Welke hengsten geven goed karakter door?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

powerzoe

Re: Welke hengsten geven goed karakter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:50

democraat geeft niet altijd een super karakter door........

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:52

voice!

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:09

Wij hebben vriendelijke springveulens van : Corland ,Calvados , Cardento en Carolus :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:14

powerzoe schreef:
democraat geeft niet altijd een super karakter door........

Wij hebben nakomelingen van Democraat uit 3 verschillende merries, de oudste loopt Inter 1, voor dat niveau is een goed karakter een must.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:16

Ik heb 3 super fijne 2-jarigen. De ene van Vivaldi de ander van Tango. Moet wel zeggen dat de Tango erg leergierig is, maar als ze dingen al veel vaker heeft gedaan, ze het wel weet en soms haar eigen draai eraan geeft. Toch vind ik haar braaf.

De Vivaldi is meer sensible, maar dat kan ook door het volbloed bloed van mams komen, toch is zij echt nergens bang voor, mits je haar vertrouwen geeft en niet peux nerveus bent;)

Ik weet dat het alleen om dressuurbloed gaat, maar wil toch even kwijt dat ik Eurocommerce Zurich een héél goed karakter vind doorgeven. Hij gaat echt door het vuur voor je, terwijl de merrie een beetje een vuurvreter is, blijft onze 2-jarige hengst bij alles super cool en bomproof.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:41

Duitse hengsten staan veelal bekend om hun nuchtere en werkwillige karakter.
Van de KWPNers vallen de Santano's en de nakomelingen van Trento B me positief op qua karakter. Volgens mij heb je aan Tango ook een goede hengst wbt het karakter.

oeke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:08

Ik ben zelf erg fan van duits bloed vanwege de karakters!
Ik heb een 3-jarige voice merrie, zelf gefokt en deze is wel snel onder het zadel, maar super braaf en eerlijk. Is nu 3 maanden onder het zadel en heeft echt nog nooit gebokt of gesteigerd!!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:10

corland!!!! maar pino ook! Al hebben pino's wel een erg lastige mond!
Maar larino nakomelingen zijn ook goed van karakter en cornet d'obelinski ook! (weet niet zeker hoe je die laatste schrijft!) ;)

edit; spijt me, zie nu pas dat het gaat om dressuurhengsten! Dan is Lord Loxley ook een goeie! Geeft een goed karakter :D
Laatst bijgewerkt door Lotte_Wessel op 04-08-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:16

Valencia2002 schreef:
De Vivaldi is meer sensible, maar dat kan ook door het volbloed bloed van mams komen, toch is zij echt nergens bang voor, mits je haar vertrouwen geeft en niet peux nerveus bent;)

Welk volbloed bloed aan mams d'r kant biij Vivaldi?
Er zit een hoog precentage volbloed in Vivaldi...maar van beide kanten.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=42574

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:27

NatasjavE schreef:
Valencia2002 schreef:

Welk volbloed bloed aan mams d'r kant biij Vivaldi?
Er zit een hoog precentage volbloed in Vivaldi...maar van beide kanten.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=42574

Uhm, sorry ik bedoelde onze 2-jarige Vivaldi van haar moeders kant is het Stravinsky xx. Vandaar dat ze misschien iets sensibeler kan zijn, maar daarom ook de rest erachter dat zij eigenlijk nergens bang voor is, maar wel even kijkt. ;)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:12

Flemmingh-bloed! Zowel met Flemmingh zelf, als met United en Krack C heb ik fijne karakters gezien uit niet al te makkelijke moeders.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:13

Fan van Johnson bloed :D
Heb er zelf 1 en al meerdere gezien en stuk voor stuk super leergierig en onwijs lief.
Paarden zijn erg makkelijk in omgang en ohz. Leren snel en willen graag werken.
Ook bij de meeste lijkt het achterbeen werk super te ontwikkelen.
Van nature al redelijk bergopwaarts.
Zitten wel veel verschillen in qua grote. Tussen de 1.60-1.80

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:24

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:56

Ik ken enkele Sandreo's, stuk voor stuk fijne, brave en nuchtere paarden. Ken geen Tango nakomelingen, maar het lijkt me zelf ene fijne hengst.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:02

Mijn merrie van Whinny Jackson kan soms best gecompliceerd zijn. Ik heb voor haar destijds ook bewust gekozen voor een hengst die bekend staat om het vererven van een goed karakter, namelijk Rubiquil.

Haar merrieveulen is inmiddels 1 jaar en 3 maanden en echt compleet het tegenovergestelde van haar moeder! Zo'n fijn karakter. Echt een geweldig lief diertje dat tot nu toe heel makkelijk in de omgang is. Wat mij betreft is Rubiquil dus echt een aanrader :j

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:30

De valdezzen die ik tot nu toe heb gezien zijn echt top.
Zelf heb ik ook een driejarige valdez en ik heb nog nooit een paard mee gemaakt met zo'n bijzonder nuchter eerlijk en fijn karakter!

Velvet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:03

Valencia2002 schreef:
Ik heb 3 super fijne 2-jarigen. De ene van Vivaldi de ander van Tango. Moet wel zeggen dat de Tango erg leergierig is, maar als ze dingen al veel vaker heeft gedaan, ze het wel weet en soms haar eigen draai eraan geeft. Toch vind ik haar braaf.

Ik weet dat het alleen om dressuurbloed gaat, maar wil toch even kwijt dat ik Eurocommerce Zurich een héél goed karakter vind doorgeven. Hij gaat echt door het vuur voor je, terwijl de merrie een beetje een vuurvreter is, blijft onze 2-jarige hengst bij alles super cool en bomproof.

Denk dat je nog niet erg veel over het karakter kan zeggen als de paarden pas 2 jaar zijn. Je moet ze meemaken in het werk want dat is toch waarom we een goed karakter willen?
Voor de een is trouwens een goed karakter wat anders dan voor de ander.

Heb zelf een Democraat merrie met gebruiksaanwijzing zal ik maar zeggen. Liep Z2 en op dat moment goed te hanteren en wilde echt voor je werken. Totdat je met een tondeuse aankwam.... De achterkant ging wel maar als je richting hoofd kwam dan kon je een paar voorbenen op je schouders verwachten. Na dit meegemaakt te hebben ieder jaar de veearts maar laten komen om haar een beetje plat te spuiten..
Nu is ze fokmerrie en staat de hele dag in de wei. Ga er maar niet even op zitten want je ligt er met de zelfde rotgang weer naast...

ja, is dit nu een slecht of een goed karakter?? Het is maar wat je van een paard verwacht..

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:22

_Jessie schreef:
Fan van Johnson bloed :D
Heb er zelf 1 en al meerdere gezien en stuk voor stuk super leergierig en onwijs lief.
Paarden zijn erg makkelijk in omgang en ohz. Leren snel en willen graag werken.
Ook bij de meeste lijkt het achterbeen werk super te ontwikkelen.
Van nature al redelijk bergopwaarts.
Zitten wel veel verschillen in qua grote. Tussen de 1.60-1.80

Daar heb ik anders toch een aantal hele moeilijke van gezien hoor. Super bewegen, maar bijna niet te rijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:37

Flemmingh bloed geeft over het algemeen fijne karakter is mijn ervaring en inderdaad Sandreo.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:24

Uphill en Oscar komen fijne paarden van. Ook trento B, vaak niet de mooiste modellen wel fijne karakters. Ach en zo zijn er wel meer! Elke hengst geeft wel een keer een fijn of een minder fijn karaktertje.. Ligt zeker ook aan de opvoeding!

cella00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:12

hoi.

ik heb een merrie van ferroX casimir.. een super paard. goud eerlijk en betrouwbaar en dat vind ik erg belangrijk. ze heeft het uiterlijk van haar vader en het innerlijk van haar moeder dus kijk ook goed naar moeders kant.
gr kel

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:18

Saros v/h Gestelhof zeker dressuur en geeft braaf, werkwillig karakter zeer hard door!
Kan ik onder levende lijve ondervinden, mijn merrie is echt super qua karakter.
En natuurlijk super bewegen!