rowo schreef:Calanddra schreef:twee veulens vind ik persoonlijk geen goed idee nee, ze hebben dan geen ouder paard om zich heen die ze kan opvoeden. Kortom, gewoon twee volwassen paardjes nemenkun je ook veel meer mee doen. Veulentjes moeten veulentjes kunnen zijn, daar kun je niet elke dag wat mee doen. Wel leren voetjes op tillen, meelopen aan het halster, je kunt buiten wandelen. Maar ook dit allemaal niet te vaak, daar zijn ze te jong voor.
Dat is natuurlijk onzin. Hoe denk je dat het in de opfok gaat dan? Daar staan de veulens t/m hun 3e jaar ongeveer alleen maar met leeftijdsgenoten en daar loopt geen oudere bij hoor.
Maar voor de rest ga ik ook met je mee. Met volwassen shetlanders kun je gewoon meer. Die kun je poetsen, wandelen evt rijden etc. Veulens zijn daar niet geschikt voor en daarnaast snappen veel dingen nog niet.
Ligt eraan wat voor opfok. Er zijn er ook genoeg waar ze enkel het eerste jaar en eventueel het tweede jaar met enkel leeftijdsgenootjes staan. Daarna komen ze ook bij volwassenpaarden te staan. Ligt er maar aan wat je voorkeur is, ik zou persoonlijk zelf niet kiezen voor een opfok waar een veulen 3 jaar lang enkel met leeftijdsgenootjes staat