Gelderse paarden competitie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:46

We hebben sinds een week een merrie van Bazuin x Pygmalion op stal. Misschien dat ik de rijdster kan strikken voor een wedstrijd. Ik ben haar nu al een onderlinge aan het aanpraten, de rest komt volgt wel.

wembley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 12:47

wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageert en al die herkenningen in elkaars paarden!!!Mijn nuphar is altijd heel braaf totdat ie aan het werk moet dan zitten er overal monsters verstopt.en op wedstrijd moet ie ook echt alles zien en meemaken want tja je zal maar wat missen he!!!Soms kan ik hem dan wel wurgen maar ja dan kijkt ie zo vrolijk in de rondte oortjes d'r op en een mooi front dan heb ik altijd weer zoiets van hij wil zich toch wel weer laten zien maar dan op zijn eigen manier.Hij bedoelt het dan ook niet kwaad .Het is net alsof ie dan zegt van moet je daar en daar kijken.Hij heeft echt nergens anders tijd voor hij moet alles zien .Af en toe is het gewoon een clowntje

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:34

Oh ja geweldig....die geldersen zijn wel paarden waar je voor valt (of totaal niet). Die van mij ziet er eigenlijk ook echt uit als een clown. Clown
Hij is namelijk appaloosa. (dus waarschijnlijk ook niet geheel zuiver gelders maar óverduidelijk gelders bloed) Maar zijn karakter daar viel ik ook gelijk voor. Zo'n kwajongen. En dan blijkt ie dus later ook nog zo'n geweldige grote schijterd te zijn... Lachen
Maar net wat jij zegt dat gevoel geeft mijn paard mij ook : 'hij bedoelt het niet kwaad'.
Toen ik laatst gelanceerd werd omdat hij zich rot moest schrikken van de buurkindertjes was hij zelf nog t meest verbaasd en onder de indruk dat t vrouwtje ineens in t zand zat i.p.v. in het zadel Cheese!
Maar ja....had ik hem ook maar nie 'Big Mac' moeten noemen Schijnheilig Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:33

Lachen ik val echt wel voor de gelderse, toen ik mijn merrie voor de eerste keer uit de stal zag komen, kon ik bijna niet geloven dat er zulke mooie paarden bestonden Lachen
( ik wist alleen manege paarden sowieso)
Maar het is echt een mooi dier, en niet zo rank met dunne spillebeentjes enzo, daar houd ik ook helemaal niet van.
Mijne schrikt ook om de domste dingen.
Help een koe ( jah in het weiland naast je staan er ook 8 )
help een auto ( ja die staat altijd voor de trailer)

op buitenrit is ze altijd bang voor koeien, honden.
Maar op water is ze dol, ik ben in ieder geval verliefd op het gelders ras ( type)

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:06

Of dit nu weer een typische Gelderse aktie is of dat het toch aan pappie ligt (Zichem) weet ik niet hoor. Maar meneer heeft de afgelopen dagen met rijden ondekt dat er ook nog zoiets als de telgang bestaat.
Nu schijnt hij dit bij zijn vorige eigenaresse wel vaker gedaan te hebben en bij bij toen ik er thuis voor de 1e 2 keer opzat, alles is dan nieuw, spannend, beetje stress er natuurlijk bij. Maar sindsdien eigenlijk nooit meer.
Nu de laatste dagen dat ik ging rijden ging meneer het 1e half uur echt alleen telgangen, was ook gespannen. Zit niet echt gemakkelijk Boos!
Ja, het enige wat ik dan bij mijn weten kan doen is Go with the flow, benen geven, van voor wat losser laten tot ie zich wat ontspant en dan lekker met de neus op de knieen (zo rijd ik altijd los) maar voordat zover was waren we wel weer een half uurtje verder. Bloos!
Nu moet ik wel zeggen dat het gister wel beter ging, hij telgangde (of zoiets) niet meer, maar hij moest uiteraard wel weer alles goed in de gaten houden waardoor "hups" iedere keer die snufferd weer naar boven kwam. Even goed duidelijk gemaakt dat dat dus NIET de bedoeling is en toen even later met het opgericht rijden liep ie als een trein Cool
Misschien dat het warme weer hem parten heeft gespeeld, ik heb iedere keer 's avondsgereden (maar goed).
Of misschien verveling, trouwens wat doen jullie voor een beetje afwisseling, in de bossen hoef je niet te komen dan word je echt lek geprikt, misschien balkjes lopen..........????
Ben benieuwd of jullie Gelderse of niet-Gelderse daar ook af en toe ook last van hebben.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:17

Ik heb een Gelders veulen.
Ena als hij later groot is ben ik zeker van plan om wedstrijden te gaan rijden.
En het lijkt me al helemaal gaaf om wedstrijden te rijden met alleen maar Gelderse paarden.
Geweldig!

Mijn veulen heeft ook van di rare schrik momenten.
Maar ja het is ook nog maar een hengsten veulentje van 4,5 maanden jong Haha!.
Als ik zo eens lees wat jullie al hebben mee gemaakt kan ik haast niet wachten tot het zo ver is dat ik ook wedstrijden kan rijden.
Maar nu mag ik eerst genieten van het veulen zijn.

Succes allemaal enne.............vooral naar die wedstrijden blijven gaan allemaal he!!
Ik wil over 4 a 5 jaar ook mee doen maar dan moeten die wedstrijden er nog wel zijn.
Dus zoveel mogelijk Gelderse paarden optrommelen voor die wedstrijden de komende jaren Haha!.

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:33

He Odje, wat leuk een Gelders veulen!! OK dan!
Weet je ook de afstamming??
Enne...foto's zijn natuurlijk van harte welkom!!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:54

Hmmmm, die schrikreacties komen me zeer bekend voor. Die foto's van Ilandra hadden van mij gemaakt kunnen worden!

Ik weet niet of dit bekend voorkomt, maar zodra hij achter een ander paard aan mag huppelen is er niets aan de hand, maar voorop en de meest gekke dingen zijn eng!

Ik mag dan wel maar een halve gelder hebben (vader Bazuin) maar qua uiterlijk/karakter is het een hele, hij lijkt soms heel erg op z'n vader (een stalgenoot kwam een keer naar me toe met een Bit met op de voorpagina Bazuin, "zeg, is dit geen familie van jouw paard").

Ik rij ook wedstrijden en krijg nooit commentaar over het gelderse bloed van hem.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:08

Ik krijg ook geen commentaar, behalve dat het zo'n mooi dier is.
Wat wel leuk is is dat als ze heet wordt, de staart omhoog gaat de neusgaten wijd open, en dan tilt ze die voorbenen zo stoer op, zowat een tuiger (wat ze normaal nooit doet) en hard snurken.
Echt een prachtig gezicht, ik vind het echt een super mooi ding.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:33

Ik weet niet wie IDS leest, maar daar staat een stuk in over Mariena, een gelderse merrie die de PAVO cup won in 1998 en inmiddels lichte tour loopt!

Het is dus een fabeltje dat de geldersen niet zouden kunnen presteren op het zelfde nivo als de rijpaarden.

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:43

Ja het is een fabeltje dat Geldersen niet kunnen bewegen... Waar denk je dat al die KWPN-ers (rijpaarden) hun roots liggen? Natuurlijk bij de Geldersen en de Groningers.
En bewegen kunnen ze, kom maar eens bij ons op stal langs in Westendorp... Daar lopen Sirius (V Zichem) en Parcival, en ook enkele merries en ander spul de sterren van de hemel.....

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:05

hej mensen

Ik had een vraagje.. kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over de hengst Bazuin en misschien wel een foto sturen..

Ik wil namelijk in 2005 *Ja het is nog verweg maar goed* een gelders veulen kopen..

Dus informatie over andere hengsten is natuurlijk altijd welkom..

Bvd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:08

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:12

dankje wel..

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:14

nou als het veulen der is moet je nog maar wat van je laten horen.. haha
wil wel een hengstje.. dus als dat zo is dan kan je helemaal wat van je laten horen.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:27

Ik heb een twee jarige merrie van Bazuin. Kijk maar eens in mijn profiel, daar staan foto's.
Ze is overigens niet te koop hoor, maar familie van je toekomstige paard is altijd leuk tenslotte *LOL*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:31

Joepie, ik kan nu ook Gelders Paard wedstrijden mee gaan doen Tong uitsteken.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:34

Nou indd... ik vind het Udinde wel erg liefff... vooral die aftekening.. dat vink wel heel erg leuk.. brede bles en hoge witte benen..!!! *dat wil ik ooooooook* haha

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:12

MsMarit, om even helemaal niet nieuwsgierig te zijn hoor Haha! , maar waarom is je keus juist op de hengst Bazuin gevallen?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:55

ik was op Marktplaats naar paarden aant kijken *voor de lol eigenlijk doe i wel vaker* en ik was al een paar paarden tegen gekomen dezelfde bouw en bijna dezelfde aftekening en die vond ik eigenlijk wel erg leuk.. dus ik ben gaan kijken of der in de advertentie stond wie de vader was.. en dat was dus Bazuin.. toen ben i dus verdere informatie gaan zoeken en ik zag hem op foto en ik was meteen verkocht.. die aftekening en zijn kleur.. GEWELDIGGG... ik ben alleen wel benieuwd of hij dat ook doorfokt.. maar dat denk ik wel als ik al die foto's op Marktplaats al heb gezien.. hahaha..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:56

ik ben dus niet thuis zoals je ziet.. hahahaha maar ik MsMarit heb het wel getypt...!!! hahhahhaha