Voormalig eigenaar Painted Black belde mij op!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:31

sarabande schreef:
[Ik heb het over mensen die wilden presteren met hun paard en na er veel geld en goede zorgen ingestopt te hebben niet meer mee verder konden.
.
[/quote]

Ik wil ook dat mijn paarden kunnen presteren (ook al breng ik ze maar weinig uit op wedstrijd) en dat ze geheel gezond zijn. En ik stop er ook geld en goede zorgen in. Ik kan een heel eind verder met mijn paarden, maar ja, ik zal in de ogen van sommigen hier ook maar een "ruitertje van niks" zijn.

Helaas vind ik een hoop paardenmensen maar niks, omdat ze een hoop gezonde paarden naar de slacht doen belanden op een oneffenheidje op de rontgenfoto's.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:17

Suzanne F."]
[quote="Anoukie schreef:
maar wat ik me dan meer afvraag is waarom PB niet ggk is voor het KWPN. Kan iemand dat dan vertellen? Keuring???

Ja hij is er in de 1e bez. al uitgegaan op het harde. Schijnt op het exterieur, hij is wat beknopt, vierkantmodelletje. En hij ging achter erg wijd, dat heeft hij nu nog steeds wel wat.
[/quote]

Ok, thanks, dat is duidelijk. Ben dan wel benieuwd als hij er in de 1e bez. al uit is gegaan of het KWPN hem er dan nog wel bij wil hebben. Wat is de toegevoegde waarde van PB voor het KWPN?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:29

Anoukie"]
[quote="Suzanne F."][quote="Anoukie schreef:
maar wat ik me dan meer afvraag is waarom PB niet ggk is voor het KWPN. Kan iemand dat dan vertellen? Keuring???

Ja hij is er in de 1e bez. al uitgegaan op het harde. Schijnt op het exterieur, hij is wat beknopt, vierkantmodelletje. En hij ging achter erg wijd, dat heeft hij nu nog steeds wel wat.
[/quote]

Ok, thanks, dat is duidelijk. Ben dan wel benieuwd als hij er in de 1e bez. al uit is gegaan of het KWPN hem er dan nog wel bij wil hebben. Wat is de toegevoegde waarde van PB voor het KWPN?
[/quote]

Hij blijkt nu onder het zadel wel heel veel te compenseren. Hij blijkt zijn exterieur toch heel goed te kunnen gebruiken en zijn achterbeengebruik is heel sterk en dat achter wijd gaan, is al veel minder geworden. Hij blijkt nu gewoon veel talent te hebben waar ze toen nooit dachten dat hij dat had.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:33

Maar is het dan niet meer een goed sportpaard als een vaderpaard?
Ik denk dat er binnen het kwpn al genoeg invloeden van ferro aanwezig zijn. Al hoewel sommige mensen ervan overtuigd zijn dat painted black alsnog wordt goed gekeurd. Denk ik dat als dat gebeurd dit niet op juiste gronden is. Als men nu eerst eens naar zijn veulens gaat kijken, hoe die het doen en daar de beslissing op zouden baseren zou ik er nog vrede mee kunnen hebben.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:41

Desiree schreef:
Ik wil ook dat mijn paarden kunnen presteren (ook al breng ik ze maar weinig uit op wedstrijd) en dat ze geheel gezond zijn. En ik stop er ook geld en goede zorgen in. Ik kan een heel eind verder met mijn paarden, maar ja, ik zal in de ogen van sommigen hier ook maar een "ruitertje van niks" zijn.

Helaas vind ik een hoop paardenmensen maar niks, omdat ze een hoop gezonde paarden naar de slacht doen belanden op een oneffenheidje op de rontgenfoto's.

Desiree,
die mening deel ik ook grotendeels, alleen dan alleen wanneer je het over gebruikspaarden hebt.
Dekhengsten horen gewoon schoon te zijn van dit soort dingen, ook al valt het in sommige gevallen te verhelpen, we willen het toch niet doorfokken?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:26

Sjuimpje"]
[
Dekhengsten horen gewoon schoon te zijn van dit soort dingen, ook al valt het in sommige gevallen te verhelpen, we willen het toch niet doorfokken?
[/quote]
Ja, dat is waar.

[quote="GribaldiFAN schreef:
Ik denk dat er binnen het kwpn al genoeg invloeden van ferro aanwezig zijn. .

ben ik het ook mee eens. Dat is het enige wat mij tegenstond aan osmium; NOG een Ferro. maar verder vind ik hem een gave bok.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:52

Desiree schreef:
Dat is het enige wat mij tegenstond aan osmium; NOG een Ferro. maar verder vind ik hem een gave bok.

Plus dat Osmium misschien beter is dan zijn voorgaande Goedgekeurde Halfbroers!!

Hiermee wil zeggen dat ookal zijn er al veel nakomelingen van een bepaalde hengst dat geen reden mag zijn om een zoon niet toe te laten, zeker niet als hij misschien wel intressanter is!

(dit heeft overgens niets met Osmium te maken, maar gewoon als voorbeeld!)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 21:10

Zullen we het 2e weekend van augustis Verdem afwachten wellicht doet PB het wel beter dan sommigen van jullie denken. Mijn spriet het het nog niet zo slecht gedaan: [VvdD] Fantastische keuringsdag NRPS te Bunschoten!!!!!!! maar ja we zullen zien. Ik ben blij met mijn veulen en heb besloten haar nog even aan te houden bod is dus niet geaccepteerd.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:11

Denk dat je een goede keus maakt met het aanhouden van Spriet Tong uitsteken.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:57

Merilyn schreef:
Zullen we het 2e weekend van augustis Verdem afwachten wellicht doet PB het wel beter dan sommigen van jullie denken.

Het is een blijft natuurlijk een fantastisch sportpaard, maar de HK commissie zag er geen vaderpaard in Scheve mond