De grotere hengstenhouders vragen er wel om maar de kleinere die zelf ook KI doen vragen er niet om
Cayenne schreef:Ik geloof dat er wel een gezondheidsverklaring van de DA moet worden getoond + een verklaring dat de merrie ook echt drachtig kan worden (zodat er niet tig keer opnieuw wordt gedekt zonder resultaat).
Ik ga met je mee Fokfanaat. Wat gaat er gebeuren met deze dieren? Een deel zal de handel in gaan. Maar dan raken we off-topic in combi met titel en openingspost. Dit is onder andere ook de reden dat ik een topic start. Ik ben vooral benieuwd naar namen van de wat bekendere hengsten.
Ben ook benieuwd wat de redenen zouden zijn waarom de betreffende hengst in "de aanbieding" wordt geplaatst. (heeft iemand hier een nettere naam voor?)
Zou dat echt puur zijn om de hengst weer in the spotlights te brengen of speelt geld ook een grote rol en wordt er niet meer gekeken of de merrie wel interessant genoeg is voor de hengst (of andersom) ?
En wordt dit dan alleen met diepvriessperma gedaan of ook vers sperma?
En vooral ook de redenen van (hobby-) fokkers die hier gebruik van zouden maken.
Ook denk ik aan de kredietcrisis of er hengstenhouders zijn die hierin meegaan of onder dat mom hun hengsten voor een lager tarief gaan aanbieden. Er zijn grote hengstenhouders/dekstations die hier minder aan mee zullen doen dan de wat kleinere, ga ik vanuit.
fokfanaat schreef:ik zou zo bang zijn voor mensen die voor dit geld, "voor de lol" een veulentje willen en totaal niet kritisch zijn op hun merrie. hoe lager de prijs hoe lager hun drempel imo.