Dagje veulens kijken: fokkers omg eindh gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:31

sambagirl schreef:
Urko schreef:
Stoeterij den Rijthof in Veldhoven. Heeft nu nog 3 veulens te koop staat. PRE met super papier (en bewegingen waar je mond van openvalt!)

http://www.rijthof.nl

Als je dan toch iets van PRE zoekt, dan misschien 1 van de veulens van Chikiboy?? Zie mijn onderschrift. Merrie veulen staat ter bezichtiging in NH, oké dat is geen NB, maar deze veulens verdienen wel even aandacht! Zijn overigens allen gezond en kunnen niet wachten op een nieuw permanent thuis

Waar staat dat ze een Pre zoekt :?

Jan dat staat ook al in een eerdere post en dat is alleen maar een voordeel voor een koper die kan van te voren een gunstige afspraak maken,.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:42

In de post van Urko worden PRE veulens aangeboden, dus vandaar mijn conclusie dat een PRE veulen ook tot de mogelijkheid behoort :j

Urko

Re: Dagje veulens kijken: fokkers omg eindh gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:45

Ik zag in de post van de TS geen ras staan, behalve dat ze goed moeten bewegen en goed moeten zijn voor de sport. Bij den Rijthof staan zeker een paar leuke die super gaan presteren in de sport straks.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:23

Zo het topic is toch nog doorgegaan zonder dat ik er erg in had. Ik zoek GEEN PRE veulen maar een KWPNer of eventueel een Duitse.

Ik ben nog in Drachten naar de veulenveiling geweest omdat ik iets gezien had. Maar deze vertrok voor 12.000 euro. Daarbij was het een klein veulentje met een kleine merrie er naast dus 'gevaarlijk'.

We zoeken nog rustig door. Ik ga (als die mensen eens meewerken) nog naar een Ampere x Jazz veulen kijken. Ik moet ook een gevoel hebben dat het is wat we zoeken. Maar een veulen zoeken is toch moeilijker dan een rijpaard. Een groot deel van de goede veulens wordt volgens mij niet geadverteerd of ze staan echt ver weg.

Misschien dat we naar Maren-Kessel naar de veiling gaan mits er op internet iets interessants (voor ons) staat.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:32

janderegelaa schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ja we hebben een paar goede veulens gezien voor prijzen tegen de 8000 euro. (prijzen hoorden we achteraf van degene waar we mee mee waren) Maar bij geen een had ik de WAUW factor en dat mag wel voor dat geld lijkt me. Toen heeft mijn vader de veulens van vorig jaar borculo bekeken en die gaan voor 4000/6000 vd hand... Voor een zelfde kwaliteit.

En hoeveel veulens daarvan waren ook echt verkocht? De eigenaren boden gewoon mee en verscheidene veulens zijn ook gewoon weer mee naar huis gegaan.

Ja dat gebeurd altijd. Het is onzin om nu net te doen alsof er geen veulens verkocht worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:38

Ik weet van 1 veulentje dat het mee naar huis ging voor 7500, maar geloof je dan dat die veulentje voor 4000 zo wel verkocht worden? Geloof het niet. En er worden er vast wel verkocht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:40

Zonnetje81 schreef:
Ik weet van 1 veulentje dat het mee naar huis ging voor 7500, maar geloof je dan dat die veulentje voor 4000 zo wel verkocht worden? Geloof het niet.

Ja hoor, er zijn gewoon fokkers die geen plaats hebben en er vanaf moeten. Trouwens dat is een prijs die de meesten aan huis en op veel veilingen nog niet eens halen zie Midden Nederland en Deurne

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:51

Waarom verkopen ze hem dan niet voor die 7000 euro die geboden is in borculo?.

Maar de prijs in deurne was de gemiddelde prijs voor een merrie 4800 euro. En in drachten liepen er ook mee die ik niet op stal hoef te hebben en die ik wel goed vond gingen voor groot geld weg in de zin van 12.000 / 9750 euro.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:57

Zonnetje81 schreef:

Maar de prijs in deurne was de gemiddelde prijs voor een merrie 4800 euro. En in drachten liepen er ook mee die ik niet op stal hoef te hebben en die ik wel goed vond gingen voor groot geld weg in de zin van 12.000 / 9750 euro.

Omdat die mensen dat niet genoeg voor hun veulen vinden, dat kan toch dat is hun zaak.
Maar goedkopere veulens hoeven helemaal geen slechte veulens te zijn.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:59

Zonnetje81 schreef:

En je denkt dat als je rond gaat rijden je wel veulens tegen komt die je goed genoeg vind, voor 4000E?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:04

sarabande schreef:
Zonnetje81 schreef:

Omdat die mensen dat niet genoeg voor hun veulen vinden, dat kan toch dat is hun zaak.
Maar goedkopere veulens hoeven helemaal geen slechte veulens te zijn.

Ik schreef erboven van, dat iemand die hem voor 7500 mee terug naar huis neemt daarna vast niet verkoopt voor minder, toen zei je van wel. Nu zeg je van niet. Ik snap het niet meer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:06

En ik zeg niet dat een goedkopere veulens slecht zijjn, ik zeg dat ik er heb zien lopen die ik niet zou willen...en daar wordt ook genoeg voor betaalt. Misschien is dat ook wel smaak? Of ander inzicht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:06

sporter schreef:
En je denkt dat als je rond gaat rijden je wel veulens tegen komt die je goed genoeg vind, voor 4000E?

Rondrijden lijkt me wat omslachtig, maar ik en andere mensen die ik ken hebben altijd hele goede veulens ver onder die prijs gevonden om samen mee op te fokken.
Meestal staan die aan het eind van september gewoon op internet.

Je weet best dat 4000 € op dit moment een hele redelijke prijs is voor een veulen en daar moet beslist iets behoorlijks voor te vinden zijn

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:07

Zonnetje81 schreef:
Ik schreef erboven van, dat iemand die hem voor 7500 mee terug naar huis neemt daarna vast niet verkoopt voor minder, toen zei je van wel. Nu zeg je van niet. Ik snap het niet meer.

Ik dacht dat die veulentje een tikfout was en je veulentjes in het algemeen bedoelde

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:09

gem schreef:
In Zijtaart zit de familie vd Tillaart. Ik weet niet wat ze dit jaar verkopen. FrankavdT (dochter van) hier op Bokt kan je dat vast wel vertellen.

Is dat toevallig familie van Henk? Van Mengvoeders United?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:10

Ik bedoelde dit voorbeeld van borculo. Veulen gaat mee naar huis voor 7500 euro en dat ze hem daarna vast niet voor minder verkopen omdat ze al vonden (denk ik) dat die 7500 te weinig was. Uit die merrie hebben ze ooit een hele dure op de veiling gehad. Misschien te hoge verwachting?

Alleen kan ik ook niet zien welk veulentje vd lijst bijv mee naar huis is gegaan en welke niet. Wel jammer.

Heb jij al veel Ampere veulens gezien?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:10

Op 30 september is de Limburgse veulenveiling in Weert (IJzeren Man). Misschien is dat nog een tip.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:11

sarabande schreef:
sporter schreef:

Rondrijden lijkt me wat omslachtig, maar ik en andere mensen die ik ken hebben altijd hele goede veulens ver onder die prijs gevonden om samen mee op te fokken.
Meestal staan die aan het eind van september gewoon op internet.

Je weet best dat 4000 € op dit moment een hele redelijke prijs is voor een veulen en daar moet beslist iets behoorlijks voor te vinden zijn

Ik bedoel niet dat 4000E niet genoeg is. Ik bedoelde dat als de veulens die TS goed vond tussen de 9000 en 12000 E weg gaan. Dat je blijkbaar naar iets op zoek bent dat een hoop andere mensen ook willen hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:12

Ja ik heb even de lijst globaal bekeken. Ik heb volgens mij steeds de pech dat 90% vd merries springgefokt zijn :+ Er lopen er hier wel een paar meer mee, de filmpjes zijn van mindere kwaliteit. (of is dat altijd als je iets zoek?) :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:17

sporter schreef:
Ik bedoel niet dat 4000E niet genoeg is. Ik bedoelde dat als de veulens die TS goed vond tussen de 9000 en 12000 E weg gaan. Dat je blijkbaar naar iets op zoek bent dat een hoop andere mensen ook willen hebben.

Ja dat klopt je moet gewoon zoeken en niet juist dat willen hebben wat mode is, maar focussen op wat goed is voor het doel waarvoor je koopt.
Bijvoorbeeld als ik een veulen kocht om op te fokken wist ik dat ik het met 3 jaar zou willen verkopen, dus gezondheid van de moeder en evt prestaties, een correct veulen en goed bewegen waren dan belangrijker dan de kleur en de vader.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:24

Maar mijn insteek is dat we het bijv niet willen verkopen. Dan telt een stukje 'klik' toch meer mee dan puur voor de verkoop? Daarbij moet er als je er mee wil fokken wel een goed papier bij zitten qua prestaties.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:26

Zonnetje81 schreef:
Maar mijn insteek is dat we het bijv niet willen verkopen. Dan telt een stukje 'klik' toch meer mee dan puur voor de verkoop? Daarbij moet er als je er mee wil fokken wel een goed papier bij zitten qua prestaties.

Ja maar dat geldt ook als je er 3 jaar geld en zorg in gaat steken en dat er na 3 jaar weer uit wilt hebben.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 09-09-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:30

Oke, dus het is niet raar dat ik ook een beetje 'klik' wil hebben. Kijk ik heb vast een veulen gezien wat goed is maar waar ik gewoonweg geen reet aan vond (kwestie smaak). Daar wil ik mijn geld niet in investeren.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:32

Zonnetje81 schreef:
Oke, dus het is niet raar dat ik ook een beetje 'klik' wil hebben. Kijk ik heb vast een veulen gezien wat goed is maar waar ik gewoonweg geen reet aan vond (kwestie smaak). Daar wil ik mijn geld niet in investeren.

Dat snap ik. Maar als jij kwa smaak op super chique veulens valt, dan bedoel ik bloedmooi super bewegen en super papier. Dan kan het nog wel eens lastig worden.

giessenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:46

Wie weet ben je geïnterresseerd in een Don Schufro x Rohdiamant. Een aansprekend donkerbruin merrieveulen. Ze staat in Zuijlichem
Mocht je interesse hebben dan kan ik je in contact brengen met de eigenaar