Dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:35

Dus als ik het goed begrijp is er wel een vol 6 generatie overzicht maar is mams dus niet naar de keuring geweest als 3-jarige.
Volgens mij zit er dan geen probleem in want een veulen krijgt gewoon papier als mams alleen in het veulenstamboek staat volgens mij.

Gentlegiant.. Het gaat hier niet om iemands smaak maar het gaat hier om de papieren van deze hengst. Hij is nog jong en kan alle kanten op.
Laat andermans paarden gewoon in hun waarde. Jij vind het ook niet leuk als iemand het zo over je paard heeft.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:19

Citaat:
Hij is qua afstamming in elk geval een stuk interessanter dan bijvoorbeeld een Allacher. Allachers, Afghanen en abendsternen lopen er nu wel genoeg rond. Martijn uit de polder x Stender van de bosrand is een mooie oude nederlandse bloedlijn die je zo goed als nergens meer vind.
@ TS: Is de moeder van jou? Is ze al eens op de keuring geweest en niet opgenomen, of is ze gewoon nooit voorgesteld?

nee de moeder is niet van mij ;)
dus ik weet ook niet of ze ooit is voorgesteld

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:22

@ pauk: ja hij zelf heeft papieren. hij kan elke kant nog op kan goed zijn dat ie op zijn 3jaar allemaal niet meer mooi is

en inderdaad de M lijn komt weinig voor ;)
daarom dacht ik dus miss dat het interessant zou zijn.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:31

Gewoon lekker wachten tot hij drie is en dan nog een keer objectief kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:06

upendo schreef:
Als je veulens wil kweken moet je de goede potgrond hebben, geen hengst. :Y)

goh wat grappig :Z kweken is Belgisch, en de TS woont in Belgie.

TS Gewoon eens met hem naar de keuring dan hoor je als snel wat ze van hem vinden. En dan het jaar daarna weer om te zien of hij vooruit gegaan is. en uiteraard aan andere fokkers vragen.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 09:11

ja inderdaad, elk jaar naar verschillende keuring gaan ;)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:32

Weet niet of dat in Belgie ook zo ligt maar in NL mag je alleen als jaarling nog met hem naar een normale keuring (en veulen natuurlijk) Als 2 jarige niet, alleen als ruin en als driejarige kan die alleen naar de hengstenkeuring

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 10:36

Pauk schreef:
Weet niet of dat in Belgie ook zo ligt maar in NL mag je alleen als jaarling nog met hem naar een normale keuring (en veulen natuurlijk) Als 2 jarige niet, alleen als ruin en als driejarige kan die alleen naar de hengstenkeuring

hier ook niet, ook als hij 3 jaar is
in september gaat hij als jaarling naar een provinciale keuring