Stamboekkeuringen, wie is er geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 23:54

gefeliciteerd Anja geweldig resultaat OK dan! OK dan!

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:04

_Rick schreef:
Citaat:
Ik ben ook in Dronten wezen kijken en daar was het beter te volgen, daar kregen ze al heel makkelijk 70 punten voor het springen.

Vind ik ook weinig positiefs aan, als ik ga kijken naar een stamboekkeuring, Esbeek, Nistelrode, ben ik dit jaar geweest , dan geven ze wat mij betreft veel te veel 70 punten. Een goed springpaard blijft een speld in een hooiberg.

Rick, ben ik met je eens, ik wil alleen aangeven dat 70 punten in de ene regio makkelijker gegeven worden dan in andere, de springmanieren van 2 driejarigen met 70 punten zouden vergelijkbaar MOETEN zijn, maar helaas is de praktijk anders. Mijn merrie is door sportmensen al eens veel hoger gewaardeerd, ze kan schakelen en terugspringen heeft een heel snel voorbeen en wat ik heb begrepen op verschillende voorlichtingsavonden zouden deze eigenschappen goed gewaardeerd worden, nou niet dus. Het vervelende is dat de punten voor het leven staan op een stamboekkeuring.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:04

Ik ben met Silly bij het nrps in st. oedenrode geweest... ze was kampioen 3 jr. eo!!
Maar dat was niet je vraag he... ik ben alleen erg trots Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:07

valori"]
[quote="_Rick schreef:
Citaat:
Ik ben ook in Dronten wezen kijken en daar was het beter te volgen, daar kregen ze al heel makkelijk 70 punten voor het springen.

Vind ik ook weinig positiefs aan, als ik ga kijken naar een stamboekkeuring, Esbeek, Nistelrode, ben ik dit jaar geweest , dan geven ze wat mij betreft veel te veel 70 punten. Een goed springpaard blijft een speld in een hooiberg.

Rick, ben ik met je eens, ik wil alleen aangeven dat 70 punten in de ene regio makkelijker gegeven worden dan in andere, de springmanieren van 2 driejarigen met 70 punten zouden vergelijkbaar MOETEN zijn, maar helaas is de praktijk anders. Mijn merrie is door sportmensen al eens veel hoger gewaardeerd, ze kan schakelen en terugspringen heeft een heel snel voorbeen en wat ik heb begrepen op verschillende voorlichtingsavonden zouden deze eigenschappen goed gewaardeerd worden, nou niet dus. Het vervelende is dat de punten voor het leven staan op een stamboekkeuring.
[/quote]

Daar sluit ik me bij aan. Bij de juryleden onderling zitten vaak ook grote verschillen. De ene hanteert de regel: onder de 70 geen springpaard, boven de 70 wél een springpaard, en de ander wil echt een duidelijk bovengemiddelde springer zien voor 70 (of meer) punten. Mijn merrie is ook laag gescoord, en bij het noemen van degene die haar heeft beoordeeld, was het voor velen meteen al duidelijk dat ze ernstig ondergewaardeerd moest zijn geweest op die keuring. Ze is wel ster geworden, en volgend jaar gaan we voor voorlopig keur. In een andere regio dan waar ze ster is geworden, dus misschien wordt ze nu wat realistischer beoordeeld. Zeker voor het springen verdiend ze veel meer punten dan was ze als 3 jarige kreeg. Laatst was ik bij Wieberdink, en daar waren ook een paar paarden met belachelijk hoge scores op de keuring (gaf ze zelf ook toe).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:12

Jou merrie was toch opgenomen in Overijssel Jen?

Ben je er al uit hoe het met dat voorlopig keurschap van je merrie zit?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd......

CGJ

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:15

CGJ12 schreef:
Jou merrie was toch opgenomen in Overijssel Jen?

Ben je er al uit hoe het met dat voorlopig keurschap van je merrie zit?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd......

CGJ

Ja Overijssel, dat klopt. En ze moet volgend jaar opnieuw naar de keuring, voor het voorlopige keurschap. En in de herfst gaat ze naar EPTM, dus als ze volgend jaar "voorlopig keur" wordt op de keuring, is ze dan definitief keur.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:16

Dacht ik al.
Dan nog ff Prokken?
Moet je het meteen ook goed doen.......

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:28

CGJ12 schreef:
Dacht ik al.
Dan nog ff Prokken?
Moet je het meteen ook goed doen.......

Dat laat ik doen als ze voorlopig keur is verklaard, anders heeft het geen zin. Ze is onlangs helemaal röntgenologisch gekeurd, en dat zag er allemaal goed uit. Eén 2-tje, één 1-2-tje, en de rest allemaal 1-tjes. Geen afvlakking, OCD etc. Maar ik wil eerst dat ze voorlopig keur wordt verklaard (hopelijk), voordat ik haar laat prokken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:29

waarom heb je dat niet direkt geregeld?
scheelt veel geld!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:33

Ja dat weet ik, maar de vorige eigenaar had gezegd dat ze al geprokt was. Al voordat ik haar kocht, kwam ik erachter dat dat niet het geval was. Dus toen dacht ik, ik laat haar thuis wel prokken, maar ze sprong meteen de eerste week 1.70 m over het hek, en daarna een landing op het beton. Hierdoor was ze 4 week kreupel, en daarna is het er niet meer van gekomen. En nu wacht ik dus tot na de keuring volgend jaar.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:00

Stond al ergens op bokt, maar prakkie is ook ster geworden. Wij zijn op de keuring in Alblasserdam geweest.

Omdat prakkie voor 2002 is opgenomen in het stamboek, kan ze volgend jaar pas voor keur. Ze heeft haar sportpredikaat al, dus dan kan ze gelijk definitief keur worden, als ze goed genoeg wordt bevonden natuurlijk... Haha! Knipoog Haha!

Als het goed is loopt ze volgend jaar zz-licht, dus dat kan alleen maar in haar voordeel werken....nu maar hopen dat het genoeg is...

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:38

nou morgen is de grote dag Haha!
Vanavond vlechten en wassen,dus jullie horen morgen hoe het gegaan is OK dan!

het is in de beemster en we moeten in de ochtend,daarna nog lekker pavo kijken enz. Cheese!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:19

Met Tallie wachten we nog maar een jaartje, misschien dat ze dan de verplichte 1.58 heeft gehaald Huilen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:26

MissHIS schreef:
Laatst was ik bij Wieberdink, en daar waren ook een paar paarden met belachelijk hoge scores op de keuring (gaf ze zelf ook toe).

Goh, Jenneke, ben je het mooie darp Oene komen bezichtigen? Had je zo langs kunnen komen voor een kop koffie!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:59

Samsam"]
[quote="MissHIS schreef:
Laatst was ik bij Wieberdink, en daar waren ook een paar paarden met belachelijk hoge scores op de keuring (gaf ze zelf ook toe).

Goh, Jenneke, ben je het mooie darp Oene komen bezichtigen? Had je zo langs kunnen komen voor een kop koffie!
[/quote]

Haha, ja Oene-city!! Ik heb er nog even rond gereden, ik was toch mooi op tijd. Leuk dorpje!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:15

willie had een 2e premie,verslag staat hier ergens bij fokkerij.