wat kost een grote shet met papier en predikaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Re: wat kost een grote shet met papier en predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:09

Een goed paard heeft geen kleur :)

Tovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:22

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb ook een zwartroan en die is toch mooit tweede geworden op de keuring.
En ik heb een zwartbontschimmel en die is ook al twee keer tweede geworden op de keuring.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:20

Overigens de ene 1e premie merrie is de andere niet en tussen 1e premie merries zul je flink wat prijsverschil hebben.

Een merrie die meerdere 2e premies op haar naam heeft staan en slechts 1x een 1e premie is mijn ogen veel minder waard dan een merrie die 3 of 4 keer die 1e premie heeft behaald en nooit een 2e.

Pas met meerdere 1e premies heb je in mijn ogen een echte topper. Een 1e halen is niet zo heel moeilijk met een goede merrie, maar die premie behouden jaar na jaar dat is toch heel wat anders.

Zo kun je dus ene 1e premie merrie vinden voor 500Euro en een ander voor 1000Euro.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:29

Kan iemand foto's plaatsen van wat nu precies een goed en minder goede shet is. Met beschrijving van wat er nu precies wel of niet goed aan is.
Zo wordt het wat makkelijker zoeken.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:37

Wil je dat weten kun je echt gewoon het beste bij fokkers gaan kijken.
Iedere fokker heeft er z'n eigen visie op na wat in hun ogen een goede shet is.
Luxer type, zwaarder type, de een hecht meer waarde aan goede beweging dan exterieur, de ander juist andersom...en het kan allemaal goede mooie 1e premie merries zijn.
Of ga op keuringen kijken, daar kun je zelf zien wat een goede shet is en wat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:18

Akhal_Teke schreef:
Kan iemand foto's plaatsen van wat nu precies een goed en minder goede shet is. Met beschrijving van wat er nu precies wel of niet goed aan is.
Zo wordt het wat makkelijker zoeken.

Van een paar foto's krijg je niet ineens kijk op paarden/pony's hoor :(:)

Als je er zelf geen verstand van hebt kan je beter iemand meenemen bij het kopen van een shet of veel advies inwinnen bij het stamboek en fokkers, naar keuringen gaan e.d.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:28

Ik zie echt wel de verschillen in bouw van een pony. Maar omdat ik van Shetten niet weet wat voor bouw gewenst is op een keuring zou ik dit adhv foto's kunnen zien.
Ik zit zelf meer in de paarden, ik weet wat daar gewenst is. Maar bij een Shet heb ik geen idee.