ElCid schreef:inowa schreef:veulen is dus met 2,5 maand gespeend,veeel te vroeg.
goed dat je nu weet waarom hij/zij niet at..ook mooi dat het weer beter gaat
ik speen mijn veulen met opzet op 3,5 maand...ook in overleg met dierenarts besloten natuurlijk..
3,5 maand is ook veel en veel te vroeg; ik vraag me af wat de reden daarvoor is en waarom de DA het daarmee eens is. Dan moet er toch wel iets heel erg mis zijn met de merrie, een andere reden kan ik nl. niet bedenken omdat je het veulen als volwassen paard vrijwel zeker gezondheids ( lees spijsverterings) problemen zal krijgen.
dat omdat het veulen een gevaar voor zichzelf werd,hij was enigste hengst tussen een groep merrie,s en vond zichzelf heel wat.
hij is overigens nog niet weg van zijn moeder hoor.
maar hij begon bepaald gedrag te vertonen die echt te gevaarlijk werd en heeft al diverse keren klappen mogen incasseren.
ik heb liever dan dat hij 2 weken eerder uit de groep weggaat naar zijn nieuwe eigenaar dan dat hij straks serieus gewond raakt.
daarbij is hij al zeer zelfstandig en goed ontwikkeld,eet goed hooi en brokken en dergelijken en drinkt bijna niet meer bij zijn moeder( constant toezicht,ook snachts en savonds laat als de buren buiten zitten kijken ze precies in de weide)