Info bloedlijnen etc.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:31

[***] schreef:
Dat is een misvatting.
Er staan ook een heleboel veulens te koop uit elite, ster en keurmerries uit goede stammetjes die momenteel niet aan de straatstenen te slijten zijn.

Ben ik niet met je eens. Als er werkelijk een goede bewezen stam achter zit zijn die veulens nog steeds gevraagd. Als dat niet zo is valt het veulen erg tegen of vraagt men veel te veel. Beide kan ook ;) :D

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 22:47

Erg interessant om jullie zo te zien "discussiëren". Qua richting weet ik het niet zo goed. Ik weet niet vanuit wat ik dat moet bepalen. Gewoon wat ik het leuker vind? Dan zou ik voor springen kiezen maar is dat het beste?

Als ik een merrie zou kopen zou ik persoonlijk een merrie met iets meer ervaring kiezen. zo rond de 9/13 jaar.

Waar worden deze keuringen vaak gehouden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:51

magicalangel schreef:
Erg interessant om jullie zo te zien "discussiëren". Qua richting weet ik het niet zo goed. Ik weet niet vanuit wat ik dat moet bepalen. Gewoon wat ik het leuker vind? Dan zou ik voor springen kiezen maar is dat het beste?

Als ik een merrie zou kopen zou ik persoonlijk een merrie met iets meer ervaring kiezen. zo rond de 9/13 jaar.

Vanaf mei door het hele land, merendeels 3 jarigen. Maar je kan beginnen met de hengstenkeuringen om een beeld te krijgen, die zijn in december in Ermelo

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 22:53

sarabande schreef:
magicalangel schreef:

Vanaf mei door het hele land, merendeels 3 jarigen. Maar je kan beginnen met de hengstenkeuringen om een beeld te krijgen, die zijn in december in Ermelo

Okee bedankt, zal hier eens over googelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:55

magicalangel schreef:

Gewoon KWPN.nl kom je al een heel eind

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 22:56

sarabande schreef:
magicalangel schreef:

Gewoon KWPN.nl kom je al een heel eind

Ja, bedoelde ik :P

robertjong

Re: Info bloedlijnen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:17

Je moet gewoon kiezen met welke fokrichting je de meeste feeling hebt. Voor mij is dat springpaarden fokken. Indien je springgericht bent kan je ook wel met mij meelopen tijdens de kwpn hengstenkeuring in Den Bosch

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:33

lijkt mij een tof begin zeker als je met iemand kan meelopen, misschien ook een duitse, franse, belgische keuringen bezoeken. Je kunt er niet genoeg zien om een goed idee te vormen. Toen ik als belgische fokker de eerste maal naar de kwpn keuring ging vond ik dat fantastisch, holsteiner keuring zelde ervaring.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 08:31

robertjong schreef:
Je moet gewoon kiezen met welke fokrichting je de meeste feeling hebt. Voor mij is dat springpaarden fokken. Indien je springgericht bent kan je ook wel met mij meelopen tijdens de kwpn hengstenkeuring in Den Bosch

Ik zou heel graag een keer met je meegaan, ik neig denk ik ook meer naar springen.

sarabande

Re: Info bloedlijnen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:27

En kijk eens op KWPN.nl als je lid wordt van het KWPN dan kan je tevens lid worden van jong KWPN die veel aan voorlichting en stalbezoeken doen. Daar heb je vast ook heel veel aan.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 09:42

sarabande schreef:
En kijk eens op KWPN.nl als je lid wordt van het KWPN dan kan je tevens lid worden van jong KWPN die veel aan voorlichting en stalbezoeken doen. Daar heb je vast ook heel veel aan.

okee bedant, dat is zeker handig om te doen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:49

magicalangel schreef:
robertjong schreef:

Ik zou heel graag een keer met je meegaan, ik neig denk ik ook meer naar springen.

Heel verstandig om mee te gaan met iemand die blijkbaar thuis is in het springwereldje.

Sinds enige tijd kijk ik ook over de schouders van anderen mee in die wereld, zo wordt men weer wijzer.

Een kennis van ons heeft verschillende merrie gekocht die zich bewezen hebben in de springsport. Hij wil alleen merries die minimaal 1.40 hebben gesprongen, deze merries hebben een blessure opgelopen en zijn dus alleen nog geschikt voor de fokkerij.
Hij heeft jaaaren geleden sperma ingekocht van Cassini 1 en Calido 1 en gebruikt dat nu op die merries waar deze hengsten op passen.

Fokken is vooruitkijken en voortijdig beslissen.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 00:05

Heel verstandig om mee te gaan met iemand die blijkbaar thuis is in het springwereldje.

Sinds enige tijd kijk ik ook over de schouders van anderen mee in die wereld, zo wordt men weer wijzer.

Een kennis van ons heeft verschillende merrie gekocht die zich bewezen hebben in de springsport. Hij wil alleen merries die minimaal 1.40 hebben gesprongen, deze merries hebben een blessure opgelopen en zijn dus alleen nog geschikt voor de fokkerij.
Hij heeft jaaaren geleden sperma ingekocht van Cassini 1 en Calido 1 en gebruikt dat nu op die merries waar deze hengsten op passen.

Fokken is vooruitkijken en voortijdig beslissen.[/quote]

Dat is inderdaad ook altijd een optie.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:11

Ts, merries met een blijvende blessure koop je voor weinig geld.
Laat je ondertussen door anderen adviseren wat betreft bloedvoeringen en combinaties.

Je hebt nog ruim de tijd om kennis op te doen, succes..