Ten einde raad over de galop van mijn arabische paard..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Ten einde raad over de galop van mijn arabische paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:43

Je zegt dat het een typisch arabieren probleem is, dus veel voorkomt.. Ik denk dat dat wel meevalt. Bijna alle arabieren die ik heb gezien konden prima galopperen. Een KWPNer die niet goed is aangereden galoppeerd ook niet goed, ik denk dat je het dus eerder daarin moet zoeken ;)

Veel succes verder TS! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:10

Shanelle schreef:
Zucht, hier word ik moe van. Ik heb helemaal niet gezegd dat het bij ALLE av's zo is. Daarbij heb ik er opzettelijk bij gezet dat ik dat thans al heel vaak heb gelézen, ook in dit topic weer trouwens, én toevallig zelf een av heb met problemen in de galop - die overigens ook nooit op de renbaan heeft gestaan anneliesdj, zo zie je maar weer ;) . Jullie gaan gelijk in de verdediging, is helemaal niet nodig hoor ik bedoelde het niet verkeerd, maar ik mag toch zeker wel zeggen wat ik al vaak gelezen heb?

Ja natuurlijk mag dat maar zo'n veronderstelling wordt weer gelezen door anderen en die nemen dat voor waar aan.
Er zijn al zoveel vooroordelen over AV's en dat vind ik jammer en wordt ík zo moe van.

En dat de jouwe een probleem heeft zonder dat hij op de baan gelopen heeft kan natuurlijk best, het zit hem ook niet perse in het feit dat hij op de baan gelopen heeft maar een andere/verkeerde manier van inrijden, bij renpaarden wordt de focus gelegd op het hard, krachtig en groot galopperen en als je nooit anders hebt geleerd weet je als paard ook niet beter.
Jouw paard zal verkeerd aangereden zijn en dat is nooit gecorrigereerd, zelfde probleem.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:17

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn dravertje.
Hij heeft dan wel niet gekoerst, maar die pit zat er zeker in.
In het begin was het ook precies het zelfde verhaal wat jij verteld.
Mijn probleem was dat ik nog niet geheel het vertrouwen had gewonnen en de baas over hem was.
Gelukkig kwam ik hier vroeg achter.
Ik ben hem in het begin veel gaan longeren om zo de baas over hem te worden.
Ook heb ik de basis van vrijheidsdressuur met hem gedaan.
Hierdoor krijg je een goede band en veel vertrouwen met je paard.
Ook reed ik in het begin met een martigaal, zodat ik in de galop wat sterker was en hem dan gemakkelijker terug kon trekken.
En dan maar veel oefenen en oefenen.

en nu gaat het helemaal perfect, hij kan nu zelfs een netjese verzamelde galop:o