dus hij was best laat..maar als hij nu buiten loopt zie je er idd niks meer van...op stal nog wel...door de temperatuur
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hij schijnt wel een uitzondering te zijn. 
Citaat:Preventie
Het is ongewenst om met een klophengst te fokken, omdat de kans groter is dat deze veulens ook klophengst worden. Dekken met een klophengst is dus sterk af te raden omdat 'slechte' genen verspreid worden in de populatie.

Woogy schreef:allicht niet, maar merries kunnen het ook overdragen op hun veulens en het hoeft niet altijd door gegeven te worden, verder ga ik me daar meer in verdiepen omdat ik het wel een boeiend iets vind
zojuist een heel duidelijk bericht op de wiki gevondenCitaat:Preventie
Het is ongewenst om met een klophengst te fokken, omdat de kans groter is dat deze veulens ook klophengst worden. Dekken met een klophengst is dus sterk af te raden omdat 'slechte' genen verspreid worden in de populatie.

aikon schreef:Ze kunnen tot de 7e levensjaar nog zakken, zijn ze er dan niet komen ze ook niet van zelf.
DA kan je vragen om advies, waarschijnlijk zegt deze nu castreren. Kost veel, buik moet open. Is de hengst het waard om deze grote koste te maken?

Mijn jongste (vandaag 7 geworden
) heeft vorig jaar pas zijn 2e bal laten hangen.