Fries paarden centrum ten onder...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:01

Huertecilla"]
[quote="[naam verwijderd] schreef:
Geloof er niets van dat de waarde van het paard er veel van te leiden heeft. Maar dat Stamboek moet wel een boel repareren alvorens men er niet meer lacherig op reageert...

Wat kost een Fries zonder papier? Wat een Fries mét? De waarde van het stamboek is het verschil. Tja en als dát een lachwekkende vertoning is....
[/quote]

Die jongens die belangen hebben bij een grote opbrengst voor hun friesche fokprodukten, die zijn erg handig in het verzinnen van juridische foefjes...
Binnen 2 maanden is de registratie weer op de rit, de belangen zijn te groot om dat te laten sloeren, daar zal overheid en fiscus ook aan meewerken.

Wellicht gaat het in een andere financiele constructie, ondergebracht in een nieuwe stichting, maar 'oude' dossiers komen vast wel beschikbaar, en een doorstart kwa veulenregistratie is zo gemaakt. Er zijn te veel slime jongens met belangen om dat niet te laten gebeuren...vandaar, de paardjes zullen echt wel voorzien worden van papier...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:06

ik heb gehoord dat het stamboek nu uit de manege wil....
en dat de medewerkers over 6 weken werkeloss zijn?
worden de pony's verkocht? gaan de lessen door? in het fpc of elders?

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:46

Bodien"]
[quote="Barb schreef:
Het Fries paarden centrum mag van mij wel weg ik heb er toch niks aan (ben ik nu gemeen???) Hopelijk blijft het stamboek wel gewoon
bestaan, gut ik herinner me nu dat ik nog een rekening van 50 euro
heb open staan Schijnheilig

en door deze mensen gaat het FPC dus ten onder
de eigenaar van mijn friezen heeft wel betaald, en hij was ook nog wel bereid om die 200 euro te storten
vind het enorm jammer, maar ze hadden het ook echt anders aan moeten pakken
[/quote]

dat was maar een geintje hoor, barb kan wel wat hebben
tuurlijk meende ik dat niet, vandaar die laatste zin ook

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:52

Ik kan wel wat hebben en ik weet wie het zegt

Bodien haar reactie snap ik ook wel, tuurlijk balen
de mensen die erg veel gebruik maken van het
FPC. Maar ik ben dus een van de mensen die er
nog nooit geweest is en er verder ook niks aan heeft.
Heb er ook niet om gevraagd dat het stamboek
mijn geld gebruikt voor het FPC.

Hier heb ik nog 2 stukjes van een ander forum vandaan:

Citaat:
Donderdag is het faillissement aangevraagd voor het FPC. Door o.a. ook nog aanslagen van de belasting was het niet langer haalbaar nog door te draaien. Er wordt nu een doorstart gemaakt onder de nieuwe naam "paardencentrum Fryslan" tot het eind van het jaar. De bedoeling is om dan op 0 uit te komen, zodat op dat moment beslist kan worden of er nog wordt doorgegaan met een centrum of dat de stekker er helemaal uitgaat. Het merendeel van de 50 euro bijdragen zal gebruikt worden voor de doorstart en is dus niet verloren gegaan bij het faillissement.

Citaat:
De 50 euro waren van begin af aan bedoelt om het FPC door te kunnen laten draaien tot na de ledenvergadering, dus juni. Daar is het geld wat al binnen was ook voor gebruikt, maar niet alles. Wat er over is en wat er nog binnen komt gaat nu gebruikt worden voor de doorstart tot december zodat alle testen enz. die gepland stonden nog gedaan kunnen worden (anders kunnen de hengsten niet op afstammelingen goedgekeurd worden). Het FPS heeft een nieuwe jaarrekening 2002 die zal worden gepresenteerd op de extra ledenvergadering in september. Het saldo komt door een oninbare schuld van het FPC van meer dan 800.000 euro op een negatief resultaat van meer dan 8 ton. Het hangt ervan af of de leden het "oude bestuur" hiervoor decharge verlenen of zij hiervoor aansprakelijk gesteld kunnen worden. Een heel penibele situatie! Verder veranderd er momenteel niets bij het FPS, ze hebben wat liquiditeitsproblemen maar die zullen met de inkomsten van het keuringsseizoen wel opgelost worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:58

Ik las gisteren in de Leeuwarder Courant dat een gedeelte van het personeel wordt weer aangenomen zodat de testen gewoon door kunnen gaan, wel gaan de kosten van testen omhoog.
Zowel voor Friese als KWPN merrie´s gaat het nu 1250 euro kosten.
Dat vind ik wel een beetje vreemd, volgens mij kan het nooit zo zijn de kosten voor het KWPN ook omhoog gaan, die prijzen zijn begin van het jaar vastgesteld, en Deurne zal de prijs ook niet ineens verhogen Verward

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:23

Het friese Paarden CENTRUM is Failliet maar het Friese paarden STAMBOEK toch niet? Dat zijn wel twee verschillende 'bedrijven.' Idd heeft de stamboek er een zware slag gekregen omdat ze, buiten de toestemming vd leden, geld geleend hebben aan de FPC en nu dus €800,000 lichter zijn. Maar failliet zijn ze niet. tja de waarde vd friesch paard blijft gewoon hetzelfde aangezien de stamboek gewoon nog bestaat.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:06

Ik ben nou wel benieuwd of de merrietesten door gaan! Ik stuur mijn merrie namelijk echt niet naar Deurne, dan trek ik haar wel terug.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:13

Als het goed is gaan de testen wel door, tenminste, voor zover ik weet Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:49

ja die testen gaa door, maar worden een stukduurder ofzo

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:22

De testen gaan idd gewoon door, dat is het enige wat het FPC nog doet de komende tijd. Ik geloof alleen dat de prijs van zo'n 800 euro nu dik 1200 euro is geworden...
Voor de rest is alles geschrapt, ik hoorde vanavond geruchten dat alle paarden te koop staan voor een banketstaaf bedragje, maar weet niet of dit waar is. Er staat iig inmiddels wel een voormalige manegepony bij ons op stal.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:39

Die van mij is gereden, dus tweeweekse test van 386 Euro. Het geld groeit me echt niet op de rug, dus ik ben benieuwd wat voor percentage er boven op komt. Ze moet ook volgend jaar bij de hengst, dus kosten heb ik al genoeg. Dure hobby!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:24

naz: welke manegepony staat bij jullie op stal?
bij wel;ke stal zit je trouwens? huisman?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:25

en wat mij zo vag lijkt: zon groot dorp/stad als drachten kan toch niet zonder manege?

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:46

NOu goed...de vrouw waar mijn paard staat werkt(e) bij het FPC. Iedereen is dus ontslagen jah..maar ze gaan eerst nog iets van 6 weken door...ze moeten het afmaken. De keuringen gaan dus gewoon door net als de ponykampen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:50

och zo sneu voor haar....dat gun ik haar echt niet....ik hoorde dat naen naar haar gaat....(was toch ook eerst van haar?)
enm sneu voor alle ruitertjes in drachten...

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:50

HEEY
Ik met nog een paar komen in de leeuwarder courant en dat gata opver de manege dat wij absoluut niet willen dat het weg gaat en we zijn met handtekeningen bezig en zo en dan gaat er iemand naar de gemeente!
cool heh!!!!!!! Party!! *LOL* Lachen Pling Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:00

Tsja, maar als er geen geld meer is wordt het lastig....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:02

Ook in Drachten wordt de Penny gelezen Haha!
Dus manegeponies te koop...ik ga eens even rondtippen, ken liefhebbers...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:11

Dees schreef:

Hahaha...ja precies!! *LOL*

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:00

Hm als ze nog een manege pony kwijt willen dan weet ik ook wel
iemand die nog op zoek is

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:08

Dees schreef:

De manegepony's komen nog helemaal niet te koop!
Ben net thuis van mijn laatste dag ponykamp en ze hebben alles uitgelegd.
Ook dat de pony's de eerste 2 maanden nog lang niet te koop staan!
Ze zeiden dat dat dom zou wezen omdat ze misschien een doorstart kregen.
Moeten ze zeker allemaal nieuwe pony's uitzoeken!

Was trouwens een superstemming in het F.P.C.
Op het eind van de middag iedereen bij zijn of haar lieveling staan janken....

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:09

heeey
cool jildau!! hebben ze dat op ponykamp gezegt!
beter man! nu maar hopen dat door die handtekeningen ze al helemaal een nieuwe start krijgen ik bedoel DRACHTEN KAN TOCH NIET ZONDER MANEGE???? of wel!? waar is anders een manege in de buurt? oudega maar dat is lang niet zo'n grote als deze.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:23

RodeoGirl"]
[quote="Dees schreef:

De manegepony's komen nog helemaal niet te koop!
[/quote]

Zie boven in een van mijn eerdere berichten... ik schreef dat ik geruchten gehoord had dat manegepaarden te koop zouden komen te staan.

Inderdaad zonde dat er geen manege meer is, ik denk alleen dat handtekeningen weinig nut hebben. Wie weet kunnen ze ooit nog eens een fatsoenlijk bestuur bijelkaar schrapen die een doorstart echt mogelijk kan maken.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:43

hey
ikw eet ook niet of het wel zal helpen maar ik hoorde van jildau dus dat er waarschijnlijk een nieuwe start zou komen duus wie weet komt het nog goed! Ik heb zelf er geen les meer maar het is zo zonde voor al die andere kinderen en volwassenen want DIE hebben geen eigen paard of pony.... dus waar moeten die dan rijden?