Emilion Nakomelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie w

Re: Emilion Nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:26

Hoi Miepje,

Die van jou is ook een stevige jongen ja, ik hou daar wel van mooi paard! Die van mij is ook 10 jaar.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:05

@ nathalie:
ja het is me een figuurtje hoor haha. gelukkig zijn we wel want gewent met zijn oudere zus die kon er ook wat van maar hij is net nog een tikje extra denk omdat hij hengst is. maar oooh zo lief.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:37

Ha Biesje,

Er moet ook wat inzitten ook ,vind ik zon joker is is altijd wel leuk. Die van mij is ook zo lief zit echt geen kwaad in. Wel snel jaloers op me andere paard als ik daar mee bezig ben dat kan hij nooit zo goed hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:48

we hebben een zelfgefokte Zuidhorn * Emilion, dus ook hier ervaring met Emilion. De merrie kon waanzinnig springen, maar was wel heel erg snel beledigd en niet de makkelijkste met rijden. Ze is uiteindelijk wel in de internationale springsport terecht gekomen, dus zo verkeerd is het nog niet gegaan. Haar dochter is duidelijk makkelijker, hoewel nog steeds een heel eigen karakter en zeker geen doetje.

Emilion * Afrikaner
Afbeelding

Zuidhorn * Emilion
Afbeelding

en van haar hebben we nu een jaarlingzoon, van Viceroy.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 17:20

@ Lielle; wij hadden vandaag de hoefsmid en die maakte de opmerking dat mijn paard ook gauw beledigd is.. ik dacht bijmezelf.. goh meen je dat nou echt.. hahaha Dat hoef je mij niet meer te vertellen dat meneer gauw beledigd is!

Maar dus ook al soown springtopper die van jou!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:27

Leuk om te horen dat er tocht echt wel vergelijkbare eigenschappen in de beestjes zitten. Emilio is ook snel beledigd. Als ik zijb halster om wil doen en hij wil spelen en probeert me zo dan te bijten krijgt hij een tik nou dan wil hij helemaal niks meer haha

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 23:12

Las nu een mailtje terug die ik van de fokker heb gehad!
Zal even stukje citeren;

'Ik kan mij Tomba nog wel herinneren als een veulen met veel karakter. Ik heb hem nog een keer moeten bevrijden uit een stuk prikkeldraad waar hij zich in vast had gelopen. Toen stonden ze met een aantal veulens bij elkaar op de klei om lekker te kunne groeien.'

Hihi vond wel grappig toen ik dat teruglas vandaag :+

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:08

Emilio begint nu echt te weten dat hij hengst is.
Hij vind zijn grote zussen ineens best interessant.
Hij groeit ook hard nu :D

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:29

@ Biesje; haha gaaf joh! OOOOh smeerlap zn zussen nog wel :P

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:37

Ik heb een Kroonjuweel x Emilion, 12 jaar oud
Fijn karakter, wel snel beledigd & afgeleid :))
Afbeelding
Afbeelding

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:51

Ja maakt hem weinig uit hoor haha
Hij zoekt wel twee hele mooie paarden uit dus smaak heeft hij wel haha

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:33

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn knappe Emilion, genaamd Wonderboy. <3 Hij is 7 jaar, en ongeveer tussen de 1.60/1.65, kleintje dus. :(:)

WB is een heel plezierig paard, wat héél graag wilt werken. Hij vind het super leuk om aandacht
te krijgen, en dingen te ondernemen. Ook vind hij het leuk om naast de fiets te draven.
Het is wel een heel kijkerig dier, en niemand in de omgeving kan er zo fijn en goed mee overweg gaan
als dat ik kan. Dit is geen hoge eigendunk, maar wel gewoon een feit. Vele die er op hebben gereden,
kunnen er niet zo veel mee, vinden hem niet fijn. Ik kan lezen en schrijven met hem, wij samen hebben
die klik. Ik heb hem nu sinds juni 2009, een goed jaar dus. Ik rijdt hem dagelijks, en spring ook met hem.
Springen doet hij het allerliefste, en dat komt goed uit, want dat vind zijn baas ook 't leukste. *D
Toch zijn we sporadisch wat dressuurwedstrijden gaan rijden, en ondanks dat hij echt het type bouw springpaard is, heeft hij het toch leuk gedaan in de dressuurring. :j Hij gaat ook steeds beter zijn best
doen in de dressuur. Met WB ben je in iedergeval verzekerd dat hij voor je wilt werken.

Het is geen gemakkelijke, je moet er mee om kunenn gaan, de klik mee hebben en dan heb je er een heel
prettig dier aan. Het heeft even gekost, maar ik kan nu zeggen dat Wonderboy mij 100% vertrouwd, en
dat merk je met alles. In het begin was hij heel bang voor de mens, kon je hem niet eens aaien over zijn
hoofd, en moest je echt heel goed opletten met wat je allemaal doet met hem. Dit 'probleem' is nu helemaal verholpen en als ik afstap, dan ga ik wel eens via zijn kont er zo afglijden, meneer laat het
allemaal toe.. Voor een jaar terug had je dit echt NIET kunnen doen met hem.. :n (of je wou een mooie
blauwe plek oplopen :+ ) Ik heb 'm zelfs al een paar keer 'ingezet als leerpaard'. Mijn buurmeisje wou
graag even op een paard zitten, en heeft al diverse rondjes op hem gezeten. Uiteraard moet ik hem
wel vast houden, maar hij voelt en weet gewoon dat hij dan geen gekkigheid mag vertonen. :+:
(inmiddels zijn we wel overgestapt naar een ander paard waarop ze leert rijden, is toch wel veiliger!)

Het is een rare, hij kan ergens 10x langs lopen, en alle keren braaf wezen.. De 11de keer schrikt hij. :+
Ik vind 't wel leuk, :D maar niet iedereen is hier van gediend, vandaar ook dat niet iedereen er goed
mee overweg kan/kon.

Springen, het is een loederd eerste klas, máár.. hij wilt wel.. en hij heeft ook een redelijke sprong. Hij
heeft bij mij, en met mij, alles geleerd. Ik was ook nog vrij groen met het springen, maar nu kunnen we
't toch wel redelijk. :D Op concour moet je 'm goed tussen je been houden en verzekerd wezen. Ben jij onzeker, gegarandeerd dat hij stopt. Hij heeft dat laatste stukje vertrouwen nodig. En dat stukje vertrouwen hebben wij bereikt, en het springen ging de laatste tijd super.

Op stal is het een schat van een paard, zeker nu ik zijn vertrouwen heb. Ik kan álles bij hem doen.
Bij hem in stal zitten, met hem knuffelen (een jaar geleden kon dit echt niet.. wat er met hem was
gebeurd, geen idee.. maar zijn vertrouwen in de mens was 0,0) onder hem door kruipen.

Helaas is hij momenteel goed geblesseerd, en ruim een halfjaar uit de running.. Ik hoop dat hij
er weer helemaal bovenop komt, want zo'n plezierig paard maak je niet vaak mee :+:

-----------------------------

Verder rijdt ik nog een 3 jarige merrie, ook een Emilion. Een mooie schimmel. We pakken het werk
nu met haar op, en het is ook een heel plezierig dier. Ze leert heel gauw, en wilt ook graag werken.
Merk ook bij haar dat het heel gevoelige beestjes zijn die Emilion's, en vertrouwen wel nodig hebben.
Zijn paarden met veel bloed, maar absoluut heerlijke paarden. Tot nu toe alleen maar goede ervaringen
met Emilion's!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:17

leuk om te lezen dat je zoon goede klink hebt met je paardje. is gewoon erg belangrijk vindt ik (en leuk)

die van ons id nog steeds wel een boef hahha lekker ventje :D

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:46

Enkele bekende afstammingen van Emilion

VDL Emmerton (goedgekeurd en springt 1.60 onder Jur Vrieling)
Tomboy (voorheen 1.60 onder Eric van der Vleuten)
Empire (goedgekeurd en 1.60 springen)
Nantes (1.60 met een braziliaan)
en er zijn er ongetwijfeld nog meer :)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:54

emmerton doet het leuk (maar jur vrieling ook hij rijd ook orame daar hebben wij ook een 5 jarige van)

empire is ook een erg mooie hengst vind ik.
er is ook nog een merrie niet internationaal mee springt weet allleen niet hoe ze heet
emilions doen het ook goed in de dressuur