[TI] Probleem geschikte eczeemdeken voor tinker (cob)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:23

heb net foto's voor je gemaakt vd deken bij de haflinger om. ze heeft wel de hoofdkap van RSH om die als je goedkijkt al 100x is gemaakt. had nu via muds@bokt, een gave gezien die ik maar eens ga betellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kijk en zo gaan ze hier stuk
Afbeelding

zoals ik al zei heeft ze deze de hele zomer al om, hij is nog nergens stuk dus zeker een sterke stof. ook met die hele erge warmte heb ik niet gevoeld dat zij extreem warmer/zweeterig was als de andere in de wei zonder deken

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:18

ik heb er ook al tig geprobeerd. Bij heel extreem heet weer gebruik ik een gewone vliegendeken, zo 1 als deze
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=3310002
Gebruik dan wel de buikflap van m'n Pagony Eczema en ook de hoofdkap daarvan :-) . Dan heb je ECHT een fraaie combi zeg maar :D

Echter van de "gewone" dekens zie je op de duur bij Shathu (en Indy ook) toch snel van die plekken op de schouders. Ze trekken ook nogal strak om de boeg vind ik en ziet er niet comfi uit met lopen.

Daarom eigenlijk bijna altijd een Pagony Eczema op. Ow en nu net neemt een vriendin van me 3 van diezelfde dekens bij Epplejeck mee (3 halen, 2 betalen...dus van 59,95 zijn ze dan nu 43,00 per stuk ofzo).
Ja...er gaat inderdaad wel eens wat stuk. T 'is meestal nog wel wat te vernaaien ofzo. Zodra ik aanbiedingen zie zorg ik gewoon vaak dat ik nog 1 of 2 erbij koop, vaak voor het jaar erna.
Voor Shathu heb ik een 195. Ik heb nog een ouwetje van hem, een 185, die krijgt Reilly aan als er extreem veel vliegen/dazen zijn en de paarden knettergek worden. Vindt zo'n elastische pyama er een stuk comfortabeler uitzien dan zo'n niet-meerekkende-gewone-vliegendeken. En nu net met de aanbieding ook een 205 voor Indy mee laten nemen. Die had laatst zo'n last van de dazen, normale vliegendeken op. Maar die dingen trekken zo vreselijk bij Indy. Had ie gewoon op z'n borst een lelijke open wond van de gesp. Die maar snel weer af dus.
En nu ligt er voor erge dazendagen :D dus ook een pyama voor Indy klaar!

Bij Shathu schuift ie na het rollen ook wel wat hoor. Ik rij er 1x per dag heen, voer ze en doe direct Toet z'n deken even recht. Klaaaaar :D
De Pagony (en die andere zelfde dekens) vind ik wel ruim genoeg. En ook luchtig genoeg. Dus ik keutel eerst maar vrolijk hier mee verder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:37

Jij had de RSH toch ook geprobeerd? Die deed het toch niet zo goed op Shathu. Aan die deken heb ik ook al zitten te denken. Heb je ook last van erg uitgedunde manen, van de schoft tot halverwege?
Ik heb nu maar vlechten er in gedaan.

Annemarie, ff off topic, Flint het me er af gegooid :oo

Anoniem

Re: Probleem geschikte eczeemdeken voor tinker (cob)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:43

@stalnijmegen, lijkt qua vorm op de pagony, maar de stof is anders he?
Ik had laatst een pfiff, leek ook wel wat op de Pagony en dat was een hele fijne stof, heel dun ook, het leek wel op stof van een zak waar je bijv een tent of slaapzak in doet, zo voelde het.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:08

die vd pagoni zit haar veel strakker, zal even foto zoeken

heb zo snel alleen even deze, kijk maar hoe nauw die om haar hals zit

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:15

Dit is Flint in zijn pyama van pagony. De hals zit goed, das met pagony het probleem niet, met andere dekens wel.
Afbeelding

Van de pagony wil ik af. Eentje gaat na 2 maanden al stuk (ik wissel om de week). Terwijl Flint niets vreemds doet. De zwarte bandjes gaan los van de deken, de elastieken zitten al geen rek meer in, trekt. Het stof van de staart komt bijna tot halverwege zijn staart, zo gaat het trekken. Maar een maat kleiner past niet om de boeg.
De volgende keer nemen we weer een 'normale' kwpn-er :D

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:52

Die dekens van jou zien er fijn uit stalnijmegen!
Ik heb een een lipi gehad met exceem en voor hem had ik ook een pagonie maar dat zijn idd geen sterke dekens.

mindim@ Jou Flint lijkt op mijn Remy :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZRNJ7AJ.jpg

Hie is het met toet annemarie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:19

Inderdaad :D Hij lijkt trouwens nog meer op Black Shadow van Suusje1972 hier op bokt!

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:02

Ik heb hier de Rambo Sweet Itch op mijn tinker liggen, maatje 190 op een tinker van 1.52 met een paar stevige billen en een speknek. Past prima! Droogt snel na een regenbui, fijne pasvorm, satijn-achtige binnenkant op de plekken waar de meeste schuurplekken ontstaan.

Afbeelding

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:37

Voor mijn hengst Black Shadow had ik op indoor brabant een fly-free deken besteld... ik ben hier zeer tevreden over.

Bij dat merk hebben ze een speciale deken maat voor ijslanders,tinkers ed.
Wat breder op de borst en korter in de rug, voor mijn vent had hij de perfecte pasvorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:40

AnneSwinger schreef:
Voor mijn hengst Black Shadow had ik op indoor brabant een fly-free deken besteld... ik ben hier zeer tevreden over.

Bij dat merk hebben ze een speciale deken maat voor ijslanders,tinkers ed.
Wat breder op de borst en korter in de rug, voor mijn vent had hij de perfecte pasvorm.

Is dat een vliegendeken of een eczeemdeken?

RozenhofAnne

Re: Probleem geschikte eczeemdeken voor tinker (cob)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:14

exeemdeken, zon pyama model

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:04

ik lees hier ook even mee. heb op 3 maanden 2 dekens versleten nu, en inderdaad met de zelfde problemen als mindim. de naden gaan los, de rek uit de elastieken en zittenblijven doet het allemaal niet.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:26

Mijn paardje is vorige week geopereerd en heeft een beste snee onder haar buik , nu wil ik dus ook een exeemdeken omdoen vanwege de vliegjes op stal , maar hoe doe je in g*dsnaam zo'n ding aan/om??
Moet je ze om de benen aandoen ofzo?
Hij ligt in de mijn auto nu , maar kan er geen gebruiksaanwijzing bij vinden....Hellup?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:34

Hier een filmpje Moondancer