Uit het topic begrijp ik dat je met shetlanders gewoon naar de keuring kan als ze dat nog nooit gedaan hebben als ze maar opgenomen zijn in het stamboek?
Ik heb 2 shetlanders gekocht beide bijna 1 jaar en die zijn als veulen en als enter niet naar de keuring geweest. Kan ik als ze 2 of 3 zijn wel gewoon met ze naar de keuring? Ze zijn opgenomen in het stamboek en hebben een 1e premie vader en een 1e/2e premie moeder.
Mijn schimmeltje en mijn palomino breng ik ook met een zwart halster voor, is geen gezicht met een witte. Bij een bonte met een wit hoofd zou ik dat ook doen.
Een shetlander van 1 kan niet in het stamboek opgenomen zijn, wel in het veulenboek. Veulens, jaarlingen en twenters mogen zonder stamboekopname naar de keuring, 3 jaar en ouder moeten stamboek opgenomen zijn
dancer_
Geplaatst: 26-08-10 19:08
hee.. mijn kennis is geweest heb er filmpjes van gezien enzo en ik wil er wel heen! Ben benieuwd hoe het gaat maar dat is op zondag dus ik weet het niet zeker! Ps: wil je dat een keer met charly doen??
Resfeber
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 15:34
Wat moet je eigelijk zelf aan op een keuring? (Iets in't wit?)
ja rocco, ook ik leef er elk jaar weer naar toe. Dit jaar was voor mij tot nu toe de beste. Dit is het 3e jaar voor ons. Mijn eerste helemaal eigen gefokte veulen werd kopnummer met premie. Dit was voor mij echt het hoogtepunt tot nu toe. Wat was ik blij en trots en nog steeds
Mag je na het 12e jaar niet meer meedoen? En moet je erop rijden bij de keuring, las ik dat nou goed? Dat wordt dan niets, ben veel te groot en veel te zwaar, haha!
Als de pony 13 is, mag hij niet meer meedoen nee. Meelopen met de veulens mag natuurlijk nog wel, dat is logisch. Je moet er niet op rijden, het moet aan de hand.
Resfeber
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 16:19
Hoezo is het eigelijk eens per jaar? Dan moet je wel weer lang wachten.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 07-09-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
wij moeten volgende week zaterdag weer. het is gewoon hetzelfde als alle andere keuringen van rassen.
JudithO
Geplaatst: 07-09-10 16:42
Als je vaker dan eens per jaar mag, is het een eitje om je merrie bijvoorbeeld kroon te krijgen. Dat wordt ze bij 2x een 1e, 1x een 1e en 2x een 2e, of 4x een 2e premie. Nu is het echt nog een prestatie voor een merrie om het kroonpredikaat te krijgen.
Resfeber
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 16:48
Okeij. Nu snap ik het ongeveer. Bedankt voor jullie reactie's! Wie gaat er binnenkort weer naar een keuring?
Als je vaker dan eens per jaar mag, is het een eitje om je merrie bijvoorbeeld kroon te krijgen. Dat wordt ze bij 2x een 1e, 1x een 1e en 2x een 2e, of 4x een 2e premie. Nu is het echt nog een prestatie voor een merrie om het kroonpredikaat te krijgen.