Heeft deze hackney hanetred?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Re: Heeft deze hackney hanetred?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 18:25

Maar mocht hij toch hanetred hebben,
Wat zou je dan het best ertegen kunnen doen?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:31

Aan hanetred is niets te doen. Dieren hebben er zelf ook geen last van, voor de ruiter is het niet altijd comfortabel en op wedstrijden wordt het niet geapprecieerd.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:20

Verder hebben paarden met een hanetred vaak meer moeite met lange ritten, harde galop, en springen is een ramp. Is inderdaad niets aan te doen, mn vriendin heeft een Fries met hanetred. Wat vind ik t moeilijk om daarop te doorzitten :D

En als hij een hanetred heeft, kan je het ook herkennen aan stijf uit de stal komen. En als hij dan wegstapt, maakt hij met been soort uitzwaai naar buiten. ;)

Heb je geen dravende foto's?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:30

Er is iets operatiefs aan te doen, maar geen garantie tot succes, en met een kostenplaatje.

Janedieene

Re: Heeft deze hackney hanetred?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:49

@ lotjaa93: de eerste is een draf foto.

Dit paardje willen we heel misschien terug kopen, nu we hem weer gevonden hebben.
Maar ik wil met zekerheid weten dat het beestje dan wel een lang een gelukkig leven ermee kan leiden, mocht hij het hebben.
+ ik zelf graag recreatief rijd,
Maar wel op lange buitenritten met ook harde galop.
Dus ik weet niet wat voor problemen dat kan veroorzaken.
En een laag boomstammetje (50 cm ong) zou hij ook moeten redden als ik hem neem.
Ik ben totaal niet wedstrijd gericht.
Hooguit een onderlinge wedstrijd.
En dan nog hoef ik niet te winnen.
Wat mijn bedoeling uiteindelijk is:
Lekker buitenrijden(en ook afentoe een keer langer dan 1,5 uur)
En les op geven aan anderen(ook recreatief)

Zou dat nog kunnen met hanetred?
Als hij het heeft, heeft hij het niet erg heb ik het me laten vertellen.
Alleen dus met uitladen en uit de stal komen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:23

Onze hackney die ook een hanetred had heeft tot en met zijn 20ste jaar op nationaal nivo in de aangespannen sport gelopen, en dan ook nog gewoon 3 rubrieken op een dag. Lijkt me dus geen probleem.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:43

Om mijn vriendin als voorbeeld te nemen met haar hanetred Fries. Zij kan ook mee op ponykamp waarbij 4 uur gereden wordt, doet ook mee aan racen maar ze zal niet voorop liggen. Springen kan ze tot max. 60 cm, maar een dubbelsprong lukt vrijwel niet omdat hij dan met zn benen in de knoei komt. Onderlinge wedstrijden doet ze ook aan mee, wijken is geen enkel probleem, dan heeft hij geen last! Het wordt door de jury natuurlijk wel minder mooi gevonden.

Oftewel, het lijkt mij geen enkel probleem! Het paard heeft er echt geen last van.

Eerste foto is trouwens inderdaad draf haha. Maar ik zoek eigenlijk een foto wanneer het been dus "boven" is, op deze foto is het achterbeen alweer bijna neergezet. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=671958 In dit topic staat veel over de hanetred. Het enige nadeel is de snellere slijtage (als hij dus ouder wordt). en in dit filmpje zie je de hanetred duidelijk.

Belangrijk bij een hanetredpaard is, dat de hanetred veel erger is als ze stijf zijn. Dus beweging en lekker naar buiten, dan is de hanetred op zn minst! ;)

En bij dit filmpje zie je een hanetredpaard in een dressuurproef, ziet er toch netjes uit!