Ja het wordt wel een hele rit, maar ach dat vind ik ook wel weer eens leuk! Is toch ook leuk om te weten wat andere mensen van je veulen vinden. Ze staat ook te koop, dus het is ook een manier om haar ergens te laten zien..
ja zelf voorbrengen *gaat nu heel veel rondjes door de bak rennen* haha
wel leuke jury s zijn het!
Snoekiej
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-10 15:27
uletje schreef:
Trouwens... Je moet ze zelf voorbrengen he? Toch?
Er zullen ook 2 mensen aanwezig zijn die je paard kunnen voorbrengen! Ze vragen er wel een kleine vergoeding (geloof 10 euro) voor Leuk dat je komt
essiesilly
Geplaatst: 20-08-10 16:29
o dat zou wel heel fijn zijn kan ik mooi met het rammeldoosje rammelen, vorrig jaar had ik het helemaal slecht.. veulen was zoooo groot dus moest je je een ongeluk rennen haha
Nou dat is me dat tientje wel waard ja! Wat een ellende dat geren! Ik ga er wel met het zweepje en m'n rammeldoosje achteraan! hahah! Die merrie is af en toe net een tank, dus ik ben blij dat er dan een handige kerel naast loopt!
essiesilly
Geplaatst: 21-08-10 10:24
o haha das dan wel handig ja die van mij is gevoelig, als je rent rent zij en als je stilstaat stopt ze, niet veel moeilijks aan maar je moet soms zoveel rondjes rennen en hard haha
Nee ik ben ook zeker benieuwd! Misschien zet ik mijn veulens ook nog wel bij de veulencollectie,.. Even over nadenken!
Gaat hij al bij zijn moeder weg? Ach 12 april dan heeft hij ook wel zijn langste tijd bij zijn moeder gelopen! Mijn laatste blijft er voorlopig nog wel bij.. Is van 3 juli dus zal wel moeten! De anderen gaan er over niet al te lange tijd af.. Moet toch gebeuren..
Maar Snoekiej, weet jij toevallig niet wie zich allemaal hebben ingeschreven en hoeveel het er zijn?
@ uletje, ja ik had hem liever langer gehouden maar bij de opfok komen zondag 3 veulens, het mooiste is natuurlijk als dat er 4 zijn. hij is oud,groot en sterk genoeg en komt op zo n super plek terecht
Hij ziet er wel uit alsof hij er klaar voor is! Denk dat hij niet heel veel te lijden krijgt. En inderdaad een groepje van 4 is ook fijner. Dan heb je echt minder gezeur!
essiesilly
Geplaatst: 24-08-10 11:03
nee denk ik ook niet, hij is mans zat, drink bijna niet meer bij ma en staat heel de tijd ergens anders
ik wil startlijstennnnnn haha verder ben ik niet nieuwschierig hoor
essiesilly
Geplaatst: 24-08-10 11:30
wat ik wel erg jammer vind (en niks ten nadele van jou of wie dan ook) is dat ieeeeeedereen met uphill dekt/gedekt heeft. lopen nu zo verschrikkelijk veel van rond dat ik t al niet meer leuk vind
ja ik ben het helemaal met je eens.. Hetzelfde met Apache dit jaar..
Maar wij dekte al bij Uphill vanaf zijn eerste seizoen, dus we hebben er al een aantal waar we zeer te spreken over zijn.
Ik dek ook met uphill bij mijn cabochon merrie (die is voor volgend jaar weer drachtig van Uphill) omdat ik dan lijnenteelt doe. Het is een cabochon x joost x nabuur. De nabuur merrie is de moeder van Oscar. Dus commercieel gezien heel aantrekkelijk.
De Furst Heinrich was al dragend van Uphill toen ik haar volledig in eigendom kreeg. Had daar niet al te veel over te zeggen. Zou haar ook niet meer terugdekken bij Uphill. Ga volgend jaar misschien/waarschijnlijk voor een duitser!
essiesilly
Geplaatst: 24-08-10 11:37
tuurlijk, hij fokt echt goed! maar dat vind ik van vivaldi ook (als veulens) en die zou ik ook niet snel pakken die lijn is idd wel erg mooi!
leuk van de furst heinrich, kan je mooi naar duitsland om m in te schrijven
ja moet me daar echt eens goed in verdiepen hoor.. Al die keuringen in Duitsland ik snap er niets van! Ze kunnen alleen maar staatspremie worden op 3 en 4 jarige leeftijd. Maar ze moet wel opgenomen worden in het Hauptstutbuch anders mag ik die veulens weer niet inschrijven. Het is allemaal een beetje verwarrend. Zit zo vastgeroest in het Nederlandse systeem! Daar ben ik bekend mee! maar dat Duitse.. ik heb er geen kaas van gegeten.
essiesilly
Geplaatst: 24-08-10 13:28
mag je die veulens niet inschrijven als je merrie geen hauptstutbuch is?? daar weet ik niks van en ze kunnen idd alleen maar op 3 jarige leeftijd staatspremie worden voor zover ik weet