Flamenco de Semilly

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 09:17

Steph1989 schreef:
Heb ook een flamenco, in maart 2 jaar! Wij hebben hem toen gekozen omdat hij ons eerste zelfgefokte veulen ging zijn, en iemand die hem nog had gereden toen hij van een blessure moest herstellen, raadde hem aan. Omdat hij zijn springcapaciteiten toch wel heel goed doorvereft, en omdat hij hele brave karakters zou geven !

Oke, en ben je tevreden over het resultaat?

Steph1989

Re: Flamenco de Semilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:58

Zeker wel, is een grote mooie hengst geworden, moeder had ook wel voldoende maat! Zijn gangen vallen ook op, heb uit diezelfde moeder nog een adorado veulen, en die loopt veel beperkter in de draf! De flamenco draaft echt altijd heel ruim! Ik ben ook een fan van de achterhand, veel beter dan de moeder. Karakter is ook top, als veulen was hij, eenmaal hij je wat kende, echt fijn om mee te werken. Op het einde deed hij alles in de omgang alsof hij een 20j paard was. Toen hij naar de opfok ging is hij ook niet verwilderd ofzo, hij is wel dominant naar andere paarden toe (maar dat is ook van de moeder denk ik), maar blijft heel lief en mak tegenover mensen! Springen kan ik nog niet veel over zeggen, heeft nu pas 1x vrijgesprongen, maar echt maar 50 cm rechtje. Hij is wel echt niet bang ofzo en snapt snel wat de bedoeling is. Toen hij 2 maanden oud was, loste ik hem bij ons in de piste, en hij was achter z'n moeder aan het lopen, die vlak langs een sprong liep van ongeveer toch 80 cm, en veulen twijfelde geen seconde en sprong daar meteen over (vanachter had hij hem wel mee toen). Nu bij het vrijspringen vielen ook zijn reflexen vanvoor op, die zeker verbeterd zijn tegenover de moeder. Voor de rest viel er nog niet veel over te zeggen eigenlijk :).

In ieder geval, ik ben er zeer tevreden over, flamenco is denk ik echt een topvererver, maar je moet er wel de juiste merrie voor hebben denk ik. Maar wat bij ons sterk verbeterd is: koelheid, achterhand, reflexen bij het springen.

Als je ff bij mijn vorige berichten kijkt, ik heb in een HK forum ook recente foto's geplaatst van het vrijspringen gisteren.