hoeveel vragen voor 18 jarig new forest pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:52

Kay_Kim schreef:
de tandarts komt er wel jaarlijks bij maar zei dat het niet zo verstandig was om der tandjes te laten trekken omdat ze onder narcose moet en dat meer risico's inhoudt dan dat der tandjes bleven zitten omdat we enkel recreatief rijden
Kun je dit toelichten? Ze hoeft niet onder narcose, ze moet alleen verdoofd worden. En dat kan de DA prima doen, en daarna kan de TA weer aan de slag.
Een kennis van me is toevallig paardentandarts, ik heb nog nooit gehoord dat er door narcose geen wolfstanden getrokken kunnen worden. Lijkt me ook niet prettig eten voor haar.
Daarbij zal niet iedereen bitloos willen rijden, en krijg je haar wellicht makkelijker verkocht als je ze wel gewoon laat trekken.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:09

Kay_Kim schreef:
heb al naar andere tandartsen gebeld en ze zeiden me hetzelfde: als de pony geen wedstrijd meer loopt zouden ze niet trekken... ze luistert immers zeer goed op stem en luistert goed op haar sitepull... als er dan toch geinteresseerde zijn kunnen we nog overeenkomen om ze te laten trekken... de tandarts komt wel jaarlijks om der tandjes te controleren en bij te werken en hij zei dat ze geen last heeft van der wolfstandjes zolang je bitloos rijdt...

Dan werken de tandartsen in Belgie anders dan in Nederland.
Een paard/pony heeft weldegelijk last van wolfstanden. Hup er uit en dan even lekker met een zachtbitje rijden. Krijg je haar makkelijker verkocht nmi.

LaVieDivine

Re: hoeveel vragen voor 18 jarig new forest pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:25

hmm doe dat beest toch maar een bitje in omdat ze dan makkelijker verkoopt vind ik werkelijk geen reden eerlijk gezegd... als mensen dan toch per se met bit willen rijden, is dat hun zaak, maar als het paard bitloos braaf is, vraag ik me werkelijk af waarom zij zich daar mee bezig zou moeten houden.

verder is er helaas niets aan deze pony die de prijs ook maar iets zou kunnen spekken. als fokmerrie vind ik persoonlijk totaal fout gezien de zomerexceem en de leeftijd...

ik zou het op 500 houden en als kinderpony verkopen... (als ze braaf is tenminste)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:29