die van mij hebben het ook, wel in de wintermaanden meer en omdat het in de zomer een beetje zielig uitziet die paar haren, scheer ik die weg. Ik de winter doe ik dat niet want ik zeg altijd dat ze dan de broek aan moeten hebben tegen de kou.
Isegrim
Geplaatst: 24-09-10 19:11
Die van ons heeft borsthaar.
Christah
Geplaatst: 24-09-10 21:01
Die van mij hebben t 's winters ook inderdaad. Maar niet zo erg als die van TS. Haha! Terwijl ik toch wel in t bezit ben van een behoorlijk behaard exemplaar. Pluimen uit de oren, uit de neus, een snor, buikhaar en verder ook gigantische manen, staart en sokken... Maar bilhaar alleen in bescheiden hoeveelheid in de winter.
Hier ook bilhaar als het van ons de kans krijgt om te groeien. Zolang Connor niet al te hard gaat zweten heeft hij ook daar weelderige haargroei net als lange haren op zijn buik. Gaat hij erg hard zweten bij nietsdoen gaan die haren er het eerste af.
DeCobvan
Geplaatst: 14-10-10 19:07
onze sjaak heeft ook een flinke bos witte haren aan zijn bil partij hangen en een buiksnor, zoals wij het hier noemen en ook een baard en snor maar dat hebben er wel meer. silvester daarin tegen heeft als kleine uk al een flinke buiksnor
het is niet zo heel goed te zien, had geen mooie foto vn zn bibs.
Akecheta
Geplaatst: 14-10-10 19:08
Mijn tink heeft het ook. Ik vind het prachtig dat lange haar Ik zou wel een foto voor je kunnen maken, maar dat heeft niet zoveel zin. Mijn tink is wit, en zijn bilharen zijn ook wit. Denk niet dat er iets bijzonders te zien is op de foto's.
Oeeeehhhh ik wil ook een tinker met snor!!!
DeCobvan
Geplaatst: 14-10-10 21:51
leuk he Gooya, zo'n snor,... vooral leuk als je zn voetjes aan het uitkrabben bent en hij lekker met zn modder snor over je rug gaat.. wat een pret voor mn knul haha.. jammer genoeg is hij altijd snorloos in de zomer.. maar nu zo tegen de winter begint hij weer te groeien.. dus ik ben benieuwd of het weer zo'n mooie snor wordt.
ansje325
Geplaatst: 14-10-10 21:54
ja, hier nog eentje die zo'n lange haren heeft.
Allienda
Geplaatst: 15-10-10 14:54
Mijn Devin heeft ook heel erg veel "last" van dit soort haar, niet alleen bij zijn kont maar ook bij zijn geslachtsdeel en hij krijgt in de winter ontzettend veel baardharen...............................
Hihi, ik vind het altijd wel grappig uitzien. Onze stalgenoten trouwens ook
Het lijkt alsof Fin dit jaar geen snor gaat krijgen, er is althans nog niets van te zien. Misschien komt het omdat hij de hele dag voor stofzuiger loopt te spelen om alle afgevallen wilgenblaadjes op te 'zuigen'.
ElineV
Geplaatst: 26-10-10 10:20
yep..mijne heeft het ook! wel vooral in de winter.. nu dus
ik vind het ook een lekker plekje om te borstelen
binky
Geplaatst: 03-11-10 16:51
Mijn tink heeft ook bilharen ,maar niet zo veel als die van jouw
haha, mijn tinkertje heeft ook kontharen ! gelukkig nog geen snor..
Morhwen
Geplaatst: 09-11-10 19:59
De kontmanen zijn hier ook bekend De shetten hebben er ook 'last' van. Wordt de snor trouwens groter met het ouder worden? Dat idee krijg ik nl. wel.
Barron
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-10 20:35
Hallo allemaal!
Wat een leuke reacties en benamingen voor deze speciale bosjes haar. Met het wintervachtje heeft Barron er nog een paar cm bij gekregen. Nog even en we kunnen er vlechtjes in maken. Maar als er nu mensen een beetje om zijn haartjes moeten lachen kan ik zeggen dat heel gewoon is voor tinkers en ook zelfs bij andere paarden voorkomt... Hier begint de snor ook al weer langzaam te verschijnen. Altijd alleen in de herfst en winter want door veelvuldig grazen in het voorjaar en zomer schuurt deze er af. Barron heeft overigens vergeleken met de rest van zijn vrij uitbundige beharing een vrij bescheiden krulsnorretje. Staat m ook wel erg leuk!