hij heeft tot ongeveer zn 11de jaar gekoerst in verschillende landen maar voornamelijk in duitsland.... hij staat zelfs op een duitse draversite (heb ik niet gedaan) nadat hij gestopt was met koersen is hij bij mijn oom terecht gekomen die het eerste halve jaartje met zn handen in t haar heeft gestaan omdat hij erge prestatiedrang had na anderhalf jaar was hij dat eindelijk kwijt. toen reed ik er voor de eerste keer op en ben normaal gesproken bang voor vreemde paarden... maar op de 1 of andere manier had ik dat bij hem niet... het was gewoon liefde op t eerste gezicht en ik moest en zou hem krijgen...
mijn wens is gelukkig uitgekomen... sinds eind maart vorig jaar is ie naar nederland gekomen... naar mij dus... het eerste half jaar heb ik em lekker laten wennen en alleen maar recreatief met em gereden daarna ben ik begonnen em het galoperen beter te leren hij kon t wel al een beetje maar durfde nog niet zo goed.... nu durft hij wel te galoperen maar hij gaat echt nog veeeeeelste snel... als ik dat eenmaal verholpen ben moet ie nog mooi rond gereden worden en dan hoop ik toch een keer met dresuur te kunnen beginnen......
hier nog een paar mooie foto,s
Heel half draverspraat reageert hier
Als hij weer te oud is voor

ingereden als een fjord
hahaha
) de sulky getraind tot koerspaard, en mogen in koersen starten als ze goed genoeg zijn. Andere paarden kun je natuurlijk ook voor een sulky zetten, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook mogen koersen.