Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Woplala schreef:Sommige van jullie voeren brok bij, maar wat voor brok (en welk merk)? Mijn shets staan 24/7 op een schrale wei en mijn oudje van 24 heeft hier niet genoeg aan. Ik ga hooi bij voeren en wil haar ook wat brok bij voeren omdat ze al wat ouder is maar ik weet nog niet wat. Ze wordt 2x per week gereden en 2x mag ze mee wandelen. Iemand tips?
Die andere is nog steeds aardig gevuld terwijl ze al op schraal land staat dus die heeft wel genoeg aan gras/hooi.
TS, ik zou beginnen met voldoende/onbeperkt hooi en als je merkt dat ze daar niet genoeg aan hebben kan je altijd bijvoeren
Trennie schreef:Ik baalde wel:
Mijn shet stond 24/7 buiten, maar heeft de afgelopen winter toch tekort gehad, zo bleek...
Hij kreeg hooi, pavokoek en muesli.
In het voorjaar heb ik hem extra vitamines gegeven in de vorm van een spuit met doses door het voer.
Hij kwam erg moeilijk door zijn vacht heen en ik vond hem toch wat te mager.
Het voeren deed ik niet zelf en ik ben bang dat het hooi ook niet echt voedzaam is geweest.
Nu heb ik hem sinds 2 mnd op een andere stal en voer hem nu 2 x daags wel zelf.
Hij krijgt een hand muesli, een half pavokoek, lepel lijnzaad gekookt en heel goed hooi per dag.
Verder voor de lekker nog wortel, een oud broodje en wat groente of fruit.
Bijv bramen, pruimen, banaan, meloen, spinazie, witlof of andijvie.
Voor het goed door de rui komen krijgt hij dagelijks vitamine B-complex.
Gwoon een potje van de Aldi waarvan hij 3 tabletten op een dag krijgt.
Dit op aanraden van de VA.
Hij is nu iets vol, maar zeker nog niet te dik.
En hij ziet er eindelijk gezond en fit uit.
urnaque schreef:Trennie schreef:Ik baalde wel:
Mijn shet stond 24/7 buiten, maar heeft de afgelopen winter toch tekort gehad, zo bleek...
Hij kreeg hooi, pavokoek en muesli.
In het voorjaar heb ik hem extra vitamines gegeven in de vorm van een spuit met doses door het voer.
Hij kwam erg moeilijk door zijn vacht heen en ik vond hem toch wat te mager.
Het voeren deed ik niet zelf en ik ben bang dat het hooi ook niet echt voedzaam is geweest.
Nu heb ik hem sinds 2 mnd op een andere stal en voer hem nu 2 x daags wel zelf.
Hij krijgt een hand muesli, een half pavokoek, lepel lijnzaad gekookt en heel goed hooi per dag.
Verder voor de lekker nog wortel, een oud broodje en wat groente of fruit.
Bijv bramen, pruimen, banaan, meloen, spinazie, witlof of andijvie.
Voor het goed door de rui komen krijgt hij dagelijks vitamine B-complex.
Gwoon een potje van de Aldi waarvan hij 3 tabletten op een dag krijgt.
Dit op aanraden van de VA.
Hij is nu iets vol, maar zeker nog niet te dik.
En hij ziet er eindelijk gezond en fit uit.
gewoon een potje van de Aldi, wat bedoel je daarmee?