welke hengst adviseren jullie voor mijn arabier?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:39

Waar staat Amal ter dekking dan?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 15:46

de nakomelingen van alexander trekken mij niet zo, ik weet niet waarom maar ze missen gewoon wat....

Van amal weet ik dat ie nog ter dekking staat ja, ik zou nog een keertje bij hem gaan kijken.
Ik wil er uitsluitend een volbloed arabier op hebben. Goede bewegingen, karakter en sportkwaliteiten hebben voor mij absoluut voorrang. Voor de toekomst moet het toch wel een leuk sportpaardje gaan worden, maar showkwaliteiten zijn ook nooit weg natuurlijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:46

Gomel dus?

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:03

hoi ,
wat jammer dat je pas volgend jaar wilt gaan proberen ....Nadir I..... is nu nog in NL ,goed karakter ,super beweging , machtig mooi type en een mooie maat .
Bij de Kossack hebben ze ook nog ERG mooie /goeie Russen staan en die kunnen je zeker adviseren en eventueel zeggen/adviseren waar er nog meer aparte/ goeie paarden staan ....waar dan ook, [ K.I. is ook een optie met een buitenlandse hengst] je kunt dus eigenlijk alle kanten op .
Vind persoonlijk je merrie NIET echt een geschikte combi. voor bijv. Alexander of een Gomel...... [maar dat is persoonlijk ], verder zijn het wel super goede paarden in hun tak van sport .
succes met zoeken ...... en ja .... wat is wijsheid??
gr,sas.
Poker... is idd een Pool ,die zou wel kunnen verbeteren aan je dame ...en wat dacht je van een andere Pool ..... Mononov... van Aurid Muskee ,dat is ook een goed/mooi sport paard......
nogmaals ,succes ermee.
Laatst bijgewerkt door dakhilah op 07-07-03 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:15

Haha! Haha! wat dacht je van een kwpn'er Haha! Haha!

komt de bloedlijnen te goede! Extreme duivel

(sorry, flauw grapje)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:15

Jeannette schreef:
Amal dekt nog wel.Heb zelf een nakomeling gehad van hem.Fokt maat,type en beweging goed door.(maar ik ben bevooroordeeld als Amal fan)Karakter is ook super.(ook erg belangrijk).Succes met je keuze.

Amal dekt al een aantal jaar niet meer! Dit omdat ie al lang de 20 is gepasseert. De eigenaar van hem heeft mij dat vorig jaar persoonlijk nog vertelt.
Maar Amal is wel geweldig! (ik heb zelf ook een nakomeling van hem).

Alexander en Gomel vind ik ook niet zo leuk, en zeker niet passen op jou merrie.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:22

hoi,
voor de echte liefhebber en qualitatief goede merrie kun je dacht ik nog wel een dekking bestellen van Amal maar de actieve dekdienst doet hij al een hele tijd niet meer .
gr,sas.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:35

kunnen jullie eens uitleggen waarom amal en gomel niet geschikt zouden zijn voor deze merries, en wat de gevolgen zouden zijn bij het veulen?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 16:38

hier nog een paar duidelijke foto's van haar....
Afbeelding
samen met baasje(ik dus Frusty )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kunnen jullie er nu wat meer mee!

gr. Dorinda

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:52

Heeft er iemand niet wat duidelijkere foto's van de hengsten :

Amal, Gomel, Balaton en balasjow.

Persoonlijk zat ik ook als eerste te denken aan iets pools.
Ik heb net een hele stapen Arabian horseworld binnen en vond dat de Polen wat meer Body hadden en dat is iets wat Soleda wel kan hebben.
Ken Soleda persoonlijk en zou bij haar ook een hengst nemen met een rustig karakter. En uit mede ervaring weet ik dat Gomel een rustige hengst is.

Dune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:55

Hallo,

Heb je al eens aan KHORDAN (Anthal x Khorama by Mubark) gedacht?
Hij kan enorm goed bewegen (is in 2002 uitgeroepen tot best bewegend paard, regionaal noord) hij heeft een perfecte body, goede benen, veel maat (ca 1 m 58) en een geweldig karakter. Hij mist misschien een stukje type in zijn hoofd (vind zelf dat hij een heel mooi hoofd heeft met zeer veel expressie) , maar dat zal Soleda met dat mooie bekkie vast wel compenseren. Hij heeft een prachtige, misschien ietwat vrouwelijke uitstraling heeft, maar dat maakt hem in mijn ogen zo bijzonder.
Uiteraard ben je altijd welkom om hem eens te komen bekijken bij ons op stal. Voor foto's moet je even op onze WEB-site kijken.

KeBu Arabians,
Mirriam kellerhuis

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:58

hoe wil je dat het veulen er uit komt te zien? jouw paard heeft volgens mij wel mooi lengte .Maar zijn er dingen die je verbeterd zou willen zien bij je merrie, in het karakter, of exterieur, of in de gangen? want die dingen zou je dus heel sterk in de hengst moeten zien terugkomen, en graag ook bij zijn nakomelingen.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:07

Er is mij een paar maanden geleden gevraagd of ik mijn merrie niet wilde laten dekken door Amal.Zou dan waarschijnlijk zijn laatste jaar zijn als dekhengst.Evt. www.amal.nl Ik zou heel graag nog een veulentje willen,maar ja 3 is teveel.Heb nog een kleinzoon van Amal staan.Net zo lief als zijn opa.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:21

Heb je al gedacht aan hengsten buiten Nederland? Er staat nu en volgend jaar een Poolse hengst ter dekking bij ETC, Premier. Zijn vader Monogramm is deels Russisch en Pools gefokt. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen hoe de kinderen van Monogramm hebben gedaan. Ze hebben veel kampioenschappen op hun naam geschreven en allemaal met SUPERgangen. Ik ben nl. misschien ook van plan om volgend jaar met Premier te dekken. Maar ben echt nog aan het twijfelen tussen hem en ET Mameluk, ook een schitterende hengst. Kan je geen kijkje nemen bij SAX arabians? Ga er binnenkort naartoe om Premier te bekijken, dus als je geïnteresseerd bent, wil ik je dan tegen die tijd wel informatie doorsturen Lachen
Afbeelding
Premier

arabierboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:55

hoi allemaal

ik fok zelf ook arabieren en zou als ik jouw was voor pobeditel van de kossack stud gaan past er kwa bloed goed bij is namelijk BALATON X NAFTALIN en die fokt geweldig veel type ,maat ,hals ,body ,en altijd een mooi koppie en nog goede benen partij ook maar de keuze moet je zelf maken en ik kan je adviseren eerst bij veel hengsten te gaan kijken en dan een keuze maken hoop dat je hier wat aan hebt

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 01:51

Ik ga met youko mee, Ik heb vorig jaar in michalow twee maanden gezeten en de monogramm kinderen zijn erg typevol, veel dish en de meesten konden erg goed bewegen.Denk maar aan een Extern, mijn favo Fernando die tevens een super karakter had, Kordelas etc. Knipoog

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 08:20

Ik mag volgende maand afrijden en dan kan ik hopelijk het land rond om hengsten te gaan bekijken:D Ik heb zelf ook al aan monogramm kinderen zitten denken, russisch en pools gaat goed samen geloof ik? Zeker omdat mijn merrie toch veel type tekort komt.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:00

Hey miss sol ik heb je pb beantwoord en hier een veulentje van Kordelas, deze hengst is gebroen in Michalow, uit Kabala van Palas. De moeder van dit veulen is een russchische merrie van Karavan uit Mexica dochter van Aswan en doe moeder daarvan is een dochter van Magnolia v de poolse Arax daar komt tevens de moederlijn van Monogramm ook uit! Magnolia is een dochter van de bekende mammona en dit veulen is in eigendom van angel arabians en mag er toch wel zijn dacht ik

Afbeelding

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 23:26

alleen jammer dat ie zoveel wit heeft!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:20

Aftekeningen zijn toch niet belangerijk!

En word dit beestje niet wit?
Dan zie je niet veel meer van deze aftekeningen!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:26

Russisch en pools gaat zeker heel mooi samen, dat zie je aan mijn Cheyenne (G. Basgier * Nicole). Basgier is merendeel pools en Nicole russisch. Ik weet dat Basgier mooie nakomelingen geeft die het veelal goed doen id (western)sport. Het zijn veel goed gebouwde paarden met een zeer cool karakter en veel type. Alleen is Basgier wel klein van maat (1.50)

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:38

Hallo allemaal

Ik hield helemaal niet van arabieren
Maar nadat ik KHORDAN had gezien was ik verkocht
Breng een bezoekje aan KEBUARABIANS of ga naar hun site
Is zeker de moeite waard

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:17

wauw wat een schitterend veulen zeg.
Teveel wit??? dat is juist mooi bij een arabier. Van mij mogen ze hem zo komen brengen Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:46

Ik zou gaan voor Gomel, Balaton of Vatican (misschien nog verkrijgbaar via KI Verward ). Deze passen qua uiterlijk en expressie heel goed bij jouw merrie. Gomel's gangen met die van jouw Soleda moeten een perfecte combi geven . Ik vraag me alleen af waar je op wilt fokken... Bij Kossack Stud fokken ze 2 verschillende types, nl. types voor het arabische uiterlijk, of types voor kwaliteiten. Ik zou gewoon eens gaan informeren bij hun. Veel succes.
ps een vos met 4 witte benen vind ik persoonlijk geweldig, en al helemaal als het een arabier is. Haha!

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:06

hoi volgens mij heeft een kennis van mij een nakomeling van amal of alexander staan met wie ze haar eigen merries dekt. ik weet niet precies welke hengst hij nu vanaf stamt maar volgens mij is het een van deze twee. het is een bruine en heeft nu bij haar eigen merrie een mooi veulen met heeeeel lange benen. misschien is het wat om even te informeren. ik pb je wel voor het telefoonnummer.