Mening gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 08:17

Bedankt voor de tips :D
Aan die dingen moet ik zeker denken wat ik in de toekomst wil en of het dan ook nog gaat.
Zodat ik wel altijd goed voor het paardje kan zorgen want dat staat boven alles natuurlijk hoe graag je het ook zou willen..
Ik ga gewoon mijn best doen om een bedrag bij elkaar te sparen, en dan kijk ik verder wat de mogelijkheden zijn sparen is nooit verkeerd.
Maar met een doel gaat het wel wat makkelijker vind ik +:)+

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:42

misschien krijg ik nu veel over me heen maar je leeft maar 1 keer.
als het je wens is en je hebt er super veel over nagedacht zou ik gewoon een paard kopen. je kunt nu het geld hebben mischien later niet en heb je misschien spijt.
je kunt niet in de toekomst kijken met financiën en gezondheid.
zelfde dat je kids hebt die zijn ook niet goedkoop in onderhoud.
ik ben super blij dat mijn vriend heeft door gedramd om dat ik graag ooit een pony wou en nu hebben we er 1.
wat de toekomst bied zien we later wel ben nu super gelukkig

Nala26

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:40

Ik denk dat je het financieel best zou kunnen als ik dit zo lees, scheelt idd. dat ie bij je ouders kan staan. Maar je verdient nu 700 naast je studie, dus als jij over een aantal jaar gaat werken en dan een keer het huis uit gaat, zal dat wrs zijn als je een baan heb, en dan is de kans dat je al stukkie meer verdient ook groot. ( weet niet wat je studeert, maar zowieso levert dan fulltime werken meer op)

Zou idd. wel nadenken over een paardje ( shet) erbij, miss. is het wel een mogelijkheid een paardje van iem. anders bij jullie te stallen? dan hoef jij niet 2 paarden te kopen maar is er wel een maatje voor jou toekomstige paardje

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 12:12

Ik heb vandaag gehoord wat ik precies ga verdienen :D
Ik ga een BBl opleiding doen maatschappelijk werker niveau 4.
Begin in September dus vanaf dan ga ik ook sparen.

per maand bruto: 1134
dan kom ik op een bedrag netto uit: 973

Klopt dit zo'n beetje en ik krijg ook nog onregelmatigheid toeslag.
Nou helemaal geweldig valt het allemaal heel erg mee :9

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

kan makkelijk hoor, en als je geen DA kosten wil kun je voor 25/30 euro in de maand een verzekering voor je paard/pony afsluiten..

in de maand zit je ongeveer rond de 120 euro voor je paard als je alles rekent..
maar hoe zit het met het mest? waar laat je dat bijvoorbeeld?

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:29

Mest gaat naar de mesthoop en word dat door mn vader weer gebruikt op het land

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:33

nou dan heb je er helemaal geen kosten aan, ik zeg gewoon doen, kan makkelijk!

Joyina8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:00

Ik denk dat het wel uit zou kunnen.. Ik bedoel je hebt dan nog genoeg geld over voor de stalling en je krijgt p/m er meer geld bij voor de stalling...
Ik zou het gewoon doen :D

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:48

Ik zou het ook doen. Er zijn mensen die het van minder voor elkaar krijgen om een paard te houden. Houdt wel rekening met onvoorziene kosten zoals operaties. Ik kocht een paard en kreeg vervolgens te maken met een blessure waarvoor een operatie van 5000 euro de enige oplossing was. Ik zou inderdaad dus even doorsparen voor een soort van buffer. Maar verder: doen, doen doen!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:54

Vergeet in je aanschafkosten je tuig niet, haflingers zijn vaak erg moeilijk om een goed passend zadel voor te vinden en er zijn zoektochten bekend van mensen die echt eindeloos waren. Voor een zadel kun je dus gerust rekenen op 1500 euro (als je het daar al mee redt), maar dat is waarschijnlijk altijd nog goedkoper dan de medische kosten waar je tegen aanloopt als je met een niet 100% passend zadel gaat rijden ;).

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:02

Ik denk dat je het wel gaat redden.
Misschien kan je opzoek gaan naar een verzorgpony voor het komende jaar.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:10

Het is maar net waar jij je geld aan uitgeeft. De een geeft het aan andere hobby's uit, bij de ander gaat alles naar het paard. Bedenk wel, er gaat heel veel tijd en geld inzitten. Dus soms zul je extra's zoals vakantie, wintersport, verbouwingen, duur huis etc moeten laten omdat daar niet altijd geld voor is.
Het onderhoud kost ook veel tijd, iedere dag naar stal, en jij zult dan zelf moeten mesten en voeren denk ik? Dan heb je nog hoefsmid, rijles, paardentandarts, paarden verzekering iedere maand.
En vergeet niet de keuringskosten voor je je paard aanschaft kun je hem het beste laten keuren. Dit rapport kun je weer voor de verzekering gebruiken. Je paard valt niet onder je zorgverzekering ;) , hier kun je een aparte voor afsluiten.
Als je hier allemaal aan kunt en wilt voldoen dan kun je die stap best enmen.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:18

Maris89 schreef:
Daarna zal een paard niet veel minder kosten, voor mijn Haf ben ik zo €350,- per maand kwijt. En dan heb ik nog geen DA kosten meegerekend, die verzekering is ook eens in het half jaar 200 euro.

Ze zegt dat ze voor 100,00 haar paard mag stallen bij haar ouders, en mischien gaat hij in de winter niet op stal dus dan is zij nooit 350,00 kwijt..

Ik heb mijn haf achter ons huis staan, en die heeft een inloopstal samen met zijn shet vriend.
Ik ben nog niet eens 100,00 in de maand kwijt incl veearts/hoefsmid enz...

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:13

even het hele verhaal gelezen...

je moet het makkelijk kunnen redden!!!
zelf ik (financieel gezien) red het ook! werk 3 dagen, kindje, hypotheek, stalling per maand min. €230,- ex hoefsmid enz.

vriendlief betaald het meest (hij verdient ook een stuk meer)

lekker doen dus!!!

(ik red het alleen niet kwa tijd... maar das een ander verhaal)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:13

Zie hier voorbij komen dat haflingers niet alleen kunnen staan.
Mijn haflinger is altijd alleen geweest, en zou dus prima bij een paar schapen kunnen staan. Koop je een haflinger of een andere pony/paard uit een kudde dan kunnen er inderdaad problemen komen dat ze zich heel erg eenzaam voelen, en een verkeerd gedrag krijgen. Goed opletten bij aankoop waar je het paardje vandaan gaat halen. Juist als je graag recreatief wil rijden is het heel handig als je paard niet aan een kudde of schetlander vast zit. En gewoon zelf graag alleen de polder in kan. Want zie maar eens weg te rijden als er een zielig alleen in de wei achter blijft en graag mee wil :D Moet je er nog een bij nemen om je schetlander tevreden te houden in de uren dat je ben rijden.

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:24

Ja goed ben ik het helemaal mee eens. Wanneer je een pony koopt die daarvoor ook al alleen stond, zal het wat makkelijker zijn. Maar ik ga er sowieso even vanuit dat ik dus de kosten voor 2 heb. Dan red ik het als goed is wel
Dan krijg je inderdaad wel weer het probleem wanneer je rijden bent dat het maatje alleen staat :Y)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:29

Anita0 schreef:
Ja goed ben ik het helemaal mee eens. Wanneer je een pony koopt die daarvoor ook al alleen stond, zal het wat makkelijker zijn. Maar ik ga er sowieso even vanuit dat ik dus de kosten voor 2 heb. Dan red ik het als goed is wel
Dan krijg je inderdaad wel weer het probleem wanneer je rijden bent dat het maatje alleen staat :Y)

Welke omgeving woon je kunnen we over een tijdje samen op stap met de haflingers.
Wens je enorm veel plezier met het waarmaken van je eigen paardje idee. En als je er zelf echt achter sta nou dan lukt er veel.
En een pa en ma die genoeg ruimte hebben nou bij mij stond die er dan al ;)

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:32

Haha ja maar eerst moeten er genoeg centjes zijn om het waar te maken :o
En ik wil er wel zeker van zijn dat ik voldoende heb gespaard om ze goed te kunnen onderhouden.
Dus dat gaat nog een heel tijdje duren!
Verder is het wel fijn dat ik op een boerderij woon dan is het een stuk makkelijker :D
Ik woon dichtbij Oss dus zo te zien wel een heel stukkie van jou vandaan

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:01

Met een zadel moet je inderdaad rekening houden, kan aardig oplopen.
Of je moet een boomloos zadel nemen dan ben je lekker snel klaar en het is niet super duur.
nooit je paard alleen houden, het zijn en blijven kuddedieren.
Veel succes.