Four Seasons (Vivaldi x Wolfgang) - 19 weken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:50

Goh , ik zie dat het er meer met me eens zijn ;)

Extreem weer hebben we nog niet gehad hoor ! Ja ,regen ,harde wind en 14c ,maar zoals Focussed al zei ,als je hem nu al een deken opdoet ,maakt hij onvoldoende wintervacht aan en dan ben je nog veel verder van huis ! :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:52

Sorry? Hoe durf ik jou te onderschatten?? Je bent een 16 jarige die een veulen een deken opdoet. Dat pleit niet echt voor je.

En nee hij wordt zo echt never nooit winterhard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:54

peanutbutter schreef:
Sorry? Hoe durf ik jou te onderschatten?? Je bent een 16 jarige die een veulen een deken opdoet. Dat pleit niet echt voor je.

En nee hij wordt zo echt never nooit winterhard.

Misschien moet je even lezen, haar moeder heeft het veulen gefokt ;) Volgens mij zit er een langer verhaal achter dan een meisje van 16 met een veulentje :+

Enniewee, TS, prachtdier!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:54

Seasons schreef:
Focussed schreef:
Verkouden worden ze niet van kou maar van bacteriën ;)

Door hem nu bij de "extremen" al een deken op te gooien gaat hij nooit winterhard worden :n

Geloof me nou, dat wordt die echt wel. Wacht maar op foto's van hem in december, dan is hij net een teddybeer, wedden?!

Hoe kan hij het ooit worden als je bij de extremen van de maand september al een deken opgooit? De extremen nu zijn een graad of 14°C en regen en wind.
Nou dan kan hij zeker straks niet dekenloos staan als het -10°C is en het sneeuwt hoor... Als je hem dan nu met een deken laat staan en straks opeens die deken aftrekt zou ik dat erg paardonvriendelijk vinden. Dan is het 24 graden kouder dan nu...

Mijn advies zou zijn: Gooi gewoon die deken af... Een deken voorkomt geen verkoudheden, dat is een oud maar hardnekkig fabeltje. Zorg ervoor dat hij genoeg vitamines en mineralen binnen krijgt, dan houd je zijn weerstand hoog en zal hij niet ziek worden.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:56

Bokt moet weer bokt zijn en laat nooit iemand in zijn waarde. Jullie mogen banketstaaf voor jan doedel, maar ik doe een deken op KLAAR. Zeur wat je wilt, zeg wat je wilt, maar hij blijft een deken omhouden voor het slechte weer. Ik lever over een paar maanden het bewijs dat hij 'winterhard' is.

(Het was trouwens vandaag 10°C, dat is aardig koud voor september)

En voor de rest..

Hij heeft idd een mooi modelletje, zijn beweging is niet 'over the top', maar hij swingt wel. Ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien! :D

Odysseus

Re: Four Seasons (Vivaldi x Wolfgang) - 19 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:57

Ik vind dat je het helemaal voor jezelf moet weten, wil je niks dwingen of opleggen, maar vraag mij nog 1 ding af:

Als je nu steeds met slecht weer een deken om doet, wanneer komt die deken dan af? Want het gaat alleen maar "slechter" worden hoor, we gaan de winter in, de zomer komt er niet aan...

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:58

Wat een mooi veulen! en een heel schattig koppie! Om op te vreten. Mooie lange stelten.
Veel plezier met hem!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 17:01

Focussed schreef:
Ik vind dat je het helemaal voor jezelf moet weten, wil je niks dwingen of opleggen, maar vraag mij nog 1 ding af:

Als je nu steeds met slecht weer een deken om doet, wanneer komt die deken dan af? Want het gaat alleen maar "slechter" worden hoor, we gaan de winter in, de zomer komt er niet aan...

We bouwen het 'op' zegmaar. Met gewone regen krijgt hij niks om, met slechte regen krijgt hij het eerst een paar keer om en daarna steeds minder om. 's Nachts als het 10°C krijgt hij niks op. Hij staat in een buitenstal met alleen een afdakje erboven, de zijkanten en de voorkant is open.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:03

Mooie four! <3
lekker voor jezelf weten wat je doet, Pip.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:06

Lanita schreef:
Mooie four! <3

....en vooral de deken op laten !! }:0

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:07

amaze schreef:
Lanita schreef:
Mooie four! <3

....en vooral de deken op laten !! }:0

Ach, ik denk bij mezelf, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Of dit mijn weg is, geen idee... Maar laat in ieder geval ieder zijn eigen weg leiden, en laten we op- of aanmerkingen een beetje respectvol houden. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:08

Het is niet echt slim nee om een veulen een deken om te doen met deze tempraturen.
hij kan zoals hier al vaker is gezegd geen vacht opbouwen, en zal het van de winter dan hartstikke koud krijgen.
Ga je dan een privé opehaard in ze stal bouwen?

Verder wel een leuk veulen, maar zou toch over die deken gaan nadenken!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:09

Mooi hoogbenig veulen. Groeit je veulen met andere veulens op, of staat ie alleen. Als het veulen op stal zonder deken staat dan zal hij zeker een wintervacht aanmaken. Mijn KWPN veulen en friesje staan overdag buiten zonder dek en 's Nachts in een binnenstal. ze zijn allebei al iets aan het verharen. Mijn ervaring met KWPN veulens is dat is dat ze kort dik haar krijgen. Succes

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:10

Als zij geen gezeik wil over dat dekentje doe dat dan ook niet!
Ik vind het een geweldig dier om te zien! <3 <3
Vooral als hij het echt koud heeft zou ik een deken omdoen.
ik zou het er alleen bij laten qua dikte..

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 17:11

Fleuribelle schreef:
Mooi hoogbenig veulen. Groeit je veulen met andere veulens op, of staat ie alleen. Als het veulen op stal zonder deken staat dan zal hij zeker een wintervacht aanmaken. Mijn KWPN veulen en friesje staan overdag buiten zonder dek en 's Nachts in een binnenstal. ze zijn allebei al iets aan het verharen. Mijn ervaring met KWPN veulens is dat is dat ze kort dik haar krijgen. Succes

Hehe, dankje! Eindelijk een onderbouwd post waar ik iets mee kan!

Hij gaat met een paar andere veulens opgroeien tot zijn 2e, dan komt hij naar weer thuis om getraind te worden.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:15

Wat een ontzettend mooi veulen heb je mag je echt trots op zijn.

En die deken ik heb ook gedaan toen mijn paard veulen was, ze was ook steeds trillen van de regen en heb er ook gewoon een regen dek op gedaan. Mijn merrie is 11 jaar nu en bikkelhard en geen 1 dag ziek geweest, ze houd nog steeds niet van regen maar ze heeft niet koud nu als het regent en staat nu gewoon zionder deken in de regen.
Dus is echt niet verpest, want al die regen is ook niet alles voor die jonge dingen.

Mensen kunnen commentaar geven wat ze willen het is jou paardje, en weer is ook apart in nederland zo schijn de zon en zo is het noodweer.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:33

Moderatoropmerking:
Op alle foto's die je plaatst kunnen mensen hun mening geven, een foto plaatsen en daarbij zeggen dat je er geen commentaar op wilt zal lang niet altijd werken. Een mening over wel of niet een deken opdoen bij een veulen mag dus gegeven worden, maar laat dit nu niet de hele inhoud van het topic overnemen, er staan nog veel meer foto's en de bedoeling van het topic is natuurlijk om het veulen zelf te bekijken :) Alleen in herhaling blijven vallen over de deken is dus ook niet nodig.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:06

knap veulen hoor!! stoere uitstraling.

en ach, dat septemberweer valt vaak nog wel mee, wacht maar tot het oktober-weer! als het echt herfst wordt... pas dan heb je een deken nodig!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:58

heb je ook 500 grams veulendekens?

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:12

Voor alle mensen die over het deken zeuren - het is jouw veulen niet. Jullie zien hem niet als hij buiten in de regen en wind staat met trillende benen en zijn vacht helemaal rechtop staat. Dat is wel een teken dat hij het koud heeft!
Het was mijn beslissing en ik heb hier heel lang overgedacht. Viertig jaar ervaring telt wel me.
Dus als het nodig is krijgt hij een deken.
Jullie kunnen beter over mishandled paarden zeuren of paarden die dag en nacht in een stal blijven.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:16

veertig jaar ervaring met veulens onder deken?

mag je me 1 grote fokker, hh noemen die de veulens onder deken heeft staan?

mijn veulens staan dag en nacht buiten, ook in de regen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:22

wij hebben ook al 40 veulens gefokt, en geen moment er ook maar over gedacht ze onder een deken te stoppen..., verkoudheidje is niet zo erg, worden ze hard van. weerstand maak je door ze gewoon zichzelf te laten zijn. als ze het koud hebben/krijgen gaan ze wel lopen, of maken dikker haar aan, geen deken kan de natuur nabootsen. en ten tweede zorgt een deken voor een andere samenstelling van de huid, qua vetten en afweer van regen/wind. dus straks als het echt koud wordt, gaat de deken eraf en heeft het paard nog niet de kans gehad om zich in de huid aan te passen aan de winter. voor mij blijft het simpelweg de grootste onzin.

neemt niet weg dat het een knap veulen is, dat staat daar buiten.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:25

Ik vind de naam Four seasons erg leuk gevonden met Vivaldi als vader :D en dan x wolfgang, blijft lekker in het klassieke sfeertje :))

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:27

Goeie stal, goed strobed, goed voer en dekentje in de winkel laten hangen.
Mooi beessie.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:28

Weet je wat, bokt blijft bokt. Altijd betweters en ze weten niet hoe het eruit ziet in het echt.

Topic gaat op slot.