Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:Nee meis...dat is echt onmogelijk!!
aerdenhout1 schreef:En wat haal jij dan voor verschrikkelijke dingen uit als je aan het rijden bent?
En is het de dierenarts die dit denkt of de eigenaar van het paard?
) Natashaa schreef:aerdenhout1 schreef:En wat haal jij dan voor verschrikkelijke dingen uit als je aan het rijden bent?
En is het de dierenarts die dit denkt of de eigenaar van het paard?
Ik jaag der heel erg op, ik spring 3 uur achter elkaar, daarna nog 2 uur longeren, maar dat valt toch wel mee ?
Nee echt niet, ik doe echt totaal niks geks, ik doe gewoon dressuur, B niveau ofzo en spring ooit eens een keer, en meer doe ik niet, ik stap veel omdat ze nog niet helemaal op conditie is, en doe gewoon rustig aan, rijd tussen een half uur of 3 kwartier..
En wie het heeft gezegd weet ik niet, heb het van iemand gehoort die het aan mij door zou geven
Nicole288 schreef:Dan zou ik het eerst eens navragen bij de eigenaar, misschien heeft diegene het wel verkeerd doorgegeven, dat kan ook nog.
Wat soms nog wel eens gezegd wordt is dat een merrie die achter wat open staat tijdens het rijden lucht aanzuigt, waardoor ze het vruchtje kan verliezen. Een optie dan is de merrie laten dichtzetten.
Maar om precies te weten wat er nu gezegd en bedoeld is, zou ik het dus even aan de eigenaar zelf vragen.

manna_ schreef:Een merrie wordt hengstig door haar hormonencyclus. Hormonen worden vrijgegeven in haar hersenen (hypofyse) of in haar geslachtsorganen. Het kan dus nooit zo zijn dat je haar hengstig kan maken door te drijven (tenzij je je met je benen op hele rare plekken gaat zitten en haar organen precies zo kan stimuleren dat ze haar hengstigheidshormonen gaat afgeven)
Ik snap dat je het de eerste week na inseminatie heel rustig aan doet. Het eitje moet zich in het baarmoederslijmvlies nestelen en dat duurt gewoon een paar dagen voordat het 'vast' zit zeg maar. Ik kan me voorstellen dat dat niet zo goed wil als je een flink springparcours gaat doen, maar in de natuur lopen de merries ook gewoon de hele dag, dus gewoon rustig wat beweging geven, moet mi goed gaan...
Ik zou de DA gewoon even opbellen en vragen waar die 6 weken nou voor staan. Ik vind dat je wel recht hebt om te weten waarom je iets niet mag doen.
Natashaa schreef:aerdenhout1 schreef:
Ik jaag der heel erg op, ik spring 3 uur achter elkaar, daarna nog 2 uur longeren, maar dat valt toch wel mee ?
Nee echt niet, ik doe echt totaal niks geks, ik doe gewoon dressuur, B niveau ofzo en spring ooit eens een keer, en meer doe ik niet, ik stap veel omdat ze nog niet helemaal op conditie is, en doe gewoon rustig aan, rijd tussen een half uur of 3 kwartier..
En wie het heeft gezegd weet ik niet, heb het van iemand gehoort die het aan mij door zou geven

) Jaimyliefje schreef:Ik denk dat de DA het niet zo bedoelde
Ik denk dat hij bedoelde: jouw merrie werpt de vrucht (blijkbaar) af door het rijden, en dus is het beter om ff niet te rijden zodat het helemaal is ingenesteld en ze niet meer opnieuw hengstig wordt (ofwel, de dracht weggaat)
sigrid1182 schreef:het kan zijn dat de merrie lucht aan zuigt in baarmoeder, dit gebeurd voornl gebeuren bij bewegen...dus ook bij rijden...dan worden ze niet drachtig....
Hoe oud is het veulen nu?
als de eigenaar zegt niet rijden,dan rijd je niet, klaar! kan ej wel zeuren en mekkeren maar dan moet jezelf paard kopen...