[WN] welke quarterhengst op engels volbloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zvl13

Re: welke quarterhengst op engels volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 01:16

@ quarterh; mijn volbloed heeft idd een stamboom, maar staat niet bij de amerikaans jockeyclub ingeschreven. Maar aangezien het een kruising voor eigen gebruik wordt (of binnen de club) is een papier minder belangrijk. Bouw, atletisch vermogen, lef en weklust staan hoger op de lijst.

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:19

Wat denk je van Mr Lil Ruf Badger (Gibson)?
Hij is een coole en lieve quarter hengst (reiner) en eerder de sportive type, dus wat hooger op de benen en niet zo bulldog achtig.
Hij heeft al een paar mooie veulens gehad
Je vind hem hier: http://hengstenstarnmeer.blogspot.com/
Ik weet alleen niet of hij ook buiten het ras dekt...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:30

zvl13 schreef:
@ quarterh; mijn volbloed heeft idd een stamboom, maar staat niet bij de amerikaans jockeyclub ingeschreven. Maar aangezien het een kruising voor eigen gebruik wordt (of binnen de club) is een papier minder belangrijk. Bouw, atletisch vermogen, lef en weklust staan hoger op de lijst.

Het probleem van dus geen inschrijving jockeyclub is dat de hengst die je uitzoekt dan wel buiten het ras moet dekken. En er zijn hengstenhouders die dat niet willen. Je geeft jezelf daardoor wel een beperking.
Heb je geen mogelijkheid haar alsnog in te schrijven?? (Geen idee overigens of dat bij een volbloed achteraf kan).

En als de kruising Volbloed x Quarter alleen maar heethoofden zou geven, zouden er massa QH zijn die die problemen hebben. TB (of volbloed) werd en word best wel gebruikt in de Quarterfokkerij. En een heel goed voorbeeld van TB is bv Three Bars of Oklahoma Star.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:46

De moeder van mijn jaarling heeft Three bars in haar stamboom. Heerlijke relaxte merrie maar wel bloedjesnel als je haar toestemming geeft. En ze pikt het ook totaal niet als een ander voor haar uit rent. Die wil en zal ze altijd inhalen. Maar wel goed controleerbaar en cool. Bij haar dus perfecte combi!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:53

ik heb zelf ook een kruizing quarter x engels volbloed gehad..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:03

troy: 60% van alle quarters hebben wel ergens three bar in hun pedigree zitten hoor.... is ook voorvader van zippo pine bar bv.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:04

hi hi hi hi weer wat geleerd :P

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:20

Ik zou haar dekken met een barrel hengst zoals Cognac (Firewater Flit x DFC) of met n Dash for Cash lijn, dan houd je het renbloed erin maar wel met cool karakter en muscle :) Waar doe je polocrosse in NL ?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:22