Haflinger met 1 oog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:10

Succes ermee iniedergeval!

Maar als ik je iets zou mogen vragen, wil je dit diertje wel écht? En wil je hier écht voor gaan, dit maak ik namelijk niet uit je reacties op, sorry als ik het verkeerd heb! :o

smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:13

Als ik stop met rijden, en hij staat eent tijdje stil en er komt een eventuele koper, dan maakt dat paard geen beste eerste indruk ;) vanaf 500 wil ik misschien nog wel tot 600 gaan maar veel hoger niet. dan kan ik beter 1300 aan een jonger gezonder beestje uitgeven.

Ik wil het wel ja, het is gewoon echt een paard wat bij mij past. zou het zonde vinden om te laten gaan, maar wil er ook niet te veel voor betalen. vandaar ook dat ik het vroeg;)

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:17

Aah oke, maar ik begrijp jouw punt wel.

Zoieso zal het moeilijker zijn voor de verkoper als jij stopt met rijden, dan komt er een koper, waarschijnlijk een particulier en die zal het beestje toch zeker een maand op proef willen. Als de pony dan én stilgestaan heeft én niet bij iedere ruiter past, zal diegene de pony niet kopen, of er minder voor willen geven. Zeker zonder toebehoren.

sorry als dit een beetje onduidelijk overkomt!

smoothie

Re: Haflinger met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:21

Ja idd, hij is dus gewoon niet voor 1300 te verkopen.. zijn jullie met me eens toch.

Nu is het aan hem om dat ook nog in te zien..

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:25

Ik ben het iniedergeval wel eens met je, en succes met het overhalen van de huidige eigenaar!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:25

Ja...Ik zal er echt niet meer dan 500 euro voor geven....En anders rijd je het paard toch gewoon niet. Komt er een kijker die wil rijden en dan ontploft je paard. Dan denk ik dat hij snel naar jou toegaat. Hij probeert gewoon jou zo gek te krijgen dat jij zoveel betaald voor hem.

smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:30

Denk dat ie idd wel eens kan ontploffe ja:P dan zal die vast wel terug komen idd. Dus ik ga er ook gewoon niet meer voor geven.

Bedankt allemaal! Fijn dat jullie hebben geantwoord!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:31

linda_arnold schreef:
smoothie schreef:
Ik had zelf zoiets rond de 500 euro in gedachten.
1300 vond ik toen wel een mooi prijsje, maar toen was hij 8 (met 2 ogen) en et enige was toen dat ie al 3,5 jaar alleen maar in de wei had gestaan..

Maar ik denk dat hij hem moeilijk aan een ander zou kunnen verkopen.
Ik heb nu ervaren dat dat ene oog niet veel uitmaakt (bij dit paard tenminste) maar alsk een paard zocht zou ik niet een met 1 oog nemen.
Maar ik vraag me af of die wil zakken met de prijs..

iig allemaal bedankt voor jullie reacties *D !

Hij kan hem aan jou verkopen voor €500,00 of proberen te verkopen voor €1300,00 maar dan moet jij sterk zijn en zeggen dat je er mee stopt...................dan komt de beste man vanzelf terug. Want als jij stopt met rijden....krijgt hij het zeker niet meer.

Neem aan dat hij het welzijn van zijn dier ook belangrijk vindt?

Helemaal eens.
Als jij hem niet meer rijd, zakt de waarde direct heel hard; hoe langer niet meer onder het zadel... En dan ook al niet zo gemakkelijk te rijden én slechts één oog in een markt die niet loopt.

Hij koopt een pony, jij maakt hem goed verkoopbaar en hij vraagt jou de volle mep... ik vind het een beetje apart eigenlijk. Onder die voorwaarden zou ik ook niet meer willen rijden met dat dier... Dus nee, graag of niet.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:54

750,00 en meer zou ik er echt niet aan uitgeven.

Het oog is dat verloren gegaan door een ongeluk of door ziekte.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:58

Ik heb een beetje een wat afwijkende reactie in vergelijking met de voorgaande, geloof ik.

Momenteel zoek ik een paardje, omdat mijn eigen paard naar een rusthuis is. Ik zoek inmiddels al ruim 11 maanden naar een paard.
Voor mij is de klik met een paard, het karakter van een paard, het allerbelangrijkste. En ik ben er dus achter hoe ontzettend moeilijk het is een paard te vinden dat echt bij me past.

Jij hebt een paard gevonden, waarvan jij zegt dat hij echt bij je past. Je hebt de klik en je vindt hem erg leuk.
1300 euro is duidelijk te veel. Zou hij hem op marktplaats aanbieden, zal hij dat er niet voor krijgen, zeker nu niet.
Maar... aan de andere kant... en nu komt het: op de jaren die je nog gaat krijgen met een paardje, welk paardje dan ook, is deze 1300 euro feitelijk niets. Dus ik zou, net als anderen aangaven, wel minder bieden. Zeker weten. Maar wel met in mijn achterhoofd een bedrag waarvan ik zou denken dat de eigenaar akkoord zou gaan, om dat eventueel uiteindelijk dan toch te bieden. Dan maar iets teveel betalen, maar wel nog heel veel jaren plezier van een paardje waarvan je zegt dat hij echt goed bij je past.

smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:04

Dat oog is verloren gegaan door ziekte, hij had een tumor aan de oogbol.

Een paard wat perfect bij je past vind je idd niet zomaar. Maar ik ben ook maar een arme student. en als ik een paard koop, moet ik daarna nog stalling en alles betalen. Ik ga iig hem eens duidelijk proberen te maken dat hij hem toch niet voor 1300 gaat verkopen. En dan zal ik em 500 bieden.. Daar gaat hij dan vast niet mee akkoord, dus hij zal hem eerst wel te koop zetten.

Ik wil wel iets hoger gaan als 500 maar het moet niet te gek worden :P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:09

Tumoren moet je mee oppassen. Deze kunnen altijd weer terug komen (ook op andere plaatsen).
Dit zou ik zeker mee laten tellen.

Mijn merrie heb ik vorig jaar laten operen aan een tumor bij het oog. Er is mij ook verteltdat er een mogelijkheid is dat deze in een agresievere vorm terug kan komen. Dit hoeft niet bij het oog te zijn.
Die van mij had een goedaardige sarcoid in de ooghoek.

Denk er nog maar eens goed over na.

smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:14

Bij dit paard zat het echt in de oogbol, toen ze het verwijderd hebben hebben ze geen uitzaaingen kunnen vinden maar toch voor de zekerheid wat extra vlees achter het oog weggehaald.

Over terugkomen hebben ze toen niks gezegd (wel dat er een kleine kans was dat het was uitgezaaid)
de dierenarts had het wel over dat het bij haflingers erg veel voor komt. paarden die veel buiten staan krijgen volgens de dierenarts eerder een tumor (door de zon) en dan haflingers dus al helemaal omdt die blond zijn.

Heb idd wel gedacht: het kan natuurlijk uitgezaaid zijn..

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:14

Is lastig jah.. Het maar net wat de gek er voor geeft..

Persoonlijk zou ik 1.000 Euro bieden. Dat is echt niet veel voor een paardje dat jij erg leuk vindt. Ik heb mijn verzorgpony ook over gekocht, en al had ze er bij wijze van spreken 4.000 Euro voor gevraagd had ik het nog overwogen, gewoon omdat ik een superklik heb met het dier en koste wat kost wilde voorkomen dat hij bij iemand anders terecht zou komen.

Jij moet voor jezelf uitmaken of je dit paard écht wilt hebben. Als daar een 'ja' uit komt, kijk je welke gelijkwaardige paarden er te koop staan voor welk geld, bel de dierenarts over eventuele gevolgen van de tumor en dan worden jullie het over de prijs wel eens!

Succes!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:43

Ik zal gewoon vasthouden aan 500 euro. Niet hoger gaan. Hij verkoopt hem uiteindelijk denk ik toch wel aan jou. Gewoon stoppen met rijden hij zet hemt e koop als hij niet akkoord gaat met jou prijs. Er gaat een ruitertje opzitten en die gooit hij eraf auw, boos. Pony gaat naar jou. Zo voorspel ik het. :D (nouja....hoop het)

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:49

800 euro zou ik wel een mooie prijs vinden. Maar dat is mijn mening ;)

Succes met het onderhandelen!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:55

Persoonlijk vind ik 500 ook meer dan voldoende, dankzij jou loopt hij ten eerste beter en niemand gaat (denk ik) 1300 of meer dan 500 willen geven aan een pony die ze 1. niet kennen 2. 1 oogje heeft 3. eigenwijs is....
Ik zou ook voet bij stuk houden, effe doorbijten en stijlvol wat argumenten naar boven halen.

Ik hoop echt voor je dat het lukt, vind het fantastisch dat je voor hem wil gaan!!!

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:56

@ Smoothie, die stallingskosten heb je als je hem koopt hoe dan ook elke maand. Zoals je het nu zegt, klinkt het alsof het aankoopbedrag van invloed is op de kosten van daarna.
Hou er ook rekening mee dat het zou kunnen dat met dit (een) paard meer DA-kosten gepaard gaan dan je hoopt.

(maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht :D )

Laag inzetten klinkt inderdaad niet gek.
Want inderdaad: 1. er zijn weinig mensen die zullen reageren op een paardje met maar 1 oog, terwijl ze voor ditzelfde bedrag een gezond paard kunnen kopen, 2. makkelijk schijnt hij (op jouw beschrijving afgaande) niet te zijn, dus het zou een echte liefhebber moeten zijn en 3. voor dat wat hij kan en de ervaring die hij heeft, koop je een jonger paardje dat misschien nog wel meer kan of op zijn minst evenveel.

Maar als je het echt wil... tja... dan ben ik zo'n gek die net als Sanne dan maar teveel zou betalen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:02

sta het paard al op mp?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 03:29

Ik vind het belangrijker dat je een onafhankelijke veearts het andere oog laat beoordelen op afwijkingen, tumoren, etc. voordat je koop overweegt.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:50

hij kan natuurlijk altijd €1300,- vragen. tenslotte heb je maar 1 iemand nodig. als de klik er is, paard is verder gezond...

ookal is hij het geld niet waard zoals je omschrijft.. de markt ligt compleet op zijn gat. er zijn genoeg andere paarden.

leg jou bod aan heb voor, kijk wat hij ermee doet. stel voor jezelf een budget in. en probeer je gevoel even achterwegen te laten.
de eigenaar weet natuurlijk dat jij hem al een aantal jaar verzorgd, een band hebt opgebouwd.. en je pijn doet als hij weggaat.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:21

smoothie schreef:
Als ik stop met rijden, en hij staat eent tijdje stil en er komt een eventuele koper, dan maakt dat paard geen beste eerste indruk ;) vanaf 500 wil ik misschien nog wel tot 600 gaan maar veel hoger niet. dan kan ik beter 1300 aan een jonger gezonder beestje uitgeven.

Ik wil het wel ja, het is gewoon echt een paard wat bij mij past. zou het zonde vinden om te laten gaan, maar wil er ook niet te veel voor betalen. vandaar ook dat ik het vroeg;)

Tuurlijk, en dat heeft deze beste man door.
Hij zet je op deze manier gewoon een beetje voor het blok zegt hij.

Ik zou idd ook uitleggen aan de man hoe jij er over denkt, hoe veel jij voor het paard over hebt, en dat je voor die 1300 euro een ander, jonger paard kan kopen met 2 ogen.
Zef idd dat als hij niet wil zakken met zijn prijs, jij je handen er vanaf trekt, en hij het zelf maar uit moet zoeken met het doortrainen en de verkoop.

Ik denk dat hij daarna zeker terug komt op zijn vraagprijs..

In elk geval wens ik je succes, het zou zonde zijn als je het paard waar je zo veel mee hebt moet laten gaan..
Houd je ons op de hoogte?
Ik ben namelijk erg nieuwschierig hoe het af loopt..

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:24

hotchocolat schreef:
Tumoren moet je mee oppassen. Deze kunnen altijd weer terug komen (ook op andere plaatsen).
Dit zou ik zeker mee laten tellen.

Mijn merrie heb ik vorig jaar laten operen aan een tumor bij het oog. Er is mij ook verteltdat er een mogelijkheid is dat deze in een agresievere vorm terug kan komen. Dit hoeft niet bij het oog te zijn.
Die van mij had een goedaardige sarcoid in de ooghoek.

Denk er nog maar eens goed over na.

Idd, hier heeft hotchocolat wel een punt...
Ook zeker iets om goed overna te denken.
voor hetzelfde geld krijgt het paard met een aantal jaren weet een tumor en krijg je erg hoge veearts kosten, of in het ergste geval, komt en een tumor in zijn, nu nog goede oog..

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:51

linda_arnold schreef:
Voor €1300 heb jij ook een gezonde 3 jarige haflinger..........en onder gezond versta ik dan 2 ogen ;)

Tis momenteel wat een gek er voor geeft. Als ik jou was zou ik aangeven dat je max. €500,00 wil neer leggen voor de pony. Wanneer hij hem te koop zet voor dat bedrag heeft hij imo weinig kansen daar de prijs niet veel afwijkt.

Edit: zin verbeterd

Ben ik helemaal mee eens. Voor € 1300 heb je heel veel keus in gezonde (en complete ;) ) haflingers.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:05

Sanne2000 schreef:
Persoonlijk zou ik 1.000 Euro bieden. Dat is echt niet veel voor een paardje dat jij erg leuk vindt. Ik heb mijn verzorgpony ook over gekocht, en al had ze er bij wijze van spreken 4.000 Euro voor gevraagd had ik het nog overwogen, gewoon omdat ik een superklik heb met het dier en koste wat kost wilde voorkomen dat hij bij iemand anders terecht zou komen.
Succes!

En dáár maakt de eigenaar nú misbruik van! Hij weet dat ze hem graag wil hebben. En vraagt daarom veel geld. Hij weet zelf denk ik ook donders goed dat hij hem anders niet goed kan verkopen!

Ik heb 2 van mijn verzorg paarden circa 3 maand geleden overgekocht (ik had ook al een eigen merrie). Ik reed er al vanaf mijn 12e. En heb deze paarden en tig anderen daar zadelmak gemaakt en verzorgd, zodat ze goed verkocht konden worden.
En ik heb voor die 2 paarden samen, nog minder betaald dan dat hij voor die éne haf vraagt. Een van mijn gekochte paarden is zelfs stermerrie! Moet je nagaan. Er zijn ook eerlijke mensen! Die willen dat de paarden goed terecht komen en rekening houden met álle tijd die je er in gestoken hebt!

Denk er goed over na. Ze weten dat je gek op hem bent en daarom durven ze ook bedragen te vragen! Ik vind het niet netjes.