[WN] Registratie Haflinger x Paint

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:57

Nanmar schreef:
Als je een paspoort bij de KNHS aanvraagt kan je daarin ook zijn/haar afstamming en geboortedatum vermelden, dat is eenmalig 4 tientjes..

Mijn fjord x paint heeft ook alleen dat als "papier" hoewel het natuurlijk niet van stamboek is :D

apart want bij mij wilden ze geen afstamming op het paspoort zetten, omdat hij niet bij een stamboek geregistreerd staat. Staat dus gewoon ouders onbekend terwijl de vader een paint is en mijn eigen kwpn merrie de moeder is. Beiden ouders dus geregistreerd + dat ik het dekbewijs heb toch geen vermelding in het paspoort.

Charaz

Re: Registratie Haflinger x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:06

Fique had je het dan niet via het KWPN kunnen registreren?

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:00

fique schreef:
Nanmar schreef:
Als je een paspoort bij de KNHS aanvraagt kan je daarin ook zijn/haar afstamming en geboortedatum vermelden, dat is eenmalig 4 tientjes..

Mijn fjord x paint heeft ook alleen dat als "papier" hoewel het natuurlijk niet van stamboek is :D

apart want bij mij wilden ze geen afstamming op het paspoort zetten, omdat hij niet bij een stamboek geregistreerd staat. Staat dus gewoon ouders onbekend terwijl de vader een paint is en mijn eigen kwpn merrie de moeder is. Beiden ouders dus geregistreerd + dat ik het dekbewijs heb toch geen vermelding in het paspoort.

Jep.. daar ben ik gisteren achter gekomen, ze zetten de afstamming er idd alleen bij als je ook stamboekpapier hebt (maar de pagina's voor de ouders staan er wel in :?) ik dacht dat ze dat er nog wel bij konden zetten aangezien mijn DA het aanvraagformulier had ingevuld en de afstamming open had gelaten maar helaas...
Nouja geboortedatum staat er wel in en ik weet wie de ouders zijn maar het is paspoort is nu zo kaal :+

Beetje offtopic; moet je de aftekeningen zelf schetsen in het paspoort?

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:42

Charaz schreef:
Fique had je het dan niet via het KWPN kunnen registreren?

had gekend maar wat heb je d'r aan? ik weet iig wat zijn afstamming is. vind het alleen raar dat het niet in een paspoort komt te staan als je bewijs van de ouders hebt.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:45

:D
Laatst bijgewerkt door fique op 27-08-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:46

Nanmar schreef:
Nanmar schreef:

Jep.. daar ben ik gisteren achter gekomen, ze zetten de afstamming er idd alleen bij als je ook stamboekpapier hebt (maar de pagina's voor de ouders staan er wel in :?) ik dacht dat ze dat er nog wel bij konden zetten aangezien mijn DA het aanvraagformulier had ingevuld en de afstamming open had gelaten maar helaas...
Nouja geboortedatum staat er wel in en ik weet wie de ouders zijn maar het is paspoort is nu zo kaal :+

Beetje offtopic; moet je de aftekeningen zelf schetsen in het paspoort?[/quote]

zou ik maar niet doen :+ haha dat is de taak van een schetser of da. ;)

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:22

:)* de dierenarts komt binnenkort enten, misschien kan ie dan ook meteen schetsen. Zijn de 37 euro voorrijkosten (voor welgeteld 5 minuten rijden) nog ergens goed voor.. of kan ik voor dat schetsje ook nog een gepeperde rekening verwachten _-:(

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:59

Adil18 schreef:
Ik zie dat de merrie 1.42 m. is en de hengst zal ook wel niet zo groot zijn als ik de foto's zie...Dan zou je dus bij het Barock Pinto stamboek alleen in het veulenboek kunnen komen? Want voor het officiële stamboek hebben ze een maat van min. 1.53 m. nodig en ik denk niet dat jouw paardje dat gaat halen (denk, kan natuurlijk wel). Dan heb je dus uiteindelijk een paard met alleen een veulenboek-registratie in een waarschijnlijk voor het BPS totaal oninteressante klasse....

Dat zou imo toch echt geldverspilling zijn... :(:)

Ha ouders zegt niets, mijn apha is inmiddels de 1,58 voorbij terwijl mama echt niet hoger was als 1,45 en papa 1,50.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:02

Heb je hem elke dag een scheutje Pokon bij het voer gegeven Desiree? :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:25

Desiree01 schreef:
Adil18 schreef:
Ik zie dat de merrie 1.42 m. is en de hengst zal ook wel niet zo groot zijn als ik de foto's zie...Dan zou je dus bij het Barock Pinto stamboek alleen in het veulenboek kunnen komen? Want voor het officiële stamboek hebben ze een maat van min. 1.53 m. nodig en ik denk niet dat jouw paardje dat gaat halen (denk, kan natuurlijk wel). Dan heb je dus uiteindelijk een paard met alleen een veulenboek-registratie in een waarschijnlijk voor het BPS totaal oninteressante klasse....

Dat zou imo toch echt geldverspilling zijn... :(:)

Ha ouders zegt niets, mijn apha is inmiddels de 1,58 voorbij terwijl mama echt niet hoger was als 1,45 en papa 1,50.

Ouders zeggen niet alles nee (daarom geef ik ook heel erg duidelijk aan dat het wel kan, heb je daar misschien overheen gelezen? :) ), maar het is wel iets waar de TS rekening mee moet houden wil ze het paard bij het Barockpintostamboek laten registreren...Ik ken ze trouwens ook andersom: Een stalgenoot heeft een paard waarvan de moeder 1.63 m. was en de vader 1.60 m. Laat haar paardje nu mooi 1.52 m. gebleven zijn... ;)

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:44

neu geen pokon, goede stal, weidegang en voer

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:35

Ik heb mijn paint x haf bij het sportregister van het nrps ingeschreven. Ik heb met zorg de hengst bij mijn keurmerrie uitgezocht en wilde dat ook graag zwart op wit. Bij het paspoort heb ik een keurig 'stamboek'papier gekregen met de afstamming van Jones.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:06

heb ook ooit iets gehoord over een indian horse registratie...
misschien daar proberen?? als ik mijn merrie volgend jaar laat dekken door een quarter, zou ik het veulen daar kunnen registreren.. verder moet ik er zelf ook nog info over vragen, dus kan goed zijn dat ik het mis heb hoor ;)

leuke combinatie trouwens haf en paint! :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:12

In Amerika is er een stamboek voor deze kruizing opgericht, de North American Spotted Haflinger. Ze hebben een website met heel veel foto's van deze 'paintlingers'. Er zijn hele mooie bij. Als je googled, vindt je de site wel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:18

Bij het N.A.S.H moet het zover ik van de website begrijp uit een homozygoot bonte hengst zijn wil je het veulen kunnen registreren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:33

off topic wat een schitterende paardjes bij de NASH :9

ik weet dat redpebbles ook nog al eens een haflinger dekte, zouden die daar ook ingeschreven zijn?

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:22

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:45

Ja Rookie is ook leuk!! Eigenaresse zat geloof ik ook op bokt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:47

Hmm, mijn paintlinger Travis zou dan bij het NASH kunnen........ ( papa is homozygoot).
Maar eerlijk gezegd zie ik de noodzaak niet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:26

spatter schreef:
off topic wat een schitterende paardjes bij de NASH :9

ik weet dat redpebbles ook nog al eens een haflinger dekte, zouden die daar ook ingeschreven zijn?

Zover ik weet is Pebbles toegelaten in het NRPS stamboek. En worden zijn nakomelingen met anders dan Paint of QH daar ingeschreven.

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:38

Dat klopt Rina, Red Pebbles en Generals Golden Boy zijn daar als dekhengsten aangemeld en hun nakomelingen krijgen van het NRPS een stamboekpapier.
Groetjes,
Sylva

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:53

redpebbles schreef:
Dat klopt Rina, Red Pebbles en Generals Golden Boy zijn daar als dekhengsten aangemeld en hun nakomelingen krijgen van het NRPS een stamboekpapier.

Dan krijgen ze geen 'normaal' papier maar een Register A papier neem ik aan?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:22

*even in de la gekeken*
Een B-register.
Er staat bij mij alleen in dat Golden Boy een Am.Paint is :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:24

_O- Bijna goed

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:03

Paarden en pony's van niet goedgekeurde hengsten en van onbekende afstamming worden ook in het Register B opgenomen, dus dat zegt (mij) dan niet zoveel. :o