afstamming van mijn valk PRE jaarling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:59

just_kiki schreef:
aaha ! :+
haha ik in zeeland.. het is voor mij ook ver :+
4.5 uur met de trailer minimaal

in belgie is er in aug één in flemalle denk dat ik eens ga kijken dat wel maar meedoen nog niet hij mag eerst nog wat groeien en spelen op de wei
ben wel eens benieuwt hoeveel valkjes er gaan zijn ik denk niet veel :D

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:55

Mijn merrie heeft Lebrijano III ook in de lijn.....hij is de overgrootvader van haar moeder. (hmmmm dit lijkt wat onduidelijk, maar is dus een overoverouder)

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 09:45

zazaza schreef:
Mijn merrie heeft Lebrijano III ook in de lijn.....hij is de overgrootvader van haar moeder. (hmmmm dit lijkt wat onduidelijk, maar is dus een overoverouder)

jaja snap het ;) heb je geen foto van je merrie?
ik verbaas er mij over hoeveel paarden hem als overovergrootvader hebben terwijl hij van mijn hengst de grootvader is :D denk dat mijn hengst zijn moeder één van de laatste nakomelingen van hem is

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:13

Hoi , ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad !!
Valkjes zijn namelijk goed aan de prijs ook in Spanje en aan mamas kant is alles yeguada militar met natuurlijk de bekende Maluso in zijn lijn , waar men vooral naar kijkt in de sportwereld.
Gefeliciteerd misschien kan je eens een filmpje plaatsen hoe hij beweegt.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 15:33

jus schreef:
Hoi , ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad !!
Valkjes zijn namelijk goed aan de prijs ook in Spanje en aan mamas kant is alles yeguada militar met natuurlijk de bekende Maluso in zijn lijn , waar men vooral naar kijkt in de sportwereld.
Gefeliciteerd misschien kan je eens een filmpje plaatsen hoe hij beweegt.

ja diegene die hem verkocht zei al dat hij solide papieren of met haar woorden 'betonpapieren' heeft voor een video moet je nog even wachten heb en wel een paar maar vind ze persoonlijk niet zo goed maar heb wel een goede bewegings foto oke het blijft een moment opname maar heb hem nu toch al een paar keer zo zien lopen als op die foto
Afbeelding
ga zo snel mogelijk een filmpje maken met hem in beweging :+
het is wel al even geleden dat die foto genomen is nu is hij zijn veulenvacht volledig kwijt

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 10:59

nog mensen met gelijkaardige afstamming? :D

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:07

nog een recente foto (hij is net in gespoten tegen die vervelende dazen hij trekt ook een beetje een raar gezicht omdat hij aan het eten is
Afbeelding

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 15:22

nog andalusiers of PRE's met een gelijk aardige afstamming ?

haleyjames

Re: afstamming van mijn valk PRE jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 01:51

wat een leuke zeg!!

die van mij heeft ook erg veel yeguada militar
ze stammen af van de legerspaarden en dat kan je met veel dingen merken..
als jij er met vertrouwen opzit kan je samen met je paard de hele wereld aan.. die van mij zal nooit ergens voor terugdeinzen.
het is een moeilijk paard om te rijden en ik heb er maanden over moeten doen om hem voor mij te laten gaan maar nu hij dat doet kan ik opstappen en hem op mn pinken rijden!
hij is erg jaloers en beschermend over mij naar andere paarden toe..

dit is natuurlijk wel per paard verschillend maar met het bloed van yeguada militar heb je al snel naar mijn mening een WERELDPAARD!

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:15

haleyjames schreef:
wat een leuke zeg!!

als jij er met vertrouwen opzit kan je samen met je paard de hele wereld aan.. die van mij zal nooit ergens voor terugdeinzen.
het is een moeilijk paard om te rijden en ik heb er maanden over moeten doen om hem voor mij te laten gaan maar nu hij dat doet kan ik opstappen en hem op mn pinken rijden!

dit is natuurlijk wel per paard verschillend maar met het bloed van yeguada militar heb je al snel naar mijn mening een WERELDPAARD!

leuk
ja heb nu al het idee dat hij heel 'cool' in zijn hoofd is als er iets nieuw in de wei komt komt hij als eerste kijken wat het is terwijl zijn (warmbloed) vriendjes liever nog even de kat uit de boom kijken
heb er dinsdag gewoon een zadeldeken heel zachtjes kunnen op leggen hij bleef gewoon staan en kijken wat doe jij?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:55

Ik heb verschillende 3 jarigen op stal staan met als vader een yeguada militar kwa karakter allemaal heel verschillend.
Wat ze wel allemaal in gemeen hebben dat het hele eerlijke en lieve paarden zijn.

Cyrina

Re: afstamming van mijn valk PRE jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:00

Yeguada Militar heeft zoveel verschillende bloedlijnen, dus ook zovee lverschillende types.

Onze Taco is ook YM gefokt en dat is een heel heet paard en idd ook jaloers.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:02

Nog belangrijker is de moederlijn en natuurlijk de opvoeding van de moeder die veel aan het karakter doorgeeft , veel mensen kijken alleen naar de hengst wat een hele grote fout is.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:34

danaderese schreef:
leuk
ja heb nu al het idee dat hij heel 'cool' in zijn hoofd is als er iets nieuw in de wei komt komt hij als eerste kijken wat het is terwijl zijn (warmbloed) vriendjes liever nog even de kat uit de boom kijken
heb er dinsdag gewoon een zadeldeken heel zachtjes kunnen op leggen hij bleef gewoon staan en kijken wat doe jij?

ik heb met het inrijden geen 1 x problemen gehad.
die van mij is idd ook erg ondernemend en wilt elk paard even begroeten als ik buiten met hem loop en we komen een tegenligger tegen loopt hij er het liefst heen.
ik heb hem eerst volgens de engelse dressuur gereden maar ben er achter gekomen dat dat niks voor ons is.
we worden nu omgetoverd in de klassieke dressuur en daarbij zijn we nu ook begonnen met vrijheidsdressuur.
dit alles pakt hij super op het is een leergierig paard wat zoveel mogelijk wil doen!

weet jij al wat je gaat doen qua welke styl rijden?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 14:37

haleyjames schreef:
danaderese schreef:
leuk

ik heb met het inrijden geen 1 x problemen gehad.
die van mij is idd ook erg ondernemend en wilt elk paard even begroeten als ik buiten met hem loop en we komen een tegenligger tegen loopt hij er het liefst heen.
ik heb hem eerst volgens de engelse dressuur gereden maar ben er achter gekomen dat dat niks voor ons is.
we worden nu omgetoverd in de klassieke dressuur en daarbij zijn we nu ook begonnen met vrijheidsdressuur.
dit alles pakt hij super op het is een leergierig paard wat zoveel mogelijk wil doen!

weet jij al wat je gaat doen qua welke styl rijden?

weet ni nog niet ga alvast dressuren (wat kun je anders met zo'n paard :D ) en hoop wat VD te doen ook maar welke dressuur weet ik nog niet waarschijnlijk een mengeling

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:04

haleyjames schreef:
wat een leuke zeg!!

hij ziet er zeer leuk uit
is hij nu nog moeilijk?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:08

jus schreef:
Nog belangrijker is de moederlijn en natuurlijk de opvoeding van de moeder die veel aan het karakter doorgeeft , veel mensen kijken alleen naar de hengst wat een hele grote fout is.

ja de moeder heb ik nog nooit gezien hij is naar hier gehaald en doorverkocht weet enkel dat ze yeguada pique angel staat en al meerdere veulens heeft gehad
qua opvoeding zit ik wel juist naar wat ik op andere topics lees hij staat nu op een rustige wei met 7 andere jaarlingetjes (BWP's)
ga elke dag naar hem en doe een beetje training niet veel halster aan en uit doen aan het halster lopen voetjes onlangs een dekje op zijn rug doet hij allemaal prima

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:03

een video het is met de verkeerde camera maar je ziet het toch :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:57

Hey , hij ziet er goed uit hoor , mooi veulen en kwa maat ziet hij er ook goed uit.
Inderdaad voor hem het beste in een groep.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 13:00

jus schreef:
Hey , hij ziet er goed uit hoor , mooi veulen en kwa maat ziet hij er ook goed uit.
Inderdaad voor hem het beste in een groep.

z'n gangen zijn niet echt goed zichtbaar en hij draaft ook niet voluit maar kan je wat zeggen van zijn gangen?
hij staat nu in een "bachelor" kudde de merries zijn er enkele maanden geleden uitgehaald
ik schat dat hij rond de 1m45 is nu