Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 13:34

Ja hij is alleen van achter wat week maar voor een veulen wat 20 dagen over tijd is vind ik het meevallen. Even in de gaten houden.
Was het wel zat dat wachten en merrie ook.

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:47

Klopt, dit van mij wat dat ook en na 3 weken was dat over en staat nu mooi rechtop... mijn veulen is meegenomen in de afstammelingenkeuring (1e jaargang veulens van Advance), ze hadden geen bemerkingen. Komt wel goed..! Die van jou kan lekker direct naar buiten, die van mij werd vorig jaar februari geboren... hij is toen tussentijds wel buiten geweest, maar steeds heel eventjes.
Kan ik begrijpen dat je 't zat was (en moeders ook), vooral met deze warmte en extra zenuwen natuurlijk omdat 't vorig jaar in de laatste maanden niet goed is gegaan..
En? Laat je haar dit jaar weer dekken?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 14:06

Nee, merrie is van 1993. We gaan kijken of zij de sport weer in kan. Heeft een blessure gehad. Wil dat niet dan laten we haar waarschijnlijk inslapen.
Heb je die van jou nog?

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:13

Nee... vorig jaar augustus verkocht, staat bij Stegeman (De Blesse) in de opfok... ga vanmiddag even kijken hoe hij 't doet. Kreeg laatst foto's en was groot geworden... de laatste keer gemeten op 1.48 mtr..
Hou je dit veulen voor jezelf om later uit te kunnen brengen in de sport?
Merrie is toch gezond? Vind je haar te oud dan voor opnieuw een veulen? Heb mijn merrie (1991) dit jaar laten dekken door Kasparow (was afgelopen week bij dag 21 drachtig) en andere Trakehner merrie is afgelopen week gedekt door Connery (ook Trakehner)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 14:39

nee merrie heeft een ontsteking aan zijn SI gewrichten gehad 7 jaar geleden. Afgelopen voor het eerst 1x weer onder het zadel geweest. We hebben haar een tijdje uitgeleend maar dat was geen succes. Hopelijk kan zij weer onder het zadel. Hij blijft in elk geval tot hij zadelmak is.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:38

Topic is lichtelijk stil gevallen...mijn merrie is voor komend jaar ook drachtig van Advance.
Heerlijke hengst zowel in omgang als om te zien springen. Fijne beweging, mooi aan de maat en super karakter.
Zal wel een flinke worden gezien de buik die al onder de merrie hangt...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:22

Leuk dat je merrie drachtig is. Mijn advance spruit staat lekker in de opfok groot te worden. Mijn merrie werd op het laatst huge. Was wel het grootste veulen van haar bij de geboorte.

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:25

@caro29, waar heb jij je Advance veulen in de opfok staan? Wij moeten ons veulen (van vorig jaar) weer nodig eens met een bezoekje vereren... de laatste keer dat we 'm hadden gezien was begin van het jaar

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:34

Mijn merrie is helaas met pensioen. Ik denk ook niet dat wij er weer meegaan fokken maar dan wordt het of weer Advance of Cosun.

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:45

Het is dus niet goed gegaan met haar in de sport.. jammer! Yep.. Advance of Cosun één van de twee staat zeker nog een keer op ons verlanglijstje, maar na dit veulen gaat ze een jaartje met sabatical. Voor komend seizoen heb alle 3 de paarden drachtig, dus het wordt een lekker druk jaartje ;)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:25

Ik heb ook nog een Advance veulen in de opfok lopen van dit jaar. Niet van mijn eigen merrie maar aangekocht. Vond het zo'n leuke merrie dat ik die niet kon laten lopen. Staan in mijn profiel wel foto's van.

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:52

@Dwyne... leuke foto's, maar ehhh je rijd dressuur en koopt een veulen met springbloed :D ? Jammer van Fabulous Future, 3 maanden van kunnen genieten en dan dit... zo oneerlijk.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:28

@ Dwyne wat een leukerd. Stond die ook op internet te koop want ik heb ook een uit een Hors La Loi te koop zien staan.
@ Welfare startkaart was al weer aangevraagd maar van de 1 op de andere dag besloot zij dat zij niet meer onder het zadel wilde. Heb het maar geaccepteerd want officieel was zij al 7 jaar met pensioen. Nu is het een gezeldschapspaard en wordt zij af en toe gelongeerd.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:31

Ja deze stond ook op internet te koop Caro.
Welfare, klopt ik rijdt hoofdzakelijk dressuur, maar vind springen leuker om te doen maar dat lukt met mijn huidige (ook springgefokte) merrie nog niet zo best. Crossen vind ze ook heel leuk en dat ging van de zomer best goed. Zijn wel wat springwedstrijden gestart maar we missen de routine heel erg doordat ze een fikse blessure heeft gehad vorig jaar, daarvoor het veulen en nu weer drachtig. En dressuur hoort er nou eenmaal ook bij ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 14:19

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:26

Ons Advance veulen doet het goed, hij is nu 2 jaar en 3 maanden en nog steeds hengst... maar voor hoelang nog? Van de eigenaresse kreeg ik laatst een foto toegezonden alleen ik weet niet hoe ik die hier moet 'inplakken' op onze pagina van FB heeft hij een eigen album... www.facebook.com/StoeterijWelfare

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:55

Die doet het inderdaad goed. Op een aantal veulenfoto's is het precies die van mij op die leeftijd qua type, uitstraling en uitdrukking van de ogen.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:11

Jullie nakomelingen zien er goed uit! Grappig dat ze toch een redelijk uniforme uitstraling hebben.

Met mijn jaarling gaat het super, moet haar nodig eens fatsoenlijk op de foto zetten. Staan nu zo'n twee weken op het land. Ze is wel flink aan de maat.
De andere advance op komst is nog steeds op komst. Moeders is morgen uitgerekend maar altijd afwachten wanneer het komt!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:50

Groa, mijn jaarling van Advance
Afbeelding

Vannacht is ie dan eindelijk geboren!
Het is een hengst met de naam Handsome Future.

Afbeelding
Afbeelding

Moeder en kind maken het goed! Ze heeft het weer helemaal alleen gedaan en ons allemaal voor de gek gehouden...ze was nog niet eens naar de kraamstal verhuisd! _O-
Laatst bijgewerkt door Dwyne op 22-05-12 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Welfare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:13

Mooi ventje hoor... lekker hoog op de benen, ziet er goed uit... van harte gefeliciteerd!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:56

Wat een mooi hoofd heeft het veulen. Mijn veulen heeft alleen een wit voetje achter. De 3 haren op het hoofd zijn verdwenen terwijl moeders altijd haar kol of in elk geval wit op het hoofd doorgeeft.
Ik kan niet wachten tot die van mij onder het zadel kan.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:46

Kan ik me voorstellen. Als ik mijn jaarling in het land zie lopen denk ik ook laat het maar vast twee jaar later zijn...

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:04

Caro, heb je foto's van hoe die van jou er nu uitziet?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:24

Wij hebben geen Advance-veulens helaas. .... Maaaar... Wel 3 halfzusjes :P gaat allemaal goed met hen. Het 2e zusje heeft dit jaar voor het eerst een veulen gekregen en die is kampioen van Hoofddorp geworden! Op naar Nijkerk en misschien naar Ermelo :D
Het veulen van het 1e zusje is op z'n eerste keuring wel opgevallen maar z'n beentjes stonden niet helemaal lekker recht. Hij had al moeite met staan toen hij er net was en had net 3 weken stil gestaan ivm koliekoperatie van de merrie. Dus we proberen het volgende week opnieuw :P

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 13:58