[H]Welke hengst(ras) bij mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:35

Tja, ik persoonlijk zou toch bij de NAS blijven. Ook daar zijn wel wat stevigere paarden die aan je doel voldoen. Mijn eigen hengst bijvoorbeeld meet 1.51m en is ook een wat steviger gebouwd type. Bovendien zeer veelzijdig gefokt, dressuur x springen, en die combinatie maakt een veelzijdig paard, voor de sport maar ook voor de recreatie, zeker gezien het zeer nuchtere karakter wat hij heeft. Mijn hengst is via vers verzendsperma beschikbaar, moet dus geen probleem zijn.
Verder heb je binnen de NAS ook Taro af Boruplund, en ook deze hengst voldoet eigenlijk aan je eisen.

Donja

Re: [H]Welke hengst(ras) bij mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:33

Ik ben het met Neonlight eens om binnen het nas te blijven. Als je wat steviger wilt en wilt vergroten zou ik kiezen voor een hengst onderin de grote maat (zoals Reedhill's Devdan). Wil je echt proberen een stuk groter te fokken, dan zou ik voor een wat minder stevige hengst gaan, waar wel massa in zit, maar ook maat achter zit in de voorouders.
Je hebt binnen het nas redelijk veel keus in verschillende types en je blijft binnen het eigen stamboek van je merrie ;)