KWPN Welk geboorte jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:53

gr_roos schreef:
MrMambo schreef:
Even voor de duidelijkheid... hij is al gekocht! En is puur bedoelt om recreatief mee te rijden... bosritten en een beetje dressuren. Het is een ruin dus zijn er verder niks mee van plan. DA zegt dat hij gezond is... Stalgenoot heeft de papieren (Ferry is van het nichtje van ons stalgenootje gekocht. Had geen tijd om 2 paarden te onderhouden). Dat nichtje heeft hem gekregen van de eigenaar daarvoor omdat ze hem altijd verzorgde. En die man heeft hem als veulen gekocht. Paard heeft altijd in de wei gestaan dus vandaar dat het chippen (vond zij) niet nodig was. Als het sinds 2001 verplicht is dan zal hij idd 11 jaar zijn. Maar ja, dan nog zijn er nog paarden die nog steeds niet gechipt zijn... Niet bepaald slim maar ja...

En dat zijn dan de paarden geboren voor 2001 ;)

Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Veel paarden worden nog steeds niet gechipt door de eigenaren en daar maken veel veeartsen ook geen probleem van. Ik weet het is slecht, ik doe het ook niet, weet alleen dat het gebeurd. Dus val mij er niet op aan.

Nibbit

Re: KWPN Welk geboorte jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:55

Wat ik wel erg vaag vind is dat de vader wel bekend is maar de moeder niet??

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:56

@ Nibbit dat vond ik ook al vaag net als dat er geen papieren bij zijn. Zou de da toch even laten kijken naar evt nog een chip

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:57

Nibbit schreef:

nah...valt mee.. Hij zal wel bont zijn en dan is het meestal al snel een Samber :) die is immers ook bont en warmbloed.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:00

Sammie schreef:
Nibbit schreef:

nah...valt mee.. Hij zal wel bont zijn en dan is het meestal al snel een Samber :) die is immers ook bont en warmbloed.

Klinkt heel bekend, wij hebben ook een "samber" op stal. Hij is indedaad bont,alleen al de motivatie waarom het een samber is............ Kan me voorstellen dat meer mensen zo denken.

Shaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:02

Die van mij is vandaag 10 geworden hij heet troy,
maar zn stamnaam zegmaar is tinus. dus 2000 T

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:03

Ja maar dan is de vader dus toch ook niet bekend?
En dan is het een gok dat het een Samber is omdat ie bont is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:05

Dat is een conclussie die ik nu trek..

Het is aan Ts om dat te bevestigen :)

(is nl. niet in de tekst terug te lezen dat ie bont is, dát ie papieren heeft (zal wel niet anders gok je z'n leeftijd niet en vraag je niet hoe oud een F is) en dat er op die papieren staat dát het een Samber is)

Dat zijn gegevens die ts evt. zelf kan aanvullen (als ze dat wil)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:06

Nibbit schreef:
Ja maar dan is de vader dus toch ook niet bekend?
En dan is het een gok dat het een Samber is omdat ie bont is?

Waarschijnlijk niet é.. Er zijn geen papieren bij dus het is gissen wie de vader is en omdat het zo mooi klinkt zeggen mensen dat hun bonte een Samber is :+

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:42

en dan vind ik het een nog vreemder verhaal, stal DAT het een Samber is, waarom dan papier kwijt???
er zijn zoveel bonte hengsten, die niet ggk zijn maar wel dekken vanwege t kleurtje, waar dan misschien wel weer Samber achter zit(of sambertini, james bont, Jb junior...)

in principe dus hetzelfde wat Krissie0 zegt :D

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:45

Mijn verzorgpaard is nu 8 en heet Vertical Limit. Dus het klopt want zij komt uit 2002

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:10

Vader is zeker Samber! Hij heeft papier maar de oude eigenaar moet die opzoeken. Weet niet waar ze zijn gebleven i.v.m. verhuizing. Moeder is wel bekend maar de oude eigenaar heeft die naam niet onthouden en die van zijn vader wel! De reden dat ik vraag uit welk jaar een F komt is omdat ik zelf helemaal niet thuis ben in bloedlijnen, namen en hoe het werkt bij de KWPN. De naam Samber zegt mij helemaal niks, maar merk aan de reacties dat hij bekend is. We krijgen vandaag foto's van Fer als veulen. Ook 1 waar hij opstaat met moeders. Alsnog bedankt voor de reacties!!!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:27

Maar eens even een foto van Samber gegoogled... Leuke overeenkomst: De vlek die Samber op zijn rechtervoorbeen om/op zijn zwilwrat heeft zitten, heeft Ferry ook! Ha! Geinig!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:03

Dan zou ik maar eens rapido achter die papieren aangaan.. Dan had de oude eigenaar toch ook wel de leeftijd kunnen vertellen, lijkt mij?

Ik begrijp echt niet hoe mensen dergelijke papieren kwijt kunnen raken, hoor. Ik vind dit soort papieren net zo belangrijk als een rijbewijs of paspoort.

Heb je dat al wel? Het paspoort? Daar staat nl. hetzelfde in en zonder paspoort mag je een paard niet vervoeren.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:46

Ehm... daar is mijn zusje mee bezig... Ze heeft de fokker gevonden maar die nam de telefoon niet op. En zoals ik al aangaf eerder in dit topic... hij heeft geen paspoort! In elk geval weet ik nu wat ik wilde weten dus er mag wat mij betreft een slotje op!
Nogmaals bedankt allemaal!!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:59

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het nog al een vreemd verhaal en klinkt het mij nogal bekend in de oren "het paspoort moet ik nog zoeken dat is kwijtgeraakt met de verhuizing" Ben ik de enigste die dit uitspreekt of uberhaubt denkt?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:00

nee hoor, ik zei in principe hetzelfde...
dit verhaal word zo vaak verteld bij paarden die niet helemaal goed zijn etc.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:04

MrMambo schreef:
Goeie vraag van mijn moeder....
Mijn zusje heeft hem als Ferry gekocht, stel nou dat zij dat niet goed hadden en hij Verry heet? (dan is het wel een rare naam maar wie weet...) Zou het dan wel kunnen kloppen qua leeftijd? Zijn vader is overigens Samber, moeder is nog onbekend!

Dat lijstje is heel verhelderend! En mijn paard heette gekocht Sting en in het echie Janarie B volgens de papieren... Soms zijn namen gewoon zo lelijk, dat mensen acuut wat anders bedenken of het is een afkorting ergens van. :+
Ik heb ook een Zantoline gehad en me altijd afgevraagd hoe die aan haar naam kwam, maar na de uitleg, vond ik het zowaar een leuke naam...

Mensen doen soms rare dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:06

Uhm vaaggg...:S

Snap er nu helemaal niks meer van..

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:06

timilon schreef:
nee hoor, ik zei in principe hetzelfde...
dit verhaal word zo vaak verteld bij paarden die niet helemaal goed zijn etc.

Dat was dus ook vanaf het begin mijn gedachte.
Hopelijk is dat bij hun niet het geval maar er ging bij mij toch een lampje branden als ik zo'n verhaal aan te horen kreeg.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:07

gr_roos schreef:
Chippen is volgens mij vanaf 2001 verplicht, dus dan moet hij zeker ouder zijn.

Het is verplicht, maar je krijgt heus geen bekeuring als je het niet doet. Het enige wat nu geldt is dat ie niet meer voor de slacht zou mogen, verder maakt het niks uit. Dus aan de hand daarvan zou ik dat niet willen bepalen. Toch?

En mbt de paardenfoklijst: Dat moet de eigenaar er zelf op zetten, dus het kan heel goed dat ie daar niet bij staat.