Nakomelingen Cavalier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:40

Ik heb 2 cavaliers.
1 ruin van 1.75m hoog. Eigen fok uit de Karla stam. Cavalier x Indorado X tollbert. L spr met enorm veel vermogen en gaat M2 dressuur starten. Geen hindernis is hem te hoog en springt altijd ongeacht de afstand..Geen makkelijke mond want hij accepteert moeilijk een bit en erg sterk. Verder goudeerlijk en dol op aandacht. Is gruwelijk slim. Hij heeft lompheid uitgevonden. Tevens keihard voor zichzelf want hij zit altijd onder de schaafwonden vooral op zijn hoofd (scarface) .
nr 2 is een 7 jarige merrie. 1.70m. Stermerrie en geslaagd voor de IBOP. M2 dressuur startgerechtigd L springen en gaat nu L SGW. Uit de Leva stam Cavalier x Beaujolais X ulster. Echt een merrie. Sensibel paard maar doet extra haar best op wedstrijd. Houdt juist niet zo van aandacht.
De 2 lijken ook niet echt op elkaar alleen zijn het beide schimmels en hebben zij een dunne voorpluk al kun je die van de merrie nog vlechten.
Ik krijg van mijn andere merrie een veulen van Advance. Een utrillo x Cavalier :D en heb ik 2008 een tijdje 3 cavaliers op stal gehad maar heb de kleinste verkocht.

StEpHaNiE66

Re: Nakomelingen Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 08:17

hey caro: wat leuk dat je 2 cavaliers hebt :D en wat zijn ze groot !! Die van mij is maar 1.63 dus dat is aardig klein! Die van mij is ook dol op aandacht maar over het algemeen zijn de meeste dat wel als ik hier zo lees~.

Start jij deze allebei zelf"?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:41

Hoe zijn julie paarden naar anderen?
Die van mij is erg sociaal, vind een ander paard snel leuk maar wil zn aandacht die hij van mij krijgt niet delen. Hij kan best lelijk doen uit jaloezie. Ook is mn kleine shetlander zn beste vriendin en hij gaat helemaal uit zn dak als ik haar bij hem weg haal.
Ik rij niet met mn Cavalier (reden mag per pb maar zet ik niet openbaar) vandaar dat hij erg hangt aan zn kleine vriendinnetje!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:50

Nou ik heb mijn paard nu een maand op een stal staan waar ze per 4 naar buiten gingen. Hij werd niet geaccepteerd door 2 anderen en stond maar alleen in een hoekje. Echt sneu...

Nu staat hij met 3 nieuwe merrie;s en hij is echt de casanova haha :) ze vinden hem alledrie geweldig dus aan aandacht geen gebrek. Ik kan hem wel eruit halen en alleen gaan rijden dus hij plakt niet, maar hij zoekt de paarden niet echt op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:19

Ik heb ook 3 merrie's en mn cavalier ruin!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:42

Heb je ook een foto van je cavalier suuzepuus? Zie ook een casanova ;) ze vinden merrie's gewoon leuker haha

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:52

StEpHaNiE66 schreef:
hey caro: wat leuk dat je 2 cavaliers hebt :D en wat zijn ze groot !! Die van mij is maar 1.63 dus dat is aardig klein! Die van mij is ook dol op aandacht maar over het algemeen zijn de meeste dat wel als ik hier zo lees~.

Start jij deze allebei zelf"?

Ja ik start hun zelf.
Mijn kleine Cavalier was maar 1.57/1.60m en die was te klein voor mij. Was het 1e veulen uit een merrie van 154,5m.

Beaminde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:11

Dankjewel voor die leuke reacties!
Nou Floris staat te koop omdat het een hengst is,
De eigenaar is een hobby fokker, maar dan wel op profesioneel
gebied, maar hij houd het klein, hij word ook al 67!
Hengsten kunnen we dus niet echt gebruiken tussen al onze merries
al moet ik zeggen dat het bijna een merrie lijkt, ik hoop
dat ik de eigenaar nog kan overtuigen om hem te ruinen, en dat
we dan met ze alle kunnen springen! Ik ga moeders namelijk al kopen
en dan ook nog zoontje erbij, ik al 15 jarige kan dat niet opbrengen;)
maar wel leuke paarden staan hier allemaal!
Ik hoop ook nog steeds dat er veel nakomelingen van Cavalier blijven komen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:15

StEpHaNiE66 schreef:
Heb je ook een foto van je cavalier suuzepuus? Zie ook een casanova ;) ze vinden merrie's gewoon leuker haha

staan in mn profiel!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:46

Wij hebben sinds een week een sunny II (v. heartbreaker) uit een Cavalier merrie. Maar qua uiterlijk en karakter heeft ze enorm veel van haar moeder meegekregen. Het is ook een bruinschimmel met donkere benen en manen. Vooral die donkere benen en manen zie ik vaak bij jonge Cavaliers.

Het karakter moet nog een beetje naar voren komen, maar tot nu toe lijkt ze ontzettend lief en rustig in de omgang, af en toe een beetje lomp en weinig respect als ze aan het touw loopt. Onder het zadel is ze heerlijk voorwaarts en koel in haar hoofd, maar wel met een eigen willetje. Af en toe moet ze even weten dat de ruiter de baas is.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:11

@ carmen: Wat leuk dat je ook een cavalier hebt. Die van mij blijft tot nu toe ook aardig donker. Afgelopen weekend op wedstrijd hele leuke reacties gehad :D Of het nou wel echt een schimmel is! (ja dat issie echt)

Ik heb die van mij nu even terug in het voer gezet, hij werd wel erg enthousiast met rijden...iets teveel energie wat ik er niet echt uit kon rijden. Nu gaat het een stuk beter omdat hij ook best loperig van zichzelf is.

Ik hoor van meerdere hier dat hun paardjes ook erg lomp zijn maar daar heb ik geen last van :). Grappig..

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:21

die van mij is geen cavalier, maar komt uit een cavalier moeder. Al moet ik zeggen dat de vader eigenlijk geen invloed heeft gehad haha.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:11

@ carmen85 als ik het zo lees dan is Cavalier hier duidelijk in aanwezig. Leuk!

Mijn merrie doet het momenteel super. We gaan binnenkort zowel M2 dres starten als M springen.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:26

Ik heb er ook een van Cavalier,
een inmiddels al weer 9-jarige merrie.
Afbeelding

foto is nogal overbelicht, maar wel de meest recente. Ze is echt donkerbruin normaal ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:59

wahahah ook zo'n mooie maantop...
Mooi hoofd hoor, maar zit dat bit niet een paar gaatjes te strak??

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:10

ik heb mn best gedaan om mijn SamberxJoost te laten dekken door Whitesnake (v. cavalier)
helaas, 3 weken drachtig en toen was het weg. ;(

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:19

Ik heb vorig jaar mijn merrie 4x bij Whitesnake gehad maar werd niet drachtig. Van Advance in 1x (toch een drupje cavalier erin). Helaas op 7 maanden een dood veulen maar nu is zij weer drachtig van de knappe Advance

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:50

@maxime: haha die voorpluk, geniaal :D. Hier hebben we allemaal last van! Alhoewel het lijkt alsof hij bij Zep iets aan het groeien is maar ik denk dat ik dat graag zou willen...zal dus wel verbeelding zijn ;).

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:24

StEpHaNiE66 schreef:
@maxime: haha die voorpluk, geniaal :D. Hier hebben we allemaal last van! Alhoewel het lijkt alsof hij bij Zep iets aan het groeien is maar ik denk dat ik dat graag zou willen...zal dus wel verbeelding zijn ;).

ze had er 'vroeger' schijnbaar wel een haha :+ hij wordt alleen langer, maar niet voller...

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:10

Hoi hoi!

ik vond het maar weer eens tijd worden voor een update in dit topic!
Inmiddels heb ik mijn Cavalier merrie alweer bijna 3 jaar!
We zijn op dit moment L springen (M startgerechtigd) en het gaat erg goed.
Ik ben erg gek op dit paard en ze zal ook alles voor me doen.
Volgende week mogen we op de Overijsselse kampioenschappen starten! en ondertussen zijn we druk bezig om te oefenen voor het M.
Een foto van afgelopen zomer Almelose Ruiterdagen:

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie cavaliers?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:08

Mijn is niet meer..... vorig jaar op 28 Februari is hij helaas heen gegaan.... ik mis hem nog elke dag!

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:01

De onze is afgelopen week verkocht, ze had niet het makkelijkste karakter, maar op wedstrijd sprong ze altijd geweldig.
Ze stond nu aan de leiding in de tussenstand van het klassement van de 5jarigen dat werd gehouden in De Warre. Echt één van de beste paarden die ik al ooit gereden heb, hopelijk gaan we nog veel van haar horen!

Hier enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=qmUJmQD3bj0

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:39

Zoo mooie paardjes hoor pheebs en rubi!!

Ik heb die van mij ook nog steeds! Vorig jaar ook uitgebracht in de Endurance en we staan meestal ind e top 10 dus ik ben zeer tevreden!

Springen wat minder op het moment....

Dressuur zijn we nu M1 met 13 winstpunten dus dat gaat als een trein!!

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:01

StEpHaNiE66 schreef:
Zoo mooie paardjes hoor pheebs en rubi!!

Ik heb die van mij ook nog steeds! Vorig jaar ook uitgebracht in de Endurance en we staan meestal ind e top 10 dus ik ben zeer tevreden!

Springen wat minder op het moment....

Dressuur zijn we nu M1 met 13 winstpunten dus dat gaat als een trein!!

Jouw Cavalier lijkt van model superveel op die van mij! Viel me net even op toen ik keek in je profiel! Geeft de hengst toch
door dan denk ik!
Leuk dat je er ook endurance mee start, lijkt me erg leuk om te doen :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:38

Mijn Cavaliers zijn er ook niet meer. Mijn ruin heb ik moeten laten inslapen op 11 jarige leeftijd. Toen ik erachter kwam waardoor hij soms erg lastig was kan ik alleen maar diep respect voor hem hebben en heb daarom ook de beslissing genomen. Dit is in de zomer van 2011 gebeurt.
Mijn merrie heb ik in december 2012 aan een italiaan verkocht. Ik heb nu geen cavaliers meer alleen nog een Advance met een drupje cavalier.