arabiertje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:29

Ik spreek toch niemand persoonlijk aan ? Ik bedoel dat er in de wereld altijd veel gepraat wordt over dingen waar men eigenlijk niks van weet. Met "men" bedoel ik niemand hier persoonlijk.

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 18:24

o dan heb ik het verkeerd begrepen!!!!!!!!!!!!
sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:05

mijn arabier heeft t ook, ze houdt dr hoofd dan heel stijf omhoog en dr rug recht, ik moet dr dan flink drijven met de been acter de singen en met mn handen kneepjes als ze er eenmaal is en er is ontspanning an is het goed ook.

Maar het kan er heel spastisch uitzien, net ofdat ze me een bezemsteel ingeslikt lopen, klopt dat?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:49

cowgirl1 schreef:
ja dat is zo arabieren vinden het vreselijk als je aan hun hoofd komt.

Verward Verward Verward
Dit vind ik een vreemde reactie... want ik heb 2 arabiertjes die het prima vinden als ik aan hun koppie kom en ook de andere arabieren die ik ken hebben hier toch echt geen last van hoor... dus imo is het meer uitzondering dan regel... Lachen

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:44

ik denk dat het aan de opvoeding ligt, omdat arabjes heel gevoelig zijn, en je snel wat verkeerd kan doen. als dat niet er goed ingetraind is zijn ze er volgens mij heel gevoelig aan, omdat ze in het algemeen gevoelige paardjes zijn.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:52

Bij Shatia is het geen probleem aan haar hoofd te zitten ze vindt het heeeeeeerlijk.
waar op het hoofd maakt niet uit,zelfs aan haar oren vind ze het fijn als je het maar zacht doet.

Maar de vraag was,als ze loslopen in het land of in de bak dan schudden ze zo met hun hoofd.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:34

heey, mijn verzorg-paardje is een Arabier x New-Forest. ze is zo in zo met alles (denk aan rijden enz...) vrij druk, maar aan haar hoofd zitten lukt vrij goed. als ik haar hoofd ross met een handschoen vindt ze het zelfs lekker! maar ik denk dat het hoofdschudden van jouw Arabiertje gewoon erfelijk is zeg maar, want bij bepaalde dingen doet mijn paardje dat ook. en volgens mij is daar niks mis mee hoor!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:20

ik denk echt neit dat het in t ras zit hoor sorry maar............

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:00

alles doorgelezen hebbende, ben ik het met sabiy(J) eens.Mijn Arabiertjes hebben even moeten wennen, maar met veel geduld en aandacht voor je paard kan je veel bereiken. Heeft hij eenmaal zich iets aangeleerd(ik bestrijdt de mening, dat het hoofdschudden een specifieke afwijking zou zijn van een arabier)is het moeilijk af te leren.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:46

Paduc schreef:
alles doorgelezen hebbende, ben ik het met sabiy(J) eens.

Hey M ! Hahaha, het wordt bijna eng hoor, we zijn het tegenwoordig wel erg vaak eens he..... Knipoog
(komen jullie nog naar Borgloon ?)

Groetjes, J.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:50

ik krijg binnenkort ook een arabier, heb er vandaag mee gereden en hij was heel braaf, dacht dat ze stouter ging zijn. ze gallopeerde veel braver en verzamelder dan de meeste paarden op de manege. En ze heeft dan nog 5 maand stil gestaan, ik vond ze enorm braaf, en zat haar de hele tijd aan haar hoofd, ze liet het allemaal toe. en in het land ook niet, alleen een klein beetje bij het rijden door die rotte insecten

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 09:58

hoi J.,
wat heet eng?!? Verward Misschien kom ik nog wel kijken in Borgloon, maar neem geen hengstje mee, die gaat volgend jaar weer een jaartje meedoen onder Erik's leiding.
groetjes,M.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:18

Kom dan maar gezellig kijken naar mijn hengstje....!
Alles goed met Paduc trouwens ? Is ie er weer bovenop ?

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:28

Liever dan ooit. Nooit geweten, dat zo'n ingreep op zo'n kort termijn zo'n invloed op zijn gedrag kan hebben.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:48

Ze zeggen dat je het aantal jaren van de leeftijd om moet buigen naar het aantal maanden ( dus Paduc is 2 jaar, heeft dus 2 maanden nodig om volledig 100% ruin te worden).

Wij hebben een 4 jarige staan, die 3 weken terug is gecastreerd, maar nog elke dag merk je het verschil... Soms herinnert hij zich dat ie ooit hengst was, en gedraagt zich dan nog zo, maar over het algemeen is hij braaf en gedraagt zich netjes. Hij heeft asl hengst zijnde gedekt, dus dachten we dat het meer tijd in beslag zou nemen, maar nee hoor.... Hij ontwikkelt zich als een hele brave ruin.....

Nu nog het beleren... Knipoog

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:27

hoi,
mijn kind is ook "rustiger" aan het worden ... maaaar dit duurt verder nog wel ff ...hij is 8 jaar en pas afgelopen maart geholpen ,precies een maand voor z'n verjaarsdag .....aardig he en wat een timing...ahum!
gr,sas.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:08

Hahaha, lekker kadootje heeft hij gehad dan..... Maar aan de andere kant, hij kan strax ook lekker de wei in met andere paarden, dat is weer de tegenkant!! *LOL* OK dan! *LOL*

Er bestaat ook een grote kans dat hij in zijn temperament wel kalmeert, maar in zijn geest dus nog steeds hengst is. Zo is het bij onze Faiyum ook het geval. Dekt wel de merries op de wei, als hij de kans krijgt, maar zoekt ook het gevecht op met de hengsten. Bloos! Onder het zadel is hij meer hengst dan alle hengsten bij ons op stal. Pling

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:13

vikki"]
[quote="cowgirl1 schreef:
ja dat is zo arabieren vinden het vreselijk als je aan hun hoofd komt.

Verward Verward Verward
Dit vind ik een vreemde reactie... want ik heb 2 arabiertjes die het prima vinden als ik aan hun koppie kom en ook de andere arabieren die ik ken hebben hier toch echt geen last van hoor... dus imo is het meer uitzondering dan regel... Lachen
[/quote]

Omar vind het ook niet zo leuk als je aan zijn hoofd komt Ik denk dat het ook een kwestie van vertrouwen is bij de arabier. Ik mag nu voorzichtig ook aan zijn oren komen enzo maar andere mensen hoeven dat niet te proberen want dan gooit hij gauw zijn hoofd omhoog en kijkt ze aan met een air van: 'Wat moet je van me" Verward

Omar schudde ook vrij veel met zijn hoofd maar ik denk dat dat gedeeltelijk ook door stress kwam en daardoor ben ik een aantal maanden geleden naar een andere stal verhuist met hem en sindsdien is hij veel rustiger geworden en het schudden doet hij nu nog amper. Wel gooit hij (denk ik van opwinding) met zijn hoofd als hij de wei in mag.

Tijdens het rijden is het 'schudden' inmiddels ook over, behalve als er een andere ruiter op hem zit dan wordt hij erg dwars en heeft dan geen regelmatige aanleuning en komt dan veel omhoog met zijn hoofd en is dan ook vrij onrustig.

Ik denk dat veel ook door de opvoeding komt en ook aan de baas ligt. Rust is denk ik ook het keyword in de omgang met arabieren.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:32

hoi,
ben niet zo bang voor het gedrag van Mitch maar meer heb ik grote vrees voor mijn ruin van 28jaar ..die is nogal dominant en hij dekt ook nog steeds [hij is geeeeen klophengst] .......Mitch zal als we het gaan proberen wel wat druk zijn en ff niet weten wat hij nou wil maar ik ben dus echt angstig voor onze volwassen man ...denk dan ook dat als we het gaan wagen het in ieder geval niet met onze Rex zal zijn ....
gr,sas.

ps. denk trouwens niet dat het hoofdje schudden ras gebonden is ...het komt overal voor bij ieder willekeurig ras.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:06

Ik heb momenteel nu een Nrpsje met veel arabier erin, hij schudt ook met zijn hoofd als hij los staat of tijdens het poetsen..
Maar tijdens het rijden heb ik nergens last van, ik mocht in het begin ook nooit aan zijn hoofdje komen, maar nu steeds meer.
Ik kan nu gewoon zijn oren pakken, zijn neus schoonmaken, en hij word helemaal knuffelig..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:16

mijne is half arabier - half welsh, ze vind het ook niet zo fijn als ik aan haar hoofd kom (heel soms laat ze het toe) dan gaat ze ook omhoog met haar hoofd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:57

Mijn pony is NRPS, maar heeft ong. 90% arabisch bloed.
Hij doet dit zelden, alleen als hij heel opgefokt is. En doet dit als een soort spanning....

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:46

Ik vind het ook jammer dat er nog zoveel vooroordelen omtrent de arabier bestaan...
Ik persoonlijk vind de arabier het (h)eerlijkste paard dat er bestaat. Ik heb zelf ook al enkele arabieren gereden en niet een schudde met zijn hoofd. Ik denk dus ook dat het eerder een rijtechnisch probleem zal zijn, perfect op te lossen met de juiste begeleiding!

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:56

wij hebben een kwpner en ze vindt het ook vreselijk als je aan haar hoofd komt.ze heeft ook een "knik" in dr hoofdje.En als ze in de buitenbak staat racet ze er als een echt arabiertje doorheen met dr staart in de lucht Haha! Knipoog Ze heeft volgens haar stamboom
helemaal niet zoveel arabierenbloed in zich. Maar wij denken gewoon dat ze niet helemaal spoort haha Haha! Knipoog Knipoog Verward

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:52

Nagoya en Lightning zijn dol op "hoofdje aaien" , maar wel alleen door bekenden. Bij vreemden moeten ze even snuffelen en als `t "goed" is, mag er geaaid worden Haha! ...