DNA test

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Re: DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 11:21

Bij het KWPN is het idd 45,75 excl btw per paard :). Dus dat zal wel ongeveer kloppen met 5 jaar terug ;).

Ik heb net gebeld naar het labratorium. Daar kan ik gewoon haren van het veulen en de hengst toesturen en is ook nog goedkoper dan het KWPN :P.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:56

Ja zie je, dat dacht ik wel.
Voor niets gaat de zon op hè? Het KWPN moet er ook wat aan overhouden. Je hebt gelijk dat je het rechtstreeks bij VHL laat doen.
Laat je even weten wie nou de daddy is?
Ben er nu wel benieuwd naar geworden haha.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:12

Ja idd, KWPN wil er idd zelf ook een slaatje uit slaan :P. Bedankt voor de tip! :D
Ik heb net die formulieren uit geprint :P. Moet nog even wachten op het paspoort van die hengst, zodat ik die gegevens in kan vullen, want ik weet niet eens hoe die heet _O-.
VHL-ID en Dierpas ID moeten zij toch invullen? Ik zou niet weten wat dat is :P.
Als ik de uitslag binnen heb laat ik het weten! :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:22

stunning schreef:
Ja idd, KWPN wil er idd zelf ook een slaatje uit slaan :P. Bedankt voor de tip! :D
Ik heb net die formulieren uit geprint :P. Moet nog even wachten op het paspoort van die hengst, zodat ik die gegevens in kan vullen, want ik weet niet eens hoe die heet _O-.
VHL-ID en Dierpas ID moeten zij toch invullen? Ik zou niet weten wat dat is :P.
Als ik de uitslag binnen heb laat ik het weten! :j

Graag gedaan hoor. Ben niet zo'n fan van al het KWPN en heb vaker het idee dat ze mensen meer laten betalen dan strikt nodig is. Hou ik niet van :n
Ze hebben ook jarenlang geweigerd iets aan het opnameformulier in stamboek van veulens te doen ivm chippen of DNA.
Het was jarenlang dat als je niet oppastte en de kleine lettertjes onderaan las, je automatisch akkoord ging met chippen ook al wilde je DNA. Je werd niet eens attent gemaakt op de mogelijkheid van DNA notabene. Ondanks aandringen en toezeggingen hebben ze dat niet verandert. Hoe het nu is weet ik niet maar het KWPN heeft bij mij z'n kruid verschoten.

Dat laatste lijkt me idd iets wat VHL moet invullen. Staat er niet bij wat duidelijk maakt dat dat niet door de klant moet worden ingevuld?
Succes, ben heel erg benieuwd wat er nu uitkomt- hihi.
Aan de andere kant, ach, een leuk veulen is het toch wel en het zal je er toch niets liever om worden of het nou van de één of de ander is. :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:39

Ik had nog even op google gezocht op die VHL-ID en kwam alleen maar op PDF's van het labratorium uit en toen dacht ik: Volgens mij staat VHL voor Van Haeringen Labratorium :P. Er staat idd verder niks bij wat perse ingevuld moet worden. Daaronder kun jeo ok naam en Reg. nr. van vader en moeder invullen, maarja in Armani's geval weet ik die van de vader niet en er zijn ook heel veel paarden waarvan de ouders onbekend zijn, dus dan kun je dat ook niet invullen :P.

Hij is en blijft Armani voor mij, dus het maakt idd niet zo heel veel uit wie de vader is :). Het maakt alleen voor het stamboek opname uit en ik wil gewoon graag weten wie de echte vader is.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:28

Klopt hoor VHL is afkorting Van Haeringen Laboratorium - haha.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:46

Haha dat dacht ik al :P.
Als het goed is krijg ik morgen het paspoort en dan heb ik alles compleet en kan ik het opsturen :).

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:02

De boer waarbij Donja en Armani staan zei vandaag tegen mij: eigenlijk hoef je dat niet eens meer op te sturen, het kan niet anders dan dat ie van die andere hengst is.. 100%! Hij is bijna hetzelfde als die hengst!
Ik ben niet zo'n iemand die ziet op wie Armani lijkt..
Of met andere woorden: ik denk dat hij niet meer gaat meebetalen aan die DNA test.. Wat zouden jullie doen? Die boer is er gewoon heilig van overtuigd dat het van die hengst komt. Volgens hem lijkt Armani er zo veel op.. Maar ik vind dat beetje moeilijk inschatten want ik kan dat niet zien :o

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:26

Ik krijg hier een beetje het idee bij dat hij onder het meebetalen uitwil of ligt dat aan mij?
Hij kan 100x vinden dat het veulen op die andere hengst lijkt maar zekerheid geeft zijn mening niet. Daarvoor zul je toch DNA moeten laten doen.
Beetje flauw dat hij zich er zo vanaf maakt vind ik persoonlijk.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 22:10

Ja dat denk ik dus ook..
Vind het zelf ook niet leuk.. Eigenlijk zou ik ook kunnen zeggen van: jij betaald het helemaal maar, jij hebt beide! hengsten er ongewenst bij ingezet, (hij wist dat ik toen geen veulen wou, achteraf natuurlijk leuk :P, maar omdat we het een keer eerder met Donja hadden geprobeerd en het toen niet gelukt was, dacht hij dat ze toch niet drachtig werd.. en heeft die hengsten er gewoon bij in gezet.. Hij wou me ook eerst niet geloven toen ik zei dat Donja drachtig was, want ze wil niet drachtig worden.. :? ). Maar ik ben niet zo'n iemand die dat zegt en eerlijk gezegd durf ik dat ook niet zo goed :o

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:17

Met wat je nu aan info geeft zou ik hem idd vriendelijk maar dringend vragen het helemaal te betalen en dan mag hij blij zijn dat jullie 50/50 doen!
Ik zou echt geflipt zijn als hij zonder mij te raadplegen mijn merrie bij hengsten in zou zetten. En dan nu onder een simpele DNA test uit willen murwen? Hij doet alsof dat een heel kapitaal kost. Sjongejonge wat een instelling :n

Ik snap dat met moeilijk is maar ik had hem er echt op aangesproken. Dít kan gewoon niet.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:25

Ik heb het er vandaag nog met die boer over gehad.. Heb tegen hem gezegd dat ik nu wel verplicht ben om een DNA test te doen omdat ik nu voor het stamboek moet bewijzen wie de vader is.. En hij betaald gewoon weer mee :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:44

Héé mooi man!
Direct maar doen dan voordat hij zich mss nog weer bedenkt.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:47

Ja ik moet alleen het paspoort van die hengst nog krijgen.. Hij heeft al gezocht, maar hij kon um nog niet vinden.. Hij is niet zo'n man van de papieren :+. Dus hoop dat ik die binnenkort krijg..

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:17

Een ding dat ik niet begrijp.
Als de vader geen goedgekeurde hengst is, dan krijg je toch nooit een echte KWPN papier bij dat veulen?
Dus heeft het eigenlijk geen zin om zoveel kosten te maken, voor niks?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 17:53

Nee, maar dan kan het veulen wel bij het b-register van het KWPN en anders gewoon niet.. Maar omdat het niet via een dekbewijs is gegaan, zou ik ook gewoon kunnen zeggen dat pietje *bij wijze van :+ * de vader is, dus moet het bewezen worden wie de vader is.. En ik wil zelf ook wel graag weten wie nou de échte vader is van Armani :).