Regionale New Forest Pony keuringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:20

Gefeliciteerd!!! Ravelli vond ik een mooie veulen :D

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:33

Arlette , ik hoop dat je geen zonnesteek hebt opgelopen, pfff ik had het snikheet en kon af en toe schaduw opzoeken.
Jij stond de hele dag in de volle zon,petje af voor je inzet !
En ook de voorbrengers met die hitte nog vol enthousasme,super!
En weer supermooie foto's van onze kleine Santos en Romy.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:49

pietsie schreef:
Arlette , ik hoop dat je geen zonnesteek hebt opgelopen, pfff ik had het snikheet en kon af en toe schaduw opzoeken.
Jij stond de hele dag in de volle zon,petje af voor je inzet !
En ook de voorbrengers met die hitte nog vol enthousasme,super!
En weer supermooie foto's van onze kleine Santos en Romy.

:o Dank je wel...

kyrkelover

Re: Regionale New Forest Pony keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:29

Hier even een mini verslagje van mijn kant.
Vrijdagavond extra laat naar de wei te gaan om te wassen en te vlechten. We hebben namelijk alleen zand en gras waar ze op kunnen staan dus dat is erg lastig.
Eerst nog een fikse onweerbui overleefd waardoor we moesten wachten maar toen toch eindelijk kunnen beginnen.
Eerst met emmers aan de lsag wat niet werkte dus dan maar de slang van de sproeiinstalatie gepakt om ze daarme nat te maken.
Nou daar komt echt een giga plens water uit maar hij vond het allemaal goed.
Savonds op hoop van zegen op stal zodat hij niet weer helemaal vies zou zijn en jawel hoor zaterdagochtend toen we aankwamen was hij gelukkig schoon.
In st. oedenrode aangekomen gelijk helemaal klaargemaakt en tot de conclusie gekomen dat knotjes maken bij een veulen nog lastiger is als op een barbiepaard.
Nou zowel de merrie als het veulen waren ontzettend rustig dus lekker naar de ring gewandeld en daar gewacht.
En tuurlijk besloot toen net voor we de ring in moesten de overbezorgde mama weer voor een stress moment.
Heeeeel haar achterhand onder de stront gepoept.
Nou dat afgedaan met een handdoek die we per ongeluk daar hebben laten hangen(dus degene die hem gevonden heeft wees er gelukkig mee) en de ring in.
Nou zoals wij al dachten had Risky helemaal GEEN zin om te draven, want dat is natuurlijk niet leuk genoeg dus is de leukste en mooiste foto van gisteren deze:
Afbeelding
Al met al toch een mooie 2e premie en een leuk schilderijtje van de 1e plaats, en waar het vooral om ging weer een ervaring rijker.
Afbeelding

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:22

hoe laat begint zaterdag de CMK??zie het op de new forest site niet staan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:30

Dit jaar geen keuring voor ons, maar volgend jaar gaat Aydin, eigen fok (Priory Firelight x Hoppenhof Vivaldi x Melle Bruno), naar Gasselte voor de keuring. :)

Gefeliciteerd met de resultaten voor wie al geweest is dit jaar. :)

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:17

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:15

dank je naomi,mijn computer loopt helemaal vast als ik pdf bestanden wil openen,vandaar dat ik het vroeg.weet inmiddels dat het 10.00 uur is.

en wie gaan er allemaal ????

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:20

ikke

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:23

Als ik een trailer heb ik ook (maar heb net een super aanbond gekregen van iemand hier op bokt, dus denk dat het wel goed komt) We komen met Aleida's somos Libres (en natuurlijk zijn mama)

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:55

trishvm schreef:
dank je naomi,mijn computer loopt helemaal vast als ik pdf bestanden wil openen,vandaar dat ik het vroeg.weet inmiddels dat het 10.00 uur is.

en wie gaan er allemaal ????

wil het bestand wel ff kopieren plakken en in word naar je mailen/pb-en?

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:58

Ik ben er ook ....

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:17

ben ook van plan om te komen,samen met Iris (Lex zijn danspartner :+: )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:13

Hoe ging het bij jullie? :)

Bij ons niet zo goed.. 's ochtends zat Ravelli al elke keer te bijten, en besprong hij mij ( :+ ) en had dus best een gevoelige zij en arm...
Toen hij moest stappen ging hij steigeren en viel hij op zijn rug, toen de merrie voorgebracht werd liep hij Van Heerde omver, en met rondstappen sprong die klojo wéér op mij :Y)

En Valerie deed het wel goed, maar niet voorlopig kroon helaas :n

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 19:57

Bij ons een goede dag.
Rosalinde is voorlopig kroon geworden!!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:59

Helaas waren wij als laatste geplaatst met als commentaar dat hij goed in het type staat klein beetje week in
En klopt wel hij liet niet heel erg veel zien, hij was veel te druk in zijn kop al die veulens om mee te spelen....
Tijdens het rondstappen was hij ook flink aan het steigeren en bij een van de eerste keren heeft hij me op mijn lip geraakt met zijn voorhoef en kan je zeggen die zijn best hard.
Toen heb ik Mabel over genomen en Hanneke Libre, maar was toch best een harde klap en het bloede ook dus toen heeft mijn vader haar over genomen en ben ik ff naar de EHBO gelopen (nou ja eerst naar de koffie tent of ze ijs hadden, maar moest van hun naar de EHBO en ondertussen werd mijn lip dikker) maar de mensen van de EHBO hebben mij super geholpen.

Het was wel een erg leuke dag en dan vooral omdat mijn vader, zijn vrouw en mijn halfbroertje van 11 mee waren en zij wonen in Peru en nu konden wij laten zien wat wij zo al doen.