Samber wie is dat nou eigenlijk???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:42

steefie schreef:
Dit is Pitou, zijn vader is Branco en zijn opa is Samber. Het is een heel aanhankelijk paard echt onwijs lief!! Hij had ook hele goeie gangen Lachen

Hij is verkocht naar Zweden en daar is hij Z springen en M dressuur!

Die heb ik zelfs nog gekend Lachen Vond het altijd zo'n gaaf paard!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:02

Ik ben ook helemaal weg van Samber en van de meeste van zijn nakomelingen Knipoog . Ze hebben zulke fijne karakters. Het is jammer dat hij nog geen goedgekeurde zoon heeft bij het KWPN en ik ben bang dat die er ook niet meer komt ook Verdrietig .

In mijn profiel zie je een zoon van Samber uit een Maykel-moeder en een kleindochter van Samber uit een Nepal-moeder. Ik heb zelf 4 nakomelingen van Samber gehad en het waren stuk voor stuk fijne paarden. Ik ga binnen een paar weken bij kennissen naar een Samberveulen van dit jaar kijken uit een stermerrie van Elan xx, ben heel benieuwd hoe die eruit ziet Cool .

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:07

*Tequila*"]
[quote="steefie schreef:
Dit is Pitou, zijn vader is Branco en zijn opa is Samber. Het is een heel aanhankelijk paard echt onwijs lief!! Hij had ook hele goeie gangen Lachen

Hij is verkocht naar Zweden en daar is hij Z springen en M dressuur!

Die heb ik zelfs nog gekend Lachen Vond het altijd zo'n gaaf paard!
[/quote]

Heb je hem ook gekend? Van manege van de zande ofzo?
Ja het was zeker een gaaf paard!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:11

Toen Samber voor het eerst binnen kwam in Zuidlaren, waar toen nog de eerste selektie van de hengstenkeuring gehouden werd, begonnen de boeren te lachen en te schimpen Kiek un koei.
Maar toen hij ging bewegen werden ze eerst stil en daarna begonnen ze te klappen. Uit de stam van Tina, de moeder van Samber zijn veel goede dressuurpaarden gekomen.
Toen Samber jaren later een wedstrijd liep in een Hal waar spiegels hingen zag hij zichzelf opeens op zich af komen en schrok hij verschrikkelijk. Hij was geen bonte paarden meer gewend sinds hij bij zijn familie weg was Haha! .

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:08

peeky schreef:
Afbeelding

Dit is dus echt niet Samber, maar Sambertino op deze foto!!!!!!!

Hij heeft onder een amazone gelopen van dezelfde rijvereniging, we zaten toendertijd gelijk in het M1 en M2.........

Kijk op www.sambertino.com

sambertino (zfdp) is naar engeland verkocht een paar jaar geleden.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:39

In mijn profiels staat een foto van Uncle sam, Uncle Sam is een Sammartini x Hamlet x Pion. Sammartini is een Samber.
Uncle Sam is trouwens te koop.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:57

Hallo,

Bedankt voor alle reacties, echt leuk om te lezen en vooral die foto's er allemaal bij van nakomelingen vind ik erg gaaf.

Ik ben erg benieuwd en ik ga zeker bij Samber kijken.

Mijn paardje heeft wel trekken in zijn bouw zitten van de Samber.
Hij schijnt een kruising te zijn van de Samber en een Tinker, maar hij is veel te sierlijk voor een Tinker, mooie ronde kont en dat soort dingen. *LOL*

Ik denk wel dat Samber zijn vader kan zijn, maar ze zijn aan het uitzoeken voor me of Samber weleens een Tinker merrie gedekt heeft. Lips are sealed

Als je nog meer leuke dingen te vertellen hebt vertel ze, ben benieuwd. Ach gut

Groetjes

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:23

Ik heb nog een foto toegestuurd gekregen van de eigenaren van Samber toen hij 26 jaar was. Ik zal hem morgen even inscannen en hier plaatsen.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 16:24

Ja leuk gaaf bedankt!!!
Ik zal morgen zeker even kijken.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 19:32

*schop*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:35

Alseblieft, de foto van Samber op 26 jarige leeftijd
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:39

kojack schreef:
In mijn profiels staat een foto van Uncle sam, Uncle Sam is een Sammartini x Hamlet x Pion. Sammartini is een Samber.
Uncle Sam is trouwens te koop.

Wat een poepie is die Uncle Sam! Zou 'm zo meenemen(=kopen), maar ik zoek eigenlijk een al ingereden (bont) paard.