Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Bitje_ schreef:hoefbevangenheid? Hmm... dat valt toch wel wat mee?
Ik bedoel, het hangt toch niet van de nek af of je wel of geen hoefbevangenheid krijgt?
barbar schreef:_Bitje_ schreef:hoefbevangenheid? Hmm... dat valt toch wel wat mee?
Ik bedoel, het hangt toch niet van de nek af of je wel of geen hoefbevangenheid krijgt?
[BEH] Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2
ehm in dit topic kan je op de laatste 2 bladzijdes er alles over lezen.
geerke schreef:iedereen hier is zo dol op speknekken?
Verdiep je eens in insuline resistentie...Een speknek is niet goed.
geerke schreef:iedereen hier is zo dol op speknekken?
Verdiep je eens in insuline resistentie...Een speknek is niet goed.
Manderyntjuh schreef:haflingers hebben nou eenmaal een dikkere nek dan andere rassen wij 'haflovers' noemen het gewoon een SPEKNEK!
Speknek wordt ook vaak bedoeld met een lekker gespierd nekkie!![]()
(bij een ander soort paard zou het best een aandoening kunnen zijn hoor..)
Spier...
*knip
sevke schreef:Als de bovenkant van de nek hard is, is het oppassen geblazen. Dit zijn géén spieren nl, maar een aanwijzing dat het paard gevoelig is voor hoefbevangenheid, insuline resistentie en magnesiumtekort. Ik zeg niet dat ze bevangen ZIJN, maar ze hebben wel veel aanleg om het te WORDEN. Sommige halzen die ik hier zag passeren zijn gewoon goed gespierd, maar ik zou hier gewoon heel erg mee oppassen. Ik l*l niet zomaar wat uit mijn nek, ik heb hier ervaring mee. Haflingers zijn zowiezo al erg sobere rassen met meer aanleg voor deze aandoeningen. Je kunt ze beter wat magerder houden dan te dik !