[KG]Welke kleur is mijn veulentje Nine echt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manderyntjuh

Re: [KG]Welke kleur is mijn veulentje Nine echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:55

wat een heerlijkding, ben beniewd wat er uit de test komt!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 12:14

Ik denk, dat Meavey gelijk gaat krijgen :D.

De vlekken zijn binnen een week tijd niet meer hetzelfde, ik zie nu wel witte haren erdoor. Dus als het zo snel gaat zal ze wel net als moeder snel grijsbont worden en daarna wit ;).

Ik heb foto´s gemaakt maar krijg ze niet van de digi, kabeltje is spoorloos....

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:45

Test zal het wel uitwijzen, Nine houdt ons gewoon te graag in spanning. ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:55

Ik hou Nine al een tijdje in de gaten, maar helaas dus nog niet bekent wat ze nou écht is.
maar ze blijft errug mooi, en vooral speciaal! Zou haar wel een keer voor de camera willen hebben hoor. :9
Ik volg dit topic ook even. :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:57

absque_dubio schreef:
Ik hou Nine al een tijdje in de gaten, maar helaas dus nog niet bekent wat ze nou écht is.
maar ze blijft errug mooi, en vooral speciaal! Zou haar wel een keer voor de camera willen hebben hoor. :9
Ik volg dit topic ook even. :)

Kom maar eens langs ;-). Ze wordt in augustus geschoren voor de keuring dus dan is het mooist *D

Denk toch echt dat ze nu aan het verkleuren is gegaan ;-). Ineens he, had het nog niet eerder gezien wat ik vandaag zie (was een aantal dagen niet geweest ivm omstandigheden), zo grijzig/met witte haren de vlekken, ook de neusvlek, misschien dat de zon er ook wat mee te maken heeft maar denk toch dat ze snel spierwit gaat worden. Is ook mooi *D.

Afbeelding

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 12:06

En vandaag weer wat ontdekt en twijfel nu weer over de kleur :') schiet lekker op he :+

Het rossige staartpuntje heeft een uitgroei in een heel andere kleur. Als je het zo ziet hangen en de witte plukken eroverheen vallen zie je alleen het rossige. Maar als je de staart uitpluist en kijkt daar waar de haren uit het gekleurde staartpuntje komen is al het rossige eruit gegroeit en over gegaan in een andere kleur, de aanzet uit het gekleurde staartpuntje is nu grijs of zilver *D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus zilverappelbruin sluit ik nu toch niet helemaal meer uit, gister wel en vandaag niet meer :P.
Dus of vosschimmel of zilverbruin (schimmel).

Ben benieuwd wat ik nog meer denk te ontdekken alvoor de testuitslag komt :D. Ik heb nog zo´n twee weken, daarna geen twijfel meer mogelijk ;-).

Rooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:16

Ik heb werkelijk geen idee, maar wat een schitterend veulen! Wordt je helemaal verliefd op <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 23:01

Het gokken is voorbij ;). Vandaag is ze helemaal geschoren en nu je haar zo in het geheel ziet in haar nieuwe kleurtje is ze overduidelijk muisgrijs van kleur ;). Echt niet meer te missen dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nine is vos van basiskleur.
Heeft een schimmelgen, bontgen en splashgen (alledrie 50% overdraagbaar naar nakomelingen).
Dat wordt interessant kleuren raden als we ooit met haar gaan fokken *D.

Het enige wat nog een verrassing is is of ze ook het zilvergen draagt, want dat toont niet op een vos. Dus de kleurentest heeft toch nog enigzins nut :D. Wil iemand nog een gokje wagen of is dit topic nu ten einde nu het meeste duidelijk is :-).

Manderyntjuh

Re: [KG]Welke kleur is mijn veulentje Nine echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:55

wauw, zonder haar is ze nóg mooier!!!!
veel geluk met dit lekkere toverballetje!