en zo waar!

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:49

Hier nog iemand die heeft genoten!! Wat heeft die man genoten van zijn moment! geweldig. Ik vind het enorm leuk dat de PRE's mee gaan draaien in de top! Dat maakt de dressuursport voor mij in ieder geval een stuk aantrekkelijker! :D

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 07:44

Merrie kopen zal ik dan niet doen, dan zal ik met goede fokker om de tafel gaan zitten en overleggen wat merrie huren kost en welke merrie erbij past, is meer de vraag hoe laat ik dat sperma vervoeren, is het vers of gevroren, hoeveel rietjes krijg je en als het niet pakt krijg je dan deel terug of niet.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 10:36

dat kan natuurlijk ook! Maar vind ik altijd wel eng, wat als er wat gebeurd..

Spreek iedergeval goed af voor wie de complicaties zijn tijdens bevalling ect. aan de merrie en voor wie aan het veulen.

Op www.topiberian.nl kan je de dekgegevens van zowel Fuego als zijn vader vinden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:37

Dank je voor de link.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:51

Evelienepien schreef:
En de trotsheid die ze beide uitstraalde _/-\o_
Vond het zo gaaf om te zien dat Fuego regelmatig gewoon beloond werd (en er geen storing voor kwam oid) en dat ruiter lachtte tijdens zijn proef +:)+ . De 1e x dat ik met PRE's in aanmerking kwam, werd er tegen mij gezegd: het grote verschil tussen een rijder op een PRE of KWPNer is, dat op de KWPNer iedereen bloedserieus kijkt en op de PRE zit iedereen te lachen :D . Tja, dat ging nu ook op <3

Dat snap ik, ik zou ook niet blij zijn met zo'n 'bruine' onder mijn kont :Y)

Ik heb genoten, ik vind alleen dat ze echt hoger hadden moeten eindigen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:56

Ik vind al die barokke paarden gewoon geweldig in de Grand Prix... de manier van bewegen is zoveel mooier, ronder. Je ziet gewoon dat die paarden ervoor 'gemaakt' zijn om dit te doen. Ik vind het echt veel mooier om te zien dan een Totilas bijvoorbeeld, het lijkt zoveel natuurlijker. Echt wat heb ik van de 'barokke' combinaties genoten! Dan ben ik altijd maar trots dat ik ook zo'n knap paard in mijn achtertuin heb staan :D

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:25

SandravdB schreef:
Merrie kopen zal ik dan niet doen, dan zal ik met goede fokker om de tafel gaan zitten en overleggen wat merrie huren kost en welke merrie erbij past, is meer de vraag hoe laat ik dat sperma vervoeren, is het vers of gevroren, hoeveel rietjes krijg je en als het niet pakt krijg je dan deel terug of niet.

Hmm ik heb nog wel een hele mooie merrie (kampioentje) wil heel graag een veulentje met haar fokken en dit lijkt me wel een heel mooi idee wat zal daar een prachtig paard uitkomen! Mocht je interesse hebben pb me dan.

Cora

enkele foto's van haar
[ITP] Spaanse schone in het Portugees

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:51

Fuego heeft een tijdje een blessure gehad en is pas weer in Aken aan de start gekomen waar hij toen al in een proef voor Werh eindigde , in Spanje hebben we veel hoop op de EK en natuurlijk de OS en dan is Norte ook al ietsje ouder en wijzer en dan is ook Fuego (hopelijk) nog in een betere form.